""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

0634

Tja, dat was mijn gedachte ook al maar dat krijg je niet voor elkaar denk ik. Anders was dat wel eerder gebeurt ;).

_Makke_

Ik vind dat dus helemaal niet kunnen. Eerst een toelating geven voor een dergelijk systeem zodat verschillende teams zich in die materie verdiepen en eventueel al toepassen, om het dan doodleuk terug te verbieden. Maar dan uiteraard wel willen dat de teams met minder middelen aan de slag gaan. Dit lijkt me anders wel een leuke manier om het geld te verkwisten...  ::)

Misschien moeten de teams nu maar eens samenzitten om iets af te dwingen dat de FIA niet tegen een eerder genomen beslissing mag ingaan. Of dat dit ruim op voorhand dient te gebeuren. Niet enkele weken voor de eerste test. Als blijkt dat de FIA een inschattingsfout gemaakt heeft, tja dan is dat hun probleem. Dan moeten ze het maar verbieden voor het daaropvolgende seizoen. Deze farce kan sommige (vindingrijke & creatieve) teams echt zuur opbreken, en dit omdat de FIA zijn werk niet naar behoren heeft gedaan. M.i. worden hier de verkeerden "gestraft".

Enzo

Nou, aan de andere kant beinvloed de FIA het reglement elk jaar en opvallend genoeg altijd ten nadelen van de koplopers.
Ze proberen het veld dicht bij elkaar te houden, een soort kunstmatige manier van competitiviteit creëren.

_Makke_

#288
Citaat van: Enzo op 21 januari 2012 - 12:59:26
Nou, aan de andere kant beinvloed de FIA het reglement elk jaar en opvallend genoeg altijd ten nadelen van de koplopers.
Ze proberen het veld dicht bij elkaar te houden, een soort kunstmatige manier van competitiviteit creëren.

Dan gaat het voor mij toch eens ophouden. Formule 1 staat onder andere voor innovativiteit. Teams die innoveren moeten beloont worden (door goeie resultaten met andere woorden). Het is al te vaak gebeurd dat innovatieve ideeën zomaar verboden worden. De dubbele diffuser, F-duct, die uitlaat van Renault,... Nu worden teams bijna gestraft voor hun ingenieuze ideeën. Je zal maar een goed concept ontwikkelen, je wagen er naar bouwen om dan iets later te horen dat het verboden wordt. Kan je quasi van scratch opnieuw beginnen.

Enzo

Dit is niet iets nieuws, is echt al jaren aan de gang.
Dus om er nu ineens over te vallen vind ik vreemd, maar het is wel jammer idd.
Had het zelf ook liever anders gezien.

0634

Nou ik vind het vreemd omdat het eerst wordt goedgekeurd. Bovendien had een kleiner team weer eens een stap voorwaarts kunnen doen door eigen innovativiteit zoals Brawn een paar jaar terug en dat is nu teniet gedaan.

_Makke_

Citaat van: Enzo op 21 januari 2012 - 14:23:27
Dit is niet iets nieuws, is echt al jaren aan de gang.
Dus om er nu ineens over te vallen vind ik vreemd, maar het is wel jammer idd.
Had het zelf ook liever anders gezien.

't Is niet de eerste keer dat ik zoiets (hier) zeg. Ik stoor me er dus al een hele poos aan. En telkens wanneer ze weer zo'n "farce" uithalen stoor ik me er opnieuw aan.

Enzo

Citaat van: Makke op 21 januari 2012 - 14:36:31
Citaat van: Enzo op 21 januari 2012 - 14:23:27
Dit is niet iets nieuws, is echt al jaren aan de gang.
Dus om er nu ineens over te vallen vind ik vreemd, maar het is wel jammer idd.
Had het zelf ook liever anders gezien.

't Is niet de eerste keer dat ik zoiets (hier) zeg. Ik stoor me er dus al een hele poos aan. En telkens wanneer ze weer zo'n "farce" uithalen stoor ik me er opnieuw aan.

Ok, dat mag en deel ik ook wel met je.  :)

Franky R.

Citaat van: janke op 21 januari 2012 - 11:33:20
Citaat van: Jeroen op 21 januari 2012 - 11:28:56
http://www.gppits.net/nieuws/reactive_ride_height-systeem_toch_verboden/


Ha, zullen ze bij Renault en bijv. Ferrari leuk vinden. Weer wat centen over de balk gegooid voor niets.
Blijkbaar zijn innovatie en creativiteit kwaliteiten die niet worden getolereerd in de Formule 1... ::)

janke

Citaat van: Franky R. op 21 januari 2012 - 18:31:46
Citaat van: janke op 21 januari 2012 - 11:33:20
Citaat van: Jeroen op 21 januari 2012 - 11:28:56
http://www.gppits.net/nieuws/reactive_ride_height-systeem_toch_verboden/


Ha, zullen ze bij Renault en bijv. Ferrari leuk vinden. Weer wat centen over de balk gegooid voor niets.
Blijkbaar zijn innovatie en creativiteit kwaliteiten die niet worden getolereerd in de Formule 1... ::)

Innovatie word al jaren niet meer getolereerd door de FIA. En kwaliteiten tsja. Het ligt er bij die gasten ook maar aan wie innovatief is. Dat mag een Marussia, Caterham zijn. Maar vooral geen RBR of Ferrari, McLaren. Want de essentie van die gasten is om een F1 race te krijgen waar een ieder kans heeft voor de overwinning. Wishfull thinking.
Some things are too important to be left in the past.

rafael25







Voormalig Nederlands formule 1-coureur Jos Verstappen (39) wordt morgen uit voorarrest vrijgelaten. Dat heeft de raadkamer van de rechtbank in Roermond vandaag besloten.
(Zie zijn eigen site)

0634


Edwin90

Dat hij de circuits weer wou opzoeken was duidelijk...maar het criminele circuit gaat dan weer erg ver...


Simpele grap..sorry  ;)

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 25 januari 2012 - 19:48:58
Dat hij de circuits weer wou opzoeken was duidelijk...maar het criminele circuit gaat dan weer erg ver...


Simpele grap..sorry  ;)

Simpel ??     JA
Maar toch .......  ;D ;D ;D