De grote prijs van China, Shanghai

Gestart door Enzo, 11 april 2011 - 14:25:27

« vorige - volgende »

Niels_

Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 14:23:03
Bij de start is afwijken van de lijn toegelaten. Als je bij de start straffen voor afwijken van de racelijn gaat uitdelen, deel je 24 straffen uit.
Er zijn echt wel limieten vermoed ik. Ik herinner mij Japan 2008, waarbij Hamilton het hele pak mee naast de baan duwde en een drive-trough kreeg...

Franky R.

#106
Ik vond het een schitterende race!

Flink wat heerlijke gevechten, maar ook soms wat rare momenten...zoals Rosberg die de deur meermaals gewoon open liet. Problemen met grip mss.?

En Hamilton mag wel een paar rondjes geven aan zijn technici, want die hebben in die 9 minuten die kar toch mooi aan de praat gekregen. Ik zag Hamilton al starten vanuit de pitsstraat! Gelukkig kwam het niet zover!

Vettel deed niets verkeerd, maar wederom problemen met de KERS voor RB. Die KERS is toch van Renault? Ik heb Heidfeld (waar was die mee bezig) en Petrov niet met problemen gezien.

Button had geen weerwoord tegen Webber, die heel mooi van P18 kwam. Maar goed, dat zou je ook verwachten van de snelste auto van de grid. Webber laat andermaal zien, dat je met doorzettingsvermogen een heel eind kan komen. Had de race nog 3 rondes geduurd, dan had hij zeker Vettel te pakken gehad.

BTW, ik hoop nu wel dat dat gezeik over hoe geweldig Button met de banden om kan gaan, nu een keer over is. Dit is al de zoveelste keer dat hij zijn banden verkloot tijdens de race of kwalificatie.


Nog over Massa...Het is frappant nu hij Alonso achter zich houdt, net nu de auto geen topper blijkt te zijn? Denk overigens dat Massa het redelijk gedaan heeft. Hij is toch op eigen kracht voor Alonso gefinished en toch ook een stuk dichter op Vettel dan je vooraf had kunnen verwachten.

Maar het lijkt alsof Alonso zit te wachten op updates. De Spanjaard vecht wel, maar lijkt zich te berusten dat de auto (nog) geen winnaar is.

Rosberg deed het goed...ik dacht juist dat hij zou winnen, daar de Chinese GP altijd een andere winnaar had. Schumacher reed goed, zonder te smerige trucjes o.i.d. Die zal genoten hebben van deze GP!

Minpuntje; Ik snap de straf voor Perez niet! Sutil gaat wijd, Perez duikt naar binnen en ze raken elkaar...Het is Sutil die de deur dichtgooit terwijl Perez naast hem zit!!!
En dan krijgt de Mexicaan een straf?


Onbegrijpelijk!


Michael schumacher

Op bbc zegde men ook: de vleugel bij Alonso opende op een plaats waar dat niet mocht.
Als dat klopt dan moet alonso toch een straf krijgen? Ik ben eens benieuwd dan als dat correct is of ze dat gaan durven doen.

Franky R.

Citaat van: Michael schumacher op 17 april 2011 - 15:54:10
Op bbc zegde men ook: de vleugel bij Alonso opende op een plaats waar dat niet mocht.
Als dat klopt dan moet alonso toch een straf krijgen? Ik ben eens benieuwd dan als dat correct is of ze dat gaan durven doen.

Het klopt dat de DRS opende, maar slechts zeer kort! En Alonso had er geen voordeel van!
Maar men gaat het wel onderzoeken, want Alonso had ook kunnen crashen indien de DRS zonder zijn medeweten actief werd!

Michael schumacher

Citaat van: Franky R. op 17 april 2011 - 16:00:12
Citaat van: Michael schumacher op 17 april 2011 - 15:54:10
Op bbc zegde men ook: de vleugel bij Alonso opende op een plaats waar dat niet mocht.
Als dat klopt dan moet alonso toch een straf krijgen? Ik ben eens benieuwd dan als dat correct is of ze dat gaan durven doen.

Het klopt dat de DRS opende, maar slechts zeer kort! En Alonso had er geen voordeel van!
Maar men gaat het wel onderzoeken, want Alonso had ook kunnen crashen indien de DRS zonder zijn medeweten actief werd!

Te vroeg is te vroeg.
Dat is een heel klein beetje hezelfde als  iemand in de voetbal een vrije trap zou geven maar de scheids nog z'n toestemming niet eens heeft gegeven :-).

En wat massa deed over de lijn rijden bij het uitkomen van de pits? Hoe zit dat daarmee, mag dat wel daar op die plaats of net wel?

Franky R.

Citaat van: Michael schumacher op 17 april 2011 - 16:11:40
Citaat van: Franky R. op 17 april 2011 - 16:00:12
Citaat van: Michael schumacher op 17 april 2011 - 15:54:10
Op bbc zegde men ook: de vleugel bij Alonso opende op een plaats waar dat niet mocht.
Als dat klopt dan moet alonso toch een straf krijgen? Ik ben eens benieuwd dan als dat correct is of ze dat gaan durven doen.

Het klopt dat de DRS opende, maar slechts zeer kort! En Alonso had er geen voordeel van!
Maar men gaat het wel onderzoeken, want Alonso had ook kunnen crashen indien de DRS zonder zijn medeweten actief werd!

Te vroeg is te vroeg.
Dat is een heel klein beetje hezelfde als  iemand in de voetbal een vrije trap zou geven maar de scheids nog z'n toestemming niet eens heeft gegeven :-).

En wat massa deed over de lijn rijden bij het uitkomen van de pits? Hoe zit dat daarmee, mag dat wel daar op die plaats of net wel?

Te vroeg is te vroeg...of een DRS op een niet-toegewezen plek.
Maar bekijk het eens van de andere kant...Alonso had ook kunnen crashen, omdat hij dan veel minder downforce had op dat moment!

Maar het is aan de FIA, dus ik houd hun website in de gaten..

JimmySPA

Ik heb een hoop andere coureurs ook over die witte lijn zien rijden. Dus dat wordt interessant, zal wel niks mee gebeuren...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Strikt genomen moet Alonso bestraft worden voor het onrechtmatig gebruik van DRS.
Ook al was het éénmalig en heeft hij er geen voordeel van gehad.

Wat Massa betreft ,ja die hoort ook bestraft te worden voor het overschrijden van de witte lijn.
Maar met hem nog vele anderen.
Daarom denk ik dat die regel alleen gehanteerd wordt als men het gedeelte op het rechte stuk overschrijd.
Dit was nu niet het geval.

Pérez werd niet bestraft voor zijn aanvaring met Sutil.
Dat incident was "under investigation" op het moment dat hij z'n drive-through uitvoerde.
Die drive-through kreeg hij juist voor het stukrijden van z'n voorvleugel op Heidfeld.
Vergelijkbaar met Alonso's straf in Maleisië ,daarin waren de stewards (dezelfde als in Maleisië) dan wel weer consequent.
Voor zijn aanvaring met Sutil kan hij dus nog 'n (terechte) straf tegemoet zien.

Michael schumacher

Een andere persoon schreef op: Alonso is niet in de fout gegaan. De FIA is in de fout gegaan. De FIA moet er voor zorgen dat die vleugel niet open kan gaan. Ze kunnen Alonso dus ook niet straffen daarvoor.

Hier ben ik niet echt in mee, ik ben daar blijkbaar niet goed van op de hoogte?

Kootje

Citaat van: Michael schumacher op 17 april 2011 - 17:31:24
Een andere persoon schreef op: Alonso is niet in de fout gegaan. De FIA is in de fout gegaan. De FIA moet er voor zorgen dat die vleugel niet open kan gaan. Ze kunnen Alonso dus ook niet straffen daarvoor.

Hier ben ik niet echt in mee, ik ben daar blijkbaar niet goed van op de hoogte?

Zoals ik het begreep is het geen kwestie van aan en uitschakelen door de FIA ,maar geven zij alleen aan wanneer dit systeem gebruikt mag worden. (maw: wanneer je je binnen 1 seconde bevind)
Het activeren gebeurt door de coureur zelf ,en deze weet ook waar hij dit mag gebruiken.
Dat staat aangegeven dmv 'n groot bord met DRS erop en 'n witte lijn op de baan.

Dus zelfs al is de FIA vergeten het uit te schakelen ,dan nog had Alonso het niet mogen gebruiken.
Dus tenzij ze bij Ferrari aan kunnen tonen dat dit 'n storing in de software was ,vind ik 'n straf op z'n plaats.


Kootje

Thanx Bridelance.

Dat verhelderd de zaak weer enigszins.
Nu weten we in ieder geval het waarom ,het hoe zijn ze nog aan 't uitzoeken.

CitaatFIA officials are still investigating what caused the error.

Mocht dit dus 'n trucje van Ferrari zijn geweest ,dan kan 'n straf dus nog komen.
Maar dan zou het inderdaad onterecht zijn geweest om hem nu al te straffen.

robbert

zeer leuke race gezien. Ferrari zal mogen knokken, want ze beginnen al trager te zijn dan mercedes.
Titel wordt al onmogelijk voor de scuderia


meatball

Zeer mooie race vooral dankzij de banden.Massa is terug beter op dreef en dat maakt me blij  :)
Dit soort race's hebben we jaren moeten missen ik hoop echt dat het zo verder gaat,100 maal toffer om naar te kijken dan die optochten de laatste jaren.
Zelfs Schumacher reed een behoorlijke race .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat