De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 17 april 2011 - 14:49:06
Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 14:23:03
Bij de start is afwijken van de lijn toegelaten. Als je bij de start straffen voor afwijken van de racelijn gaat uitdelen, deel je 24 straffen uit.
Er zijn echt wel limieten vermoed ik. Ik herinner mij Japan 2008, waarbij Hamilton het hele pak mee naast de baan duwde en een drive-trough kreeg...
Dat had niets met het afwijken van de racelijn te maken ,maar alles met het totaal missen van z'n rempunt.

Gerard

Citaat van: Scuderia91 op 17 april 2011 - 14:49:06
Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 14:23:03
Bij de start is afwijken van de lijn toegelaten. Als je bij de start straffen voor afwijken van de racelijn gaat uitdelen, deel je 24 straffen uit.
Er zijn echt wel limieten vermoed ik. Ik herinner mij Japan 2008, waarbij Hamilton het hele pak mee naast de baan duwde en een drive-trough kreeg...
Bij de "beeb"zeiden ze dat ook; bij de start letten ze niet op het "weaven", anders zouden 24 auto's een DT moeten krijgen! ::)

Gerard

Citaat van: Kootje op 17 april 2011 - 18:39:46
Thanx Bridelance.

Dat verhelderd de zaak weer enigszins.
Nu weten we in ieder geval het waarom ,het hoe zijn ze nog aan 't uitzoeken.

CitaatFIA officials are still investigating what caused the error.

Mocht dit dus 'n trucje van Ferrari zijn geweest ,dan kan 'n straf dus nog komen.
Maar dan zou het inderdaad onterecht zijn geweest om hem nu al te straffen.

Ik zou het niet terecht vinden als Alonso hiervoor gestraft zou worden..
Het zou zo moeten zijn dat:  een coureur de hele race met zijn duim op de DRS knop moet kunnen  drukken, zonder dat de achtervleugel neerklapt , behalve dan op die plek waar het wèl mag...
toch???
Hoe dat geregeld is?? Gèèn idee, maar theoretisch zou dat zo moeten zijn!

Als die "error"veroorzaakt is door de software die het team gebruikt, moet het team bestraft worden, b.v. door een geldboete...
Ik denk dat de vraag hier moet zijn:
Drukte Alonso dat knopje in?? of bewoog de achtervleugel spontaan??



Kootje

CitaatHet zou zo moeten zijn dat:  een coureur de hele race met zijn duim op de DRS knop moet kunnen  drukken, zonder dat de achtervleugel neerklapt , behalve dan op die plek waar het wèl mag...

Ik denk dat 'n coureur alleen maar het OKE krijgt om het te gebruiken ,maar dat hij het de hele race kan gebruiken.
Zeker weten doe ik dit echter ook niet ,maar ik kan me 'n artikel herrinneren waarin vermeld werd dat DRS alleen gebruikt mag worden gedurende droge omstandigheden.
Zou 'n coureur het tijdens natte omstandigheden toch gebruiken ,dan staat daar 'n straf op.
Daaruit maak ik op dat 'n coureur de complete race over DRS kan beschikken ,en hij dus zelf verantwoordelijk is om het op de juiste manier te gebruiken.
De FIA stelt daarvoor dan die zone in ,en geeft 't groene licht voor gebruik ,maar de coureur blijft verantwoordelijk.
Ik zal er morgen is ff uitgebreid de reglementen op na slaan.

rafael25



Hele leuke race. Inhaalactie van Hamilton op Vettel doet me denken aan een uitspraak van Senna. If you're not longer going for a gap, that exists, you're no longer a racing driver

Kootje

En daar heeft Senna gewoon gelijk in.
Dat is waar het in het racen omdraait.
Naast supersnel rondjes rijden natuurlijk.

Enzo

Citaat van: Kootje op 17 april 2011 - 21:56:30
CitaatHet zou zo moeten zijn dat:  een coureur de hele race met zijn duim op de DRS knop moet kunnen  drukken, zonder dat de achtervleugel neerklapt , behalve dan op die plek waar het wèl mag...

Ik denk dat 'n coureur alleen maar het OKE krijgt om het te gebruiken ,maar dat hij het de hele race kan gebruiken.
Zeker weten doe ik dit echter ook niet ,maar ik kan me 'n artikel herrinneren waarin vermeld werd dat DRS alleen gebruikt mag worden gedurende droge omstandigheden.
Zou 'n coureur het tijdens natte omstandigheden toch gebruiken ,dan staat daar 'n straf op.
Daaruit maak ik op dat 'n coureur de complete race over DRS kan beschikken ,en hij dus zelf verantwoordelijk is om het op de juiste manier te gebruiken.
De FIA stelt daarvoor dan die zone in ,en geeft 't groene licht voor gebruik ,maar de coureur blijft verantwoordelijk.
Ik zal er morgen is ff uitgebreid de reglementen op na slaan.

Volgens mij niet, DRS word via een signaal vrij gegeven en tot dat moment werkt het niet, ongeacht wat de coureur doet.
Het is dus niet mogelijk DRS bewust illegaal te gebruiken, tenzij er iets niet werkt zoals zou moeten.
Nu ik er zo op terug kijk verwacht ik geen straf meer voor Alonso, DRS is nieuw en heeft dus nog kinderziektes.
Had ook nog slechter kunnen uitpakken als het in een bocht gebeurd was... ::)

Enzo

Heb net nog even rustig de race gekeken.... man man man, wat een geweldige wedstrijd.
Vol met tactiek en veel verschilende auto's die aan elkaar gewaagd waren.
Ongekend en inderdaad een klassieker, heb zeer genoten.  8)

Niels_

Citaat van: Gerard op 17 april 2011 - 21:26:25
Citaat van: Scuderia91 op 17 april 2011 - 14:49:06
Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 14:23:03
Bij de start is afwijken van de lijn toegelaten. Als je bij de start straffen voor afwijken van de racelijn gaat uitdelen, deel je 24 straffen uit.
Er zijn echt wel limieten vermoed ik. Ik herinner mij Japan 2008, waarbij Hamilton het hele pak mee naast de baan duwde en een drive-trough kreeg...
Bij de "beeb"zeiden ze dat ook; bij de start letten ze niet op het "weaven", anders zouden 24 auto's een DT moeten krijgen! ::)
Ik zeg ook niet dat dat nu zo is he, ik wil gewoon zeggen dat je ook niet gewoon volledig je zin mag doen, anders kan je in de laatste race van het seizoen bijvoorbeeld iemand in de tang zetten om je ploegmaat te helpen... Dat klinkt nu allemaal wel vrij onschuldig, maar wanneer iets écht overdreven is zullen ze wel ingrijpen. Maar zoals gezegd is er met de actie tussen Vettel en Hamilton helemaal niks mis. ;)

Kootje

Het was inderdaad 'n waanzinnige race.
Heb 's middags nog 1.5 keer de herhaling gekeken.
Eerst de gehele race nog eens op RTL om daarna vanaf ronde 23 op de BBC verder te gaan.
Ondanks dat ik uiteraard al de uitslag kende ,was het te mooi om te laten lopen.

0634

Citaat van: rafael25 op 17 april 2011 - 22:39:36


Hele leuke race. Inhaalactie van Hamilton op Vettel doet me denken aan een uitspraak van Senna. If you're not longer going for a gap, that exists, you're no longer a racing driver

Al was die uiteindelijke inhaalactie wel een easy one. Het gevecht in zijn geheel, met Vettel die aanvankelijk knap verdedigde was wel mooi.


Gerard

#132
Aardig detail over de race... Gehoord op het bbc f1 forum, ...
citaat van Mike Gascoyne... TRULLI'S SNELSTE RONDE WAS SNELLER DAN ALONSO'S SNELSTE RONDE...OKAY... ???

Jozef

Maar de snelste tijden worden uiteraard op het einde gereden, en reed Alonso toen nog wel om een positie? Of was hij gewoon aan het cruisen op een zekere positie?

Enzo

Of Trulli had een pitstop gemaakt ergens in de laatste paar rondjes en had nog een vers setje soft?