Welk team boekt de meeste vooruitgang?

Gestart door Enzo, 29 april 2011 - 13:54:21

« vorige - volgende »

Welk team komt het beste uit de startblokken in Europa??

Red Bull, ze hadden al de snelste auto en nu hebben ze een goed werkende KERS
3 (16.7%)
McLaren, heeft in China laten zien dat RedBull te verslaan is en kan sneller ontwikkelen
10 (55.6%)
Ferrari, komt met een razendsnelle B-spec
3 (16.7%)
Mercedes, was al snel en heeft nu haar DRS en benzineverbruik problemen opgelost
2 (11.1%)
Renault, laten de tegenvallende race in China achter zich en nemen revanche
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Senergy

Ferrari: als er één team is dat heeft bewezen steeds terug te kunnen komen, is het Ferrari wel
enerzijds door het geld, dat ze er o zo graag inpompen maar ook door die onbedwingbare italiaanse wil (die soms wel verkeed uitdraait) om te winnen.

en ze hebben 2 rijders die bewezen hebben voor de titel te kunnen strijden, Alonso iets meer als Massa maar beiden kunnen ze het wel.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

T.Nuvolari

Ik heb de vraag verkeerd gelezen. Dacht dat het over de reeds geboekte vooruitgang ging. Desalnietemin blijf ik bij men antwoord. Bij McLaren zijn het keien in het razendsnel analyseren en verbeteren van de wagen. Hebben de laatste jaren en races steeds weer bewezen. Ferrari heeft in dat opzicht nog maar bitterweinig gepresteerd en bij Renault zit niet meer het grote geld van vroeger. Mercedes lijkt een stap voorwaarts te hebben gezet, maar die plaats ik nog onder voorbehoud.

Formulafan

Ik denk dat Adrian Newey (ontwerper van Red Bull RB7) een goed KERS-Systeem gaat ontwikkelen. En dat ze daarmee McLaren en alle andere teams zeker voorbij gaan qua kwaliteit van de bolide. Naar mijn menig gaat Vettel dan ook de wereldtitel pakken met de beste wagen van het veld. Mooi stuk in NUsport Magazine over de technische strijd tussen de teams en daarin de rol van Adrian Newey. Mooi kijkje achter de schermen.

Enzo

Citaat van: Formulafan op 04 mei 2011 - 13:40:33
Ik denk dat Adrian Newey (ontwerper van Red Bull RB7) een goed KERS-Systeem gaat ontwikkelen. En dat ze daarmee McLaren en alle andere teams zeker voorbij gaan qua kwaliteit van de bolide. Naar mijn menig gaat Vettel dan ook de wereldtitel pakken met de beste wagen van het veld. Mooi stuk in NUsport Magazine over de technische strijd tussen de teams en daarin de rol van Adrian Newey. Mooi kijkje achter de schermen.

Welkom op 'de Pits' Formulafan!  8)

De RB7 is momenteel inderdaad de beste auto en naar eigen zeggen hebben ze hun KERS nu ook goed werkend.
Ze staan er iig het beste voor momenteel, maar het seizoen is nog lang...
Daarnaast lijkt de top dichter bij elkaar te zitten t.o.v. vorig jaar en zijn de grote teams Red Bull aan het kopieren.
Imo kan er nog van alles gebeuren dit seizoen, dat hoop ik althans.

Kootje

Welkom Formulafan !!!

on topic:
Ik heb op McLaren gestemd.
Allereerst zijn zij de meesters in het doorontwikkelen.
Op de 2e plaats hebben ze met 'n ge'down'grade auto 't gat naar Red Bull al zo goed als gedicht.
Dus met de nodige upgrades zie ik ze Red Bull wel voorbijgaan.

Folkert

Citaat van: Kootje op 04 mei 2011 - 15:11:07
Welkom Formulafan !!!

on topic:
Ik heb op McLaren gestemd.
Allereerst zijn zij de meesters in het doorontwikkelen.
Op de 2e plaats hebben ze met 'n ge'down'grade auto 't gat naar Red Bull al zo goed als gedicht.
Dus met de nodige upgrades zie ik ze Red Bull wel voorbijgaan.
Daar ben ik het zeker mee eens. Niet omdat ik
McLaren fan ben maar omdat McLaren van af 2009 ( 2007 en 2008 hadden ze wel
De auto) bewezen hebben enorm snel kunnen door ontwikkelen. 2009 kwamen ze van heel ver en 2010 hadden ze zeker niet de auto in het begin. Met Lewis en jenson hebben ze 1 van de sterkere rijdersbezettimg van het veld. Button heeft mij verrast al blijft hij de mindere van de 2 imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Edwin90

Citaat van: Formulafan op 04 mei 2011 - 13:40:33
Ik denk dat Adrian Newey (ontwerper van Red Bull RB7) een goed KERS-Systeem gaat ontwikkelen. En dat ze daarmee McLaren en alle andere teams zeker voorbij gaan qua kwaliteit van de bolide. Naar mijn menig gaat Vettel dan ook de wereldtitel pakken met de beste wagen van het veld. Mooi stuk in NUsport Magazine over de technische strijd tussen de teams en daarin de rol van Adrian Newey. Mooi kijkje achter de schermen.

Volgens mij gebruikt Red Bull de KERS van Renault. Ik weet het echter niet zeker..

Ik denk wel dat Red Bull het te kloppen team blijft, mits Vettel en Webber hun kop erbij houden.

Kootje

Citaat van: Formulafan op 04 mei 2011 - 13:40:33
Volgens mij gebruikt Red Bull de KERS van Renault. Ik weet het echter niet zeker..

Ik denk wel dat Red Bull het te kloppen team blijft, mits Vettel en Webber hun kop erbij houden.

Het klopt dat ze het KERS van Renault gebruiken  ,maar ik las laatst 'n interview met Adrian Newey waarin hi zei dat 't systeem maar voor 40% overeenkomt met de versie die Renault gebruikt.
Hieruit maak ik op dat ze bij Red Bull het modificeren zijn gegaan om het in te passen ,en dat daar de betrouwbaarheidsproblemen vandaan komen.
Zolang ze hun KERS nog niet onder controle hebben zie ik ze iig niet meer als favorieten ,en zelfs met KERS verwacht ik dat 't nog weleens moeilijk kan worden.

Folkert

Citaat van: Kootje op 05 mei 2011 - 12:14:22
Citaat van: Formulafan op 04 mei 2011 - 13:40:33
Volgens mij gebruikt Red Bull de KERS van Renault. Ik weet het echter niet zeker..

Ik denk wel dat Red Bull het te kloppen team blijft, mits Vettel en Webber hun kop erbij houden.

Het klopt dat ze het KERS van Renault gebruiken  ,maar ik las laatst 'n interview met Adrian Newey waarin hi zei dat 't systeem maar voor 40% overeenkomt met de versie die Renault gebruikt.
Hieruit maak ik op dat ze bij Red Bull het modificeren zijn gegaan om het in te passen ,en dat daar de betrouwbaarheidsproblemen vandaan komen.
Zolang ze hun KERS nog niet onder controle hebben zie ik ze iig niet meer als favorieten ,en zelfs met KERS verwacht ik dat 't nog weleens moeilijk kan worden.
ene kant denk ik dat Mclaren weer grote stap heeft gezet, maar andere kant zal ik niet verbaasd zijn als RBR nog steeds het te kloppen team is.


Ik bedenk me ineens ook iets: Neweys autos waren altijd snel en onklopbaar, aar waren in verdere ontwikkelingen geduren het seizoen


maargoed, we zullen het wel zien zondag. hopen aar dat het regeld




Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Ook trouwens op williams gestemd, met coughlan halen ze wel de kennis van McLaren en ferarri  in huis. Dus dat word wat:d
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 06 mei 2011 - 01:36:34
Ook trouwens op williams gestemd, met coughlan halen ze wel de kennis van McLaren en ferarri  in huis. Dus dat word wat:d
;D ;D ;D

rafael25

IK ZEG MERCEDES ???
Zie wij weer Brauw GP weer?? 8) 8)

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 07 mei 2011 - 21:18:36
IK ZEG MERCEDES ???
Zie wij weer Brauw GP weer?? 8) 8)

"Brauw GP" zie je nooit meer, want die zijn D.O.O.D.
BAR zie je al helemaal niet meer, wegens morsD.O.O.D.

Hahahaha,

Geintje, joh!

Mercedes? Zou kunnen...Ross Brawn is geen domme jongen, maar of hij net zo slim is als Newey?

Enzo

Van alle topteams lijkt Mercedes inderdaad de meeste snelheid gevonden te hebben.

0634

Die zijn inderdaad verdomd goed bezig. ReBull zullen ze, m.i., nog niet kunnen aanvallen maar we zullen zien of ze wel de McLarens voor kunnen blijven in de race. Want in alle eerlijkheid is McLaren dit jaar in races wel beter dan in kwali. Dus eerst maar eens kijken of Mercedes die racepace kan matchen. Ik denk van wel en ik hoop op een mooi podium voor Rosberg, die nu echt eens een auto verdiend waarin hij kan winnen!