De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

Enzo


15 apr 2011
04:00-05:30 Eerste vrije training
08:00-09:30 Tweede vrije training

16 apr 2011
05:00-06:00 Derde vrije training
08:00-09:00 Kwalificatie

17 apr 2011
09:00 Race

Lap Record: M Schumacher Ferrari 1:32.238

Inmiddels zijn er twee races gereden en gaat Sebastian Vettel aan kop van het kampioensschap met twee overwinningen.  Nog  geen vijf dagen na de slopende race in Sepang moeten de heren zich alweer melden voor de Grote prijs van China in Shanghai.

Vorig jaar...

Ook Shanghai staat bekend als een circuit waar de weersomstandigheden een grote rol kunnen spelen. Zo zagen we vorig jaar Jenson Button winnen na een foutloze wedstrijd in zeer verraderlijke omstandigheden. Teamgenoot Lewis Hamilton reed een spectaculaire wedstrijd en werd tweede, voor Nico Rosberg. Alonso kende een minder weekend, de Spanjaard kreeg een 'Drive Through Penalty' na een valse start, maar wist uiteindelijk nog vierde te worden.




Wat kunnen we verwachten?

Hoogstwaarschijnlijk weer een spannende race, want hoewel op een paar druppeltjes na de regen uit bleef in Maleisiƫ, staat er in China wederom regen op het programma. Het is er relatief koud momenteel met temperaturen rond de 19 graden en er is regen voorspelt op vrijdag, zaterdag en zondag.

Het weer: http://www.weeronline.nl/Azie/China/Shanghai/3637049

Pirelli heeft inderdaad de spanning gebracht die het voor het seizoen aankondigde. Er is een hoop strategische diepgang en de teams hebben verschillende opties in hoe een race te benaderen.

En dan hebben we nog DRS, ik kan niet anders zeggen dan dat het wel heeft gewerkt in Maleisiƫ. Het bevorderde zeker het inhalen en er is geen reden waarom dat in China anders zou zijn. Het circuit kent een extreem lang recht stuk, ideaal voor DRS.

Zal Vettel wederom met de winst aan de haal gaan, of zal Red Bull net als vorig jaar verzuipen in China?

Gerard

#1
Man, we zijn nog lang niet uitgepraat en amper bekomen van de GP van Malaysia.. en dan staat de GP van China alweer voor de deur.. ???
Dat DRS, i.c.m. KERS zorgt wel voor meer snelheid, maar ik zag toch in Maleisie dat de toerenteller tegen zn begrenzer aan zat te hakken

Met een extreem lang rect stuk op Shanghai zal dat denk ik alleen maar meer en meer gebeuren, zou het niet?

Ik hoop dat de regen komend weekend vooral op (Zondag) wel doorzet, dat brengt toch dat extra beetje chaos en spanning!
In de Qualy mag het ook regenen hoor, laat een paar toppers maar misgokken en zich naar voren moeten knokken Zondag!
Dat maakt het voor ons leuk!! :)

Verder denk ik dat de zege toch weer tussen de Red Bulls en de McLarens uitgevochten wordt. ::)

Mocht Webber nu geen problemen hebben (al denk ik niet dat het KERS probleem opgelost wordt, aangezien we 2 races in een week hebben) zou hij nog wel eens revanche kunnen nemen

Dat moet ook wel wil hij de aansluiting met de koplopers houden!! :-[
Ook Alonso zal erop gebrand zijn nu wel goed te scoren, maar de Ferrari zal ook in China tekor komen.. :-\

Al met al verwacht ik een strijd tussen de Red Bulls en de McLarens, en hoop ik eigenlijk dat de Mercedessen het goed gaan doen met de rechte lijn snelheid die ze hebben ..

tot nu toe was het alleen mar huilen met Rosberg (en Schumacher)

Laatstgenoemde heeft wat mij betreft al genoeg gewonnen in zijn leven,maar dat is een heel andere discussie :)

Anyway..

een heel voorzichtige voorspelling:

1: Lewis
2: Vettel
3: Webber
4: Button
5: Heidfeld
6: Rosberg
7: Koba
8: Petrov


Niels_

Ik verwacht dat Red Bull hier wel eens te pakken zou moeten zijn door McLaren. Als ze de eerste rondes kunnen aanklampen bij Vettel dan maken ze echt een kans op dat rechte stuk met DRS.

Voor de rest hoop ik ook dat Webber eens wat minder tegenslag heeft. Verder uitkijken of we weer een Renault zien schitteren. Van Ferrari verwacht ik niet meer dan vorige race, al moet een podiumplaats er wel kunnen inzitten met wat meeval.

1. Hamilton
2. Vettel
3. Alonso
4. Webber
5. Button
6. Massa
7. Heidfeld
8. Schumacher
9. Rosberg
10. Kobayashi

Senergy

Hopelijk vindt Ferrari eindelijk een pace in de quali want in het middenstuk en einde doen ze voor niemand onder (bewijs snelle rondes van Massa en Alonso in Maleisiƫ)
Mocht dat het geval zijn gaat het nog leuk worden want geef toe de RB's zijn in de quali onevenaarbaar, maar in de race te pakken.

Mocht het beginnen regenen, hoop ik uit het diepst van mijn hart dat Jerommeke de belgische fans eer aan doet en zijn Belgische voorgangers evenaard in het regenrijden.

dus mijn top
Webber
Alonso
Massa
Vettel
Schumacher
Kobayashi
Heidfeld
Petrov
Button
Di Resta
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

gloudiesaurus

Ik verwacht dat de verschillen hier groter zullen zijn, vooral met de KERS en niet-KERS teams. Hopelijk kan Red Bull hier eindelijk verslagen worden... Zou mooi zijn voor het kampioenschap.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

ik denk ook dat het tussen redbull en mclaren zal gaan. Maar denk ook dat ferrari dicht bij mclaren zal kunnen komen en zeker kans maakt op een podium, anders is het voor een renault

Kootje

De pole zal wel weer voor 'n Red Bull zijn en daarachter zullen wederom de McLaren's en Ferrari's staan.
In de race zal het afhangen van het KERS systeem van de Red Bull's.
Kunnen ze het gewoon gebruiken ,dan verwacht ik dat ze weer zullen winnen.
Mocht het toch nog niet werken ,dan zal het tussen de McLaren's en Alonso gaan ,en zouden de Red Bull's wel eens laag in de punten kunnen finishen.
Ik hoop iig op het laatste ,ook al is dat voor m'n TEAMBOSS niet zo goed.

JimmySPA

Deze week is de race al... Ik ben benieuwd. Hopelijk een dnf voor de Red Bulls. En een Alonso die Hamilton buitenom inhaalt, hoe het wel moet :P
Rechte stuk gaat wel wat spektakel geven. Kers aan bij het uitacceleren van die soort oval bocht. Dan nog die spoiler naar beneden. Er moet een langere 7 in ! Of 8 versnellingen :P Maar dat zal wel weer niet legaal zijn.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

rafael25

Citaat van: JimmySPA op 12 april 2011 - 11:14:38

Rechte stuk gaat wel wat spektakel geven. Kers aan bij het uitacceleren van die soort oval bocht. Dan nog die spoiler naar beneden. Er moet een langere 7 in ! Of 8 versnellingen :P Maar dat zal wel weer niet legaal zijn.

Nee,hoor ;)7



GP Shanghai 2010 onboard(Jenson button)




JimmySPA

Citaat van: rafael25 op 12 april 2011 - 13:30:37
Citaat van: JimmySPA op 12 april 2011 - 11:14:38

Rechte stuk gaat wel wat spektakel geven. Kers aan bij het uitacceleren van die soort oval bocht. Dan nog die spoiler naar beneden. Er moet een langere 7 in ! Of 8 versnellingen :P Maar dat zal wel weer niet legaal zijn.

Nee,hoor ;)7



GP Shanghai 2010 onboard(Jenson button)




Vorig jaar was er geen Kers en een achterspoiler die dicht klapt...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Dat jaar ervoor was er wel KERS, maar geen beweegbare achtervleugel...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

jack

Hoi,
Hoop persoonlijk dat renault er weer bij is, Heidfeld, my man....Jezus slippers en linksdraaiende yogurt....allen gehoord van Olav M(prachtig... ;D)
Die redbulls, verschrikkelijk goed dit jaar, hopelijk dat Mark Webber de schade kan beperken, alhoewel het nog vroeg is dit jaar.

mijn voorspelling
Webber, 1
Button, 2
Hamilton, 3
Renault zowiezo in de punten, met beiden....

gloudiesaurus

Citaat van: jack op 12 april 2011 - 19:10:33
Hoop persoonlijk dat renault er weer bij is, Heidfeld, my man....Jezus slippers en linksdraaiende yogurt....allen gehoord van Olav M(prachtig... ;D)

Die uitspraak van Olav Mol was inderdaad prachtig  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Over DRS, ik las ergens dat iemand zei dat het helemaal niet zo gek is, dat DRS. Wordt wel veel bekritiseerd omdat het oneerlijk zou zijn voor de voorste rijder, maar de andere kant is dat die door de negatieve luchtstroom de afgelopen jaren altijd in het voordeel was. Dat maakt slipstreamen de laatste jaren zo lastig. DRS heft dat nadeel op. Zit wel wat in moet ik zeggen.

robbert

eigenlijk moet men nieuwe dingen niet beoordelen na 1 of 2races. Je kan het beter beoordelen nadat ze het een tijdje gebruiken.  Want circuits zoals hongarije en monaco weet ik niet dat het daar zoveel nut zal hebben, dan kunnen ze weer zeggen dat het niks helpt die vleugel