""Leuke weetjes""

Gestart door rafael25, 02 mei 2011 - 15:40:17

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Franky R. op 21 augustus 2014 - 21:56:48
Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 21:52:28
Grappig fenomeen trouwens, die ALSicechallenge filmpjes. Toch al een stuk of wat F1-ers langs zien komen.


Internet-hype...en die stichting heeft naar verhouding niet veel geld opgehaald, als je kijkt naar al die filmpjes.

Ze hebben als 15,6 mln dollar opgehaald... Noem dat maar niks.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 22:39:49
Citaat van: Franky R. op 21 augustus 2014 - 21:56:48
Citaat van: Jeroen op 21 augustus 2014 - 21:52:28
Grappig fenomeen trouwens, die ALSicechallenge filmpjes. Toch al een stuk of wat F1-ers langs zien komen.


Internet-hype...en die stichting heeft naar verhouding niet veel geld opgehaald, als je kijkt naar al die filmpjes.

Ze hebben als 15,6 mln dollar opgehaald... Noem dat maar niks.


Dat is inderdaad wel iets en beter dan niets....maar als je kijkt naar alle 'celebs' die ijswater over zich heen [lieten] gooien...Dan denk je aan iets als 80 a 90 miljoen dollar, ook vanwege de hype die erop volgde. Dat bedoel ik.


Overigens wel raar dat mensen liever binnen 24 uur ijskoud water over zich heen gooien dat 100 dollar/euro doneren voor ALS...Of heb ik het verkeerd begrepen? ???


0634

Weet ik niet precies.  Ik geloof dat ze evengoed doneren en dat hrt meer gaat om awarenes. Ma à r ik weet het ook niet precies.

Matthijs

Klopt, het is of doneren of ijs over je kop. Maar de filmpjes zorgen voor veel awareness. Dat is iig de bedoeling

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 22 augustus 2014 - 07:33:38
Klopt, het is of doneren of ijs over je kop. Maar de filmpjes zorgen voor veel awareness. Dat is iig de bedoeling


Mss. Ik zie nu zelfs filmpjes van Aussie-bouwvakkers en kleine kinderen...Dan moet ALS nu zowat een "welbekende ziekte" zijn? Ik twijfel nog...Vraag over een half jaar aan willekeurige mensen wat ALS ook al weer was... Als 50% het nog weet, dan is het goed geweest.

Jozef

Ik vind het allemaal prima. Met 15 miljoen kun je volgens mij ook best een hoop onderzoek doen. Dat is het dan toch gewoon waard? Voor kanker en aids doen mensen ook van die dingen, nu is het een keer voor een ziekte die zeldzamer is maar wel minstens net zo gruwelijk.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 21 augustus 2014 - 22:03:55


't Is toch wel de waarheid denk ik.
Klopt, maar hoeveel zwembaadjes vullen we elke zomer met water of hoeveel waterballonnenvechten worden er wel niet gehouden. Het enige verschil is dat het 'verspillen' van water nu zichtbaar is d.m.v. filmpjes. Ik kan me daarom niet zo heel druk maken om Afrika. In die zin dat ik me natuurlijk wel druk maak om Afrika, maar mijn aandacht daarvoor is met de Ice Buckets niet meer of minder dan anders geworden. Het is net als dierenleed. Zodra er een uitgemergeld hondje op tv verschijnt is het allemaal zielig, maar die filmpjes worden bij wijze van spreken wel met een plofkipfiletje op schoot bekeken. Zodra de ridicuulheid van mensen zichtbaar wordt, is het allemaal oeh wat erg, maar zolang het niet zichtbaar is, hoor je er maar weinig mensen over.

Dat is overigens niet als persoonlijke aanval op jou bedoeld verder. Ik verbaas me er alleen altijd een beetje over hoe verontwaardigd mensen kunnen reageren puur omdat het plotseling zichtbaar wordt. Ik ga straks in ieder geval weer lekker 500 gram runderlappen in een pan gooien ;)

Matthijs

ALS Nederland heeft nu al in 2014 twee keer zoveel donaties als heel 2013. Dus het helpt zeker. Alleen jammer ddat de meeste celebrities vergeten te vertellen waarom ze een bak ijs over zich heengooien en hoe je kan doneren. De awareness had dus nog hoger gekund.

Matthijs

Verspillen van water? Wat een onzin. Het is qua inhoud minder dan een douche. Bovendien ben je het niet kwijt, het komt alleen in het grondwater.

0634

Bovendien kan je nav die filmpjes wel beginnen over waterverspilling tov Africa, maar ik kan ook ee  willekeurige vuilnisbak op het Damrak fotograferen.  Kijk ns wat een eten daar in zit en plaats daar dan een foto van een Afrikaans kindje naast. Zo blijf je bezig.

Sabai

Mijn oom is overleden aan ALS . Ben wel blij met de aandacht ervoor. Zouden ze voor MS ook mogen doen van mij.Ook zo'n k#t ziekte waar nog niks voor is.

0634

True. Ik vind het dan ook heel goed dat er op deze manier aandacht aan wordt gegeven. Blijft het toch veel meer hangen bij mensen.

0634

Leuke twitter challenge tussen cristiano Ronaldo en Jenson Button:

Citaat

Cristiano Ronaldo ‏@Cristiano  · 28 aug. 
.@JensonButton Up to exercise? Some slalom with the ball in the field? What time can you do? #DontCrackUnderPressure

CitaatJenson Button ‏@JensonButton  · 28 aug. 
.@Cristiano We'll see, how about we get you in a McLaren and see what you've got?!? #dontcrackunderpressure


CitaatCristiano Ronaldo ‏@Cristiano  · 28 aug. 
.@JensonButton I'm on! Thrilled to get on the grid asap #DontCrackUnderPressure

Citaat
  Jenson Button ‏@JensonButton  · 2 u 
Ok @cristiano - see you monday then #dontcrackunderpressure" 👍

Citaat
Cristiano Ronaldo ‏@Cristiano  · 20 min. 
.@JensonButton OK Let's do that #DontCrackUnderPressure




SDG