Istanbul Park, Turkije!

Gestart door Enzo, 01 mei 2011 - 18:25:08

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Burorri op 12 mei 2011 - 19:36:51

Toch nog steeds raar om te zien: Vettel heeft nu al meer punten dan Bv Villeneuve, of Schumacher in 97 en 2003

Das toch nie zo raar.. als je weet dat een overwinning nu 25 punten waard is en in 97 en 2003 maar 10 punten.... ;)


Folkert

#123
Citaat van: Gerard op 12 mei 2011 - 21:46:31
Citaat van: Burorri op 12 mei 2011 - 19:36:51

Toch nog steeds raar om te zien: Vettel heeft nu al meer punten dan Bv Villeneuve, of Schumacher in 97 en 2003

Das toch nie zo raar.. als je weet dat een overwinning nu 25 punten waard is en in 97 en 2003 maar 10 punten.... ;)
Ja dat weet ik, maar het is pas het 2de jaar met nieuwe punten telling. 
Blijft voor mij ff wennen het zo te zien
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2011 - 21:56:12
http://www.gppits.net/nieuws/turkije_meeste_inhaalacties_sinds_1983/

ah, dat is helemaal waar. Er is nu meer actie op de baan dan vroeger, een grote verbetering dus.
Mag van mij zo blijven

Kootje

Citaat van: Jeroen op 12 mei 2011 - 21:56:12http://www.gppits.net/nieuws/turkije_meeste_inhaalacties_sinds_1983/

Er wordt tot nu toe dit jaar op elk circuit meer ingehaald dan ooit tevoren
Zelfs in Australie waar de DRSzone net te kort was zagen we meer actie

Citaat van: robbert op 13 mei 2011 - 07:13:14ah, dat is helemaal waar. Er is nu meer actie op de baan dan vroeger, een grote verbetering dus.
Mag van mij zo blijven

Ben het met je eens dat het 'n verbetering is ,maar de lengte van de DRSzone moet hier en daar wel aangepast worden.
Een groot deel van de inhaalacties op Sepang en Istanbul Park vond ik iig geen toevoeging.
Dat had niets met inhalen te maken ,maar alles met er gewoon voorbij rijden.
Een kleine aanpassing vind ik dus wel vereist.

Gerard

Mee eens Kootje, het DRS systeem is dit jaar ook nog in " ontwikkelingsfase", dus ik mag hopen dat er nu geleerd wordt en dat het in de toekomst aangepast zal worden

Zoals b.v. bij de komende GP, waar het rechte stuk ook heel lang is.. Daar mag het stuk waar DRS geactiveerd mag worden van mij best wat korter dan in Sepang en Istanbul

Enzo

Citaat van: Gerard op 13 mei 2011 - 12:31:46
Mee eens Kootje, het DRS systeem is dit jaar ook nog in " ontwikkelingsfase", dus ik mag hopen dat er nu geleerd wordt en dat het in de toekomst aangepast zal worden

Zoals b.v. bij de komende GP, waar het rechte stuk ook heel lang is.. Daar mag het stuk waar DRS geactiveerd mag worden van mij best wat korter dan in Sepang en Istanbul


Het laatse wat ik gehoord heb is dat ze het DRS stuk juist gingen verlengen in Barcelona, omdat het daar anders zo moeilijk inhalen is...

Niels_

Citaat van: Kootje op 13 mei 2011 - 09:10:12
Ben het met je eens dat het 'n verbetering is ,maar de lengte van de DRSzone moet hier en daar wel aangepast worden.
Een groot deel van de inhaalacties op Sepang en Istanbul Park vond ik iig geen toevoeging.
Dat had niets met inhalen te maken ,maar alles met er gewoon voorbij rijden.
Een kleine aanpassing vind ik dus wel vereist.
Je moet ook even letten op wat Alonso zei hierover: het ligt niet alleen aan de DRS. De banden slijten heel snel, dus heb je meestal duels met mensen die op hele nieuwe banden staan en anderen op hele oude. Dan krijg je meestal dus de indruk dat het nogal makkelijk gaat, ook omdat die makkelijker uit te remmen zijn. De rijders die in dezelfde ronde binnenkwamen en achter elkaar zaten konden elkaar echt niet zo simpel inhalen... ;)

En Alonso zegt dat natuurlijk niet omdat het deze race in zijn voordeel speelde, want hij werd zelf voorbij gesneld door Webber met dank aan DRS. :P

Citaat van: Enzo op 13 mei 2011 - 12:35:23
Citaat van: Gerard op 13 mei 2011 - 12:31:46
Mee eens Kootje, het DRS systeem is dit jaar ook nog in " ontwikkelingsfase", dus ik mag hopen dat er nu geleerd wordt en dat het in de toekomst aangepast zal worden

Zoals b.v. bij de komende GP, waar het rechte stuk ook heel lang is.. Daar mag het stuk waar DRS geactiveerd mag worden van mij best wat korter dan in Sepang en Istanbul


Het laatse wat ik gehoord heb is dat ze het DRS stuk juist gingen verlengen in Barcelona, omdat het daar anders zo moeilijk inhalen is...

Barcelona is over het algemeen dan ook een moeilijk circuit om in te halen, dus onlogisch zou ik dat daar niet vinden.

Folkert

Het rechte stuk is dan wel lang, maar voorgaande jaren was inhalen ook hier bijzonder lastig. Ik verwacht veel van de macs en merc trouwens. Allebei komen ze met grote updates.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

heb net de race gezien (kon zondag niet kijken, en had vandaag verlof) en moet zeggen, dat er niet alleen ingehaald werd in de drs-zone maar ook op ander plekken van het circuit. Heb toch veel spannende duels gezien, maar ook hier en daar enkele simpele inhaalacties. De oorzaak is volgens mij, dat de drs-zone daar te vroeg begon en dat men veel te lang met een platte vleugel kon rijden. Maar mij hoor je niet klagen over de inhaalacties in turkije. Van mij mag het zo blijven, we hebben nu een spectaculaire formule 1. Vroeger kon je al 10 ronden voor het eind al zeggen wat de uitslag zal zijn, maar nu kan je dat niet, er werd constant ingehaald en dat is wat we eigenlijk wouden. Leve pirelli en toch ook wel drs!!!!

Folkert

Wat ik trouwens niet begreep: Was volgens mij gevecht met Massa en nog iemand, dat Massa DRS (ook) mocht gebruiken, ookal was hij op een bepaald moment verdediger en niet aanvaller. Was op BBC en was dus nog al in de war. :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 13 mei 2011 - 12:37:38
Je moet ook even letten op wat Alonso zei hierover: het ligt niet alleen aan de DRS. De banden slijten heel snel, dus heb je meestal duels met mensen die op hele nieuwe banden staan en anderen op hele oude. Dan krijg je meestal dus de indruk dat het nogal makkelijk gaat, ook omdat die makkelijker uit te remmen zijn. De rijders die in dezelfde ronde binnenkwamen en achter elkaar zaten konden elkaar echt niet zo simpel inhalen....

Dat is inderdaad ook 'n oorzaak ,en daarmee kan ik nog wel leven.
Maar ook voordat de eerste stops geweest waren werd er al volop ''ingehaald''.
Daar kan ik dan weer niet mee leven ,en dat zal moeten veranderen.
Het is natuurlijk wel zo dat het in 'n ontwikkelingsfase zit ,zoals Gerard al aangaf ,en we dit jaar nog vaker tegen te korte / lange DRSzones aan zullen kijken.
Voor volgend jaar hoop ik dat ze waar nodig de lengte bij zullen stellen.

Kootje

Citaat van: Burorri op 13 mei 2011 - 16:13:09
Wat ik trouwens niet begreep: Was volgens mij gevecht met Massa en nog iemand, dat Massa DRS (ook) mocht gebruiken, ookal was hij op een bepaald moment verdediger en niet aanvaller. Was op BBC en was dus nog al in de war. :P
Ik heb 't niet gezien ,maar kan daar 2 verklaringen voor bedenken.

De simpelste:
Hij is de middelste van 3 auto's en daardoor zowel verdedigend als aanvallend.

De meest waarschijnlijke:
Het meetpunt wat bepaald of je DRS gebruiken mag lag 2 bochten voor het activatiepunt.
Als hij op het meetpunt er nog achter zat ,maar op het activatiepunt ervoor ,dan mag juist hij DRS gebruiken.
Dit gebeurde ook op Sepang waar het meetpunt voor de hairpin ( waar ingehaald werd ) lag ,en het activatiepunt erna.

Gerard

De banden spelen absoluut een grote rol, maar Webber had in een prive gesprek tegen Brundle gezegd (was op het red buttton forum) dat hij niet zo veel voldoening had in China bij het' inhalen' van alle coureurs (hij reed van p18 naar p3) door én DRS en het verschil in banden!!

Het kostte Webber weinig. Moeite om bv Rosberg,Alonso enz in te halen...het was meer voorbij rijden dan inhalen wat hij deed

vooral bij alsonso had hij meer weerstand verwacht en gehoopt...