Cijfer voor de race: Sepang

Gestart door 0634, 10 april 2011 - 13:23:55

« vorige - volgende »

Geef jouw beoordelingscijfer voor de GP Maleisie

10
0 (0%)
9
1 (7.1%)
8
4 (28.6%)
7
6 (42.9%)
6
1 (7.1%)
5
1 (7.1%)
4
1 (7.1%)
3
0 (0%)
2
0 (0%)
1
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 11

Poll gesloten: 17 april 2011 - 13:23:55

0634

Geef een cijfer voor de race.

Ik geef een 8. Het had hoger gekund als er spanning om de zege was geweest, maar verder was het een prima wedstrijd.

gloudiesaurus

Ik een 6. Spanning voor de wedstrijd zat ik er niet echt in. Vettel ging opnieuw onbedreigd naar de zege. Verder vond ik het middenstuk, toen er weinig gebeurde, saai.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

McLaren_über_alles

Vond het nogal ontgoochelend. Er waren inderdaad redelijk wat inhaalmanoeuvres te zien, maar het komt allemaal nogal kunstmatig over. Zelden gaat het om echte lijf aan lijf gevechten, maar was het eerder te wijten doordat de voorganger z'n banden na een paar ronden goed zijn voor de vuilbak, of door DRS waarbij de achterligger zomaar voorbij z'n voorganger stormt zonder dat deze laatste zichzelf kan verdedigen.

KERS mag er gerust zijn vind ik – op voorwaarde dat het werk, want situaties zoals bij Webber zijn op zich ook vij belachelijk (toen hij telkens op het rechte stuk ingehaald werd). DNS daarentegen geeft de achterligger een TE zwaar voordeel, wat de voorganger niet kan gebruiken. Inhalen op die manier komt zeer kunstmatig over, en is eigenlijk bij momenten zelfs kinderspel geworden (zoals vandaag gezien).

Het gevecht tussen Hamilton en Alonso was waarschijnlijk het mooiste gevecht tijdens de race, net doordat het DRS niet werkte bij de Ferrari... Had het gewerkt, was Alonso er tijdens de eerste poging al voorbijgeschoten, waar je als fan natuurlijk ook niks aan hebt...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

0634

#3
Ik vond de gevechten Webber/Heidfeld, Webber/Massa en MS/Koba ook allemaal hartstikke mooi. Werden echte gevechten. DRS is soms inderdaad voorspelbaar, maar mede door DRS kwamen er juist ook echte gevechten.

Er gebeurde gewoon heel veel en dat kwam zowel door DRS als door Pirelli. Want daardoor is tactiek weer belangrijk en zie je ineens vage spins. Amusement dus.

Jozef

Degene die bedacht heeft dat Pirelli zulke Mickey Mouse-banden moest gaan maken, kan ik wel een kogel door z'n kop schieten. Walgelijk is het. >:(

janke

De race vond ik niet echt spannend. Een paar inhaalacties en thats it. Een 7 niet meer dan dat. Maar natuurlijk bekijkt/beleefd een ieder de race anders. Waarom Pirelli walgelijk?? Door de stops was er tenminste nog wat te beleven. Dat Hamilton nog heel laat naar binnen moet is zijn eigen schuld. Zaterdag en zondag was hij niet bepaald lief tegen zijn bandjes. Daarin tegen Button wel. Zie het resultaat.
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Leuke race totdat Alonso even de auto van Hamilton wou aanraken...

kleine 7!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Ik geef een 4 en dat ligt enkel aan drs  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Forza F1

Van mij krijgt deze race een 5.

Stoeme Pirelli banden... no fun... en het maakt me niet uit wie erom gevraagd heeft dat ze sneller zouden slijten.

Verder de stewards, oh my god  :o

10s STOP/GO voor Buemi? > Een drive through was al meer dan straf genoeg geweest.

Achteraf Alonso EN Hamilton bestraffen?
> Het was Alonso z'n eigen fout, wat hem het podium gekost heeft, in mijn ogen staf genoeg.
> Hamilton was het slachtoffer, en door deze belachelijke extra tijdstraf verliest hij nog een plaats... erg gewoon.

De uitslagen van races dienen op het circuit bepaald te worden, niet ernaast, en zeker niet NA de race!

T.Nuvolari

Een 7. Middenstuk van de race was iderdaad misschien wat saai, maar ik vond het over het algemeen een heel aangename race. Dat de Pirreli's snel slijten wisten we op voorhand. Mij maakt het wel uit wie erom gevraagt heeft, de rijders en de teams namelijk.

De beslissingen i.v.m. Hamilton en Alonso volgen perfect de regels zoals ze beschreven zijn. Bij twijfel over een incident waarbij 2 coureurs zijn betrokken worden beslissingen pas na de race genomen. Dit omwille de uitleg van beide coureurs te kunnen horen. Lijkt me een eerlijker systeem dan zomaar een schuldige aan te duiden.

Kootje

Ik vond het (ondanks 'n tegenvallend Williams) 'n toprace.
Overal rondenlange gevechten om positie en de terugkeer van de spanning omtrend de pitsstops.
DRS deed z'n werk (soms iets te) goed ,al blijf ik de keuze voor het eerste rechte stuk fout vinden.
Enige smetje is de tijdstraf die Hamilton ,maar vooral Alonso kreeg opgelegd.
Totaal onnodig in mijn optiek.
Maar dat heeft geen invloed op mijn cijfer.
Ik geef 'n 9

Enzo

De race heeft een 7 gekregen van mij, heb me wel vermaakt.  8)
Bij de start gebeurde veel en ook gedurende race bleef het best spannend strategisch gezien.
Opvallend was de enorme hoeveelheid rubber naast de ideale lijn, dit was echt niet normaal meer.

Gerard

#12
Ow, deze post had ik even gemist...
Ik geef de race een zeven
Mede door de vele pitstops en inhaal acties,  en het gevecht tot het eind om de derde/vierde plek!  8)

Gerard

Citaat van: Enzo op 11 april 2011 - 13:16:40
Opvallend was de enorme hoeveelheid rubber naast de ideale lijn, dit was echt niet normaal meer.

Inderdaad!
Ik heb naderhand nog gezocht naar een foto hiervan,maar kon het niet vinden!
Vooral het rechte stuk vòor start/finish (tussen bocht 14 en 15) was het zichtbaar!

Enzo

Citaat van: Gerard op 13 april 2011 - 21:55:33
Citaat van: Enzo op 11 april 2011 - 13:16:40
Opvallend was de enorme hoeveelheid rubber naast de ideale lijn, dit was echt niet normaal meer.

Inderdaad!
Ik heb naderhand nog gezocht naar een foto hiervan,maar kon het niet vinden!
Vooral het rechte stuk vòor start/finish (tussen bocht 14 en 15) was het zichtbaar!

Op deze foto zie je het wel aardig, maar het was op sommige punten nog meer.