De ruimte in...

Gestart door gloudiesaurus, 15 april 2011 - 16:27:03

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

In navolging van de discussie in het Virgin topic nu dit topic ;)
Michiel Mol gaat het doen, en ook Richard Branson van Virgin gaat ermee aan de gang. Commerciële ruimte vluchten aanbieden. Met Mol gaat Doutzen Kroes, Armin van Buuren, en Erica Terpstra de ruimte in.

Het wordt steeds betaalder, vanaf 80.000 kun je al voor even een astronaut worden.

Zo zijn er plannen voor Curacao maar wil Branson ook Almere gaan aandoen...
http://spaceexperiencecuracao.com/

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Het schijnt dat het maar voor 45 minuten is. Kan je beter een paar rondjes F1 rijden en daarna in een leuk autotje naar huis rijden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Toch lijkt het me wel een unieke ervaring, de aarde in het klein zijn en even gewichtsloos zijn. Maja het geld he ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Bij Space-X Curaçao duurt de hele reis inderdaad maar 45 minuten, er kan maar één passagier mee en je bent 2 minuten in de ruimte of zo.

Bij Virgin Galactic duurt het allemaal wat langer en je kunt volgens mij met zijn zessen de ruimte in. Maar goed, dan betaal je ook wel 200.000 dollar in plaats van 60.000 of zo.

Moet wel nog even zien of dat Space-X wel écht van de grond gaat komen, ze zetten zichzelf voor een wel erg korte deadline en hebben nog niet eens een prototype... Langs de andere kant zitten er wel capabele mensen in het project.

@gloudiesaurus: ik denk dat de aarde niet zo klein wordt hoor, je kunt wel de kromming zien natuurlijk maar je krijgt nooit de hele aardbol in één oogopslag. Gewichtloosheid is wel een leuke ervaring, maar als je het daarvoor doet, dan kun je beter voor een paar honderd euro een paraboolvlucht gaan maken. :)

gloudiesaurus

Ik zag dat Michiel Mol erin zat. Toch een man met geld...
Ik denk dat dit soort dingen in de toekomst wel goedkoper gaan worden.

Maar Mol had het zelfs bij de Wereld draait door al over van Amsterdam naar Sydney in 1,5 uur. Dat zou pas wat zijn....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Tja, maar ga je dan ook 200.000 euro betalen? Voor minder dan 1% van die prijs kom je er ook, maar dan in een kleine 20 uur.

Michiel Mol is inderdaad een goeie om te hebben voor de knaken en de PR, maar een ruimtevaartproject doen slagen vergt natuurlijk ook een elite van ingenieurs. Maar één van de stichters is voormalig decaan van de faculteit ruimtevaarttechniek van de TU Delft, dus qua netwerk kan dat wel tellen natuurlijk. ^^

Maar het is me eerlijk gezegd helemaal niet duidelijk wat voor toestel ze gaan gebruiken, en of ze dit überhaupt wel zelf gaan ontwerpen of juist gaan kopen van een ander bedrijf. Hun website is er best wel vaag over.

Franky R.

Ik vind het maar onzin hoor...Al dat geld voor 'speciale ruimtevaartuigen' en dat PR-gelul eromheen!
Je kunt nu al in de stratosfeer geraken...met een 'simpele' MiG-25 in ca. 3 minuten o.i.d.

http://www.incredible-adventures.com/edge-of-space-intro.html
::)
Fiilmpje...



gloudiesaurus

Wat kost dat geintje met die MIG? Staat niet duidelijk op die website...

In de wereld draait door werd Mol meer neergezet als pionier, zoals destijds Fokker zoals met de eerste vliegtuigen gebeuren. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ruimtevaart op den duur goedkoper wordt. En misschien dat het wel zo goedkoop wordt om het commercieel als lijnvlucht te gaan gebruiken.

Maar goed Mol heeft ook al meerdere projecten gehad die niet helemaal slaagden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Ja of het is een soort PalmInvest, maw zware oplichtingspraktijk. Aan de andere kant, dan zouden die BNers niet mee doen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Jozef

Citaat van: Franky R. op 16 april 2011 - 11:53:31
Ik vind het maar onzin hoor...Al dat geld voor 'speciale ruimtevaartuigen' en dat PR-gelul eromheen!
Je kunt nu al in de stratosfeer geraken...met een 'simpele' MiG-25 in ca. 3 minuten o.i.d.

http://www.incredible-adventures.com/edge-of-space-intro.html
::)
Fiilmpje...

Sorry maar dit filmpje heeft het over een maximale hoogte van 20 kilometer. Ruimtevaart, dat is vanaf 100 kilometer en meer.

Franky R.

CitaatSorry maar dit filmpje heeft het over een maximale hoogte van 20 kilometer. Ruimtevaart, dat is vanaf 100 kilometer en meer

Maar het principe is gelijk.
Slechts de 'vlieghoogte' verschilt...Met de MiG vlieg je overigens tot 24 km hoogte! Dus iets meer dan de 20 kilometer die je opnoemt!

CitaatWat kost dat geintje met die MIG? Staat niet duidelijk op die website...
Vanaf 10.000 euro!

http://www.flymigrussia.com/price_fly_mig

Jozef

Citaat van: Franky R. op 17 april 2011 - 15:56:35
CitaatSorry maar dit filmpje heeft het over een maximale hoogte van 20 kilometer. Ruimtevaart, dat is vanaf 100 kilometer en meer

Maar het principe is gelijk.
Slechts de 'vlieghoogte' verschilt...Met de MiG vlieg je overigens tot 24 km hoogte! Dus iets meer dan de 20 kilometer die je opnoemt!

Ja kom op, ik denk echt wel dat de aarde er nog een stuk indrukwekkender uit ziet als je 4 keer zo hoog vliegt hoor.

Kootje

En daar komt dan de ervaring van gewichtsloosheid nog bij.
Tevens mag je jezelf voortaan astronaut noemen.

2 dingen die je bij dat MIG tripje weer niet hebt.

Jozef

Denk dat je in de MIG wel gewichtloos bent hoor. In elk vliegtuig kun je gewichtloosheid simuleren, gewoon kwestie van de neus optrekken, motoren uit zetten en de controls loslaten.

De gewichtloosheid duurt dan natuurlijk wel maar een seconde of 10.

Kootje

precies
das toch wel 'n wezenlijk verschil met gewichtloosheid in de ruimte

het soort gewichtloosheid die je in de MIG kunt halen ,kan ik ook op de kermis krijgen
stap in zo'n space-shot geval en laat je afschieten