De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Verschillende teamleiders en coureurs hebben al aangegeven tevreden te zijn met de veranderingen voor 2011. Voor de mannen op de pitmuur is het een pak harder werken, maar de mannen in de wagens moeten en kunnen nu een hele race voluit gaan wegens de verschillen in strategie en dat vinden zij natuurlijk leuk. Niemand heeft blijkbaar een negatief woord over de slijtage van de Pirelli's, enkel de zogenaamde 'marbles' zijn een probleem dat dient opgelost te worden.


Gerard

Citaat van: M@rc op 13 april 2011 - 09:35:21
Verschillende teamleiders en coureurs hebben al aangegeven tevreden te zijn met de veranderingen voor 2011. Voor de mannen op de pitmuur is het een pak harder werken, maar de mannen in de wagens moeten en kunnen nu een hele race voluit gaan wegens de verschillen in strategie en dat vinden zij natuurlijk leuk. Niemand heeft blijkbaar een negatief woord over de slijtage van de Pirelli's, enkel de zogenaamde 'marbles' zijn een probleem dat dient opgelost te worden.

Dat de couereurs voluit kunnen gaan tot het eind is natuurlijk voor ons (fans) ook alleen maar beter!
Wat dat betreft is het wel leuker dit jaar!!

En wat betreft die marbles, als je inderdaad zag wat er tegen het einde van de race naast de racelijn lag op de baan, man....niet normaal meer!! :-\

Maar ja, wat wil je daaraan doen?? :o

Enzo

Het één hangt met het ander samen, minder bandenslijtage is duurzamere banden en dat willen ze ook niet.
Ze zullen opzoek moeten naar een goede middenweg.

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/video_actie_uit_china_2010/
Heb een compilatie gemaakt van wat vette beelden uit 2010.
Als iemand er nog één weet die er mooi bij zou passen, let me know!!  8)


Enzo

Citaat van: Gerard op 13 april 2011 - 17:56:30
Mmmm kom ik op terug Enzo...

eerst even dit...
http://www.planetf1.com/driver/3213/6869599/DRS-zone-for-Chinese-GP-confirmed
Toch wel jammer...

Dat was ook mijn eerste reactie toen ik het las. Maar ze zullen er wel goed over nagedacht hebben, waarschijnlijk dat het anders te makkelijk inhalen zal worden met dit extreem lange rechte stuk. We gaan het meemaken, ook al is Sepang pas 3 dagen oud, ben al toe aan China!  8)

Gerard

Citaat van: Enzo op 13 april 2011 - 17:35:37
http://www.f1pits.net/nieuws/video_actie_uit_china_2010/
Heb een compilatie gemaakt van wat vette beelden uit 2010.
Als iemand er nog één weet die er mooi bij zou passen, let me know!!  8)

Hier(ook) een leuk overzicht...

;)

Enzo

Inderdaad een mooi filmpje dank je Gerard, krijg je nog meer trek van... ;D
Maar ga hem er niet bij zetten, ben meer op zoek filmpjes van losse gebeurtenissen.  :)

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/red_bull_twijfelt_over_kers/

Hoop dat ze het niet gaat lukken ;)

http://www.f1pits.net/nieuws/kwalificeren_kan_moeilijk_worden_-_glock/
En Glock was alsmaar negatiever. Ik denk dat Virgin zich wel zal kwalificeren in Q1. De topteams geven dan meestal toch nog niet echt serieus gas...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

http://www.f1pits.net/nieuws/gp_china_uitslag_vt1/

Zo. Als de RedBulls nog een toefje harder gaan, valt de rest allemaal buiten de 107%.... :-[

robbert

man man man, dat is niet normaal meer. Redbull zal dus terug makkelijk winnen.

Gerard

huh? OK.. volgens mij werkt het KERS nu wel goed .. ;D
Zal dit niet 1 rondje met weinig benzine en op zachte banden zijn geweest???

Mercedes weer niet best... :(

T.Nuvolari

#28
Zijn maar testen natuurlijk. In T2 draait Red Bull vooralsnog rondjes van 1.44 dus deze ochtend zullen ze wel in een andere 'mode' de baan zijn opgegaan.
Wat mij nog opvalt is de goede positie van Kovalainen in T1, het zou wel eens goed kunnen dat Lotus zich dit weekend mag opmaken voor Q2.

_Makke_

Inderdaad, het zijn maar testen. Na 1ste vrije training kan je toch hoegenaamd niets zeggen over de verhoudingen tussen de teams? Trouwens, waar zou Red Bull plots die 1,5 sec à 1,7 sec gevonden hebben?

Na de 3de vrije training kan je eventueel al wat conclusies trekken. En zelfs dan...