Istanbul Park, Turkije!

Gestart door Enzo, 01 mei 2011 - 18:25:08

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: robbert op 07 mei 2011 - 15:52:23
Ferrari,... tja, de problemen stapelen zich op. Nieuwe motor voor massa en dan de laatste sessie gewoon maar 1 rondje gereden. Qua betrouwbaarheid bij ferrari, zijn ze ook niet meer top.
De overwinning is voor vettel, dat is zeker

En dat is toch wel gek, want eerder gaf men bij Ferrari toe dat ze zich teveel op de betrouwbaarheid hadden gericht. Vandaar de zeer conservatieve F150!
En om dan toch weer met problemen te kampen... ???

En dat Vettel onbedreigd de race wint...Ik hoop het niet. Ik zie liever een andere winnaar, bijvoorbeeld Webber, Button of Rosberg...
Maar realistisch gezien wordt het Vettel, idd!!!

Franky R.


Niels_

Ik zou niet meteen zeggen dat de propere kant van het circuit meteen een voordeel is hier op dit circuit... Het is niet zo dat je een hele lange aanloopstrook richting eerste bocht hebt en deze eerste bocht brengt altijd spektakel. Mooie prestatie wel van Rosberg, al denk ik dat hij het wel moeilijk gaat hebben om het trio Hamilton/Alonso/Button af te houden. Beetje teleurgesteld wel in Schumacher. Maar goed, de race is nog lang morgen en gezien Red Bull hun voorsprong in de race in stuk kleiner is tegenover de rest zou het nog wel eens interessant kunnen worden.

Kootje

Ik geloof nog steeds dat McLaren ( en dan vooral Hamilton ) de race gaat winnen.
Over 1 rondje gezien is Vettel ongenaakbaar ,maar zijn racepace is niet zo dominant.
Terwijl daar bij Hamilton eigenlijk geen verschil inzit.

Knappe ronde van Rosberg ook.
Ben benieuwd of hij dat tijdens de race vast kan houden ,maar verwacht 't eigenlijk niet.
Schumacher toch wat tegenvallend na goede VT's ,Q1 en Q2.
Daar moet iets meer aan de hand gweest zijn.

Mijn favorieten ( Williams ) lijken het ook weer iets beter te doen.
Maar ook bij hun hou ik m'n twijfels of ze diit om kunnen zetten in resultaat ,al hoop ik natuurlijk van wel.

Grootste verrassing is D'Ambrosio die zonder upgrades weer sneller was dan Glock.
Jammer van die 5 plaatsen straf ,maar zeker 'n knap resultaat.

Schumivill

Kobayashi heeft geen tijd gereden in de kwalif,dus is hij eigenlijk niet gekwalificeerd,maar hij start gewoon als voorlaatste na de gridstraf voor d'ambrosio,is er ergens een regeltje dat ik over het hoofd zie?
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Gerard

De 107% regel is er voor coureurs die te langzaam zijn
Koba heeft gisteren en vanochtend laten zien dat hij de tijden makkelijk kan rijden, en daarnaast was de reden niet aan hem te weiden,maar het was een technisch probleem
in dat geval kan de wedstrijdleiding beslissen de coureur in kwestie toch toe te laten tot de race!

:)

Folkert

#66
word spannende race, zeker met Koba aan het eind. Die heeft nog genoeg setjes banden om iets leuks te laten zien.

Jammer van Hamilton, had hem toch iets beter verwacht en dat hij setje zou bewaren voor morgen. Denk dat hij beter zijn verlies had kunnen pakken en p6 mogelijk starten.
Rosberg zeer strak iig. Die laat toch echt wel iets moois zien. Niet om Schumacher aan te vallen, maar in zijn hoogtijdagen had hij het ook moeilijk gehad met Nico.

Wat ik trouwens hoop is dat Lewis gewoon genoeg setjes heeft om geen 2 stopper te hoeven rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Schumivill op 07 mei 2011 - 18:37:55
Kobayashi heeft geen tijd gereden in de kwalif,dus is hij eigenlijk niet gekwalificeerd,maar hij start gewoon als voorlaatste na de gridstraf voor d'ambrosio,is er ergens een regeltje dat ik over het hoofd zie?

Kuch-kuch... http://www.f1pits.net/nieuws/vier_op_rij_voor_vettel/
::)

0634

Citaat van: Burorri op 07 mei 2011 - 19:10:44

Wat ik trouwens hoop is dat Lewis gewoon genoeg setjes heeft om geen 2 stopper te hoeven rijden.
Hm, het lijkt mij niet dat hij op een éénstopper gaat rijden.

rafael25

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2011 - 20:12:38
Citaat van: Burorri op 07 mei 2011 - 19:10:44

Wat ik trouwens hoop is dat Lewis gewoon genoeg setjes heeft om geen 2 stopper te hoeven rijden.
Hm, het lijkt mij niet dat hij op een éénstopper gaat rijden.

Laten we onthouden van vorig jaar, was McLaren zeer dicht bij redbull in de race, en vervolgens de redbulls botste met elkaar ..dus als de geschiedenis herhaalt, dan is de McLaren een beetje meer dan de redbull, ook als vorig jaar heel misschien.

Enzo

Goed om te zien dat Mercedes zich kan mengen met de topteams, jammer van Schumi z'n achtste plaats die om wat voor reden dan ook het rondje er niet kon uitpersen.
Als ik het goed begrijp hebben de beide Bull's en beide Merc's een extra nieuw setje soft's over voor de race?
McLaren, Ferrari en Renault niet?

Heb Q3 gemist vandaar de vraag... ::) ::)

Folkert

Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 21:35:41
Goed om te zien dat Mercedes zich kan mengen met de topteams, jammer van Schumi z'n achtste plaats die om wat voor reden dan ook het rondje er niet kon uitpersen.
Als ik het goed begrijp hebben de beide Bull's en beide Merc's een extra nieuw setje soft's over voor de race?
McLaren, Ferrari en Renault niet?

Heb Q3 gemist vandaar de vraag... ::) ::)

Dat begreep ik ook iig. Heb grotendeels de kwali ook gemist (en ga de race ook niet kijken morgen) dus wat ik begreep was dat Mclaren iig geen setjes meer over had. Massa daar en tegen zou nog wel eens een setje over kunnen hebben en daar iets leuks mee doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2011 - 20:12:38
Citaat van: Burorri op 07 mei 2011 - 19:10:44

Wat ik trouwens hoop is dat Lewis gewoon genoeg setjes heeft om geen 2 stopper te hoeven rijden.
Hm, het lijkt mij niet dat hij op een éénstopper gaat rijden.
bedoelde 2 of 3 stopper dus. Denk dat 2 stop te veel tijd kost en verliest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 07 mei 2011 - 21:49:56
Citaat van: Enzo op 07 mei 2011 - 21:35:41
Goed om te zien dat Mercedes zich kan mengen met de topteams, jammer van Schumi z'n achtste plaats die om wat voor reden dan ook het rondje er niet kon uitpersen.
Als ik het goed begrijp hebben de beide Bull's en beide Merc's een extra nieuw setje soft's over voor de race?
McLaren, Ferrari en Renault niet?

Heb Q3 gemist vandaar de vraag... ::) ::)

Dat begreep ik ook iig. Heb grotendeels de kwali ook gemist (en ga de race ook niet kijken morgen) dus wat ik begreep was dat Mclaren iig geen setjes meer over had. Massa daar en tegen zou nog wel eens een setje over kunnen hebben en daar iets leuks mee doen.

Massa zit IMHO ook aan zijn minimum aan setjes, want hij reed in Q2 al op zachte banden.
Maar idd. hebben beide RBR's een extra setje achter de hand, i.t.t. de McLaren's en Rosberg...

Enzo

Zie net in de statistieken dat Red Bull 10Kmph langzamer is dan McLaren op het rechte stuk, tevens 7 Kmph langzamer dan Mercedes.
Dit zal ze misschien kwetsbaar maken in de race... ::) ::)