Petronas Malaysia Grand Prix, Kuala Lumpur, Sepang

Gestart door Enzo, 04 april 2011 - 00:15:32

« vorige - volgende »

meatball

#105
Mooi van Vettel maar ik begin me zorgen te maken over drs ik vindt het zeer kunstmatig, het heeft als nadeel dat een tragere wagen die door een goede start of strategie voor een snellere wagen is geraakt in duels totaal kansloos is. Vroeger zag je soms iemand die zijn vel duur verkocht en de topteams ronden achter zich hield nu heeft weerstand bieden geen enkele zin meer.
Ik weet het ik ben ook al jaren aan het klagen over een tekort aan inhaalmaneuvers maar drs is gewoon oneerlijk.De piloot die op een bepaalt moment trager is door bv wat verder versleten banden wordt nog eens extra benadeeld door drs.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Ik vind het ook allemaal wat kunstmatig, ook dat  met die banden van Pirelli... Natuurlijk het zorgt voor actie maar 3/4 pitstops in een race?
En het inhalen wordt juist ook weer moeilijker omdat je door al dat versleten rubber buiten de ideale lijn vrijwel kansloos bent.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

fawlty

heeft er iemand beeldmateriaal dat aantoont dat hamilton inderdaad bestraft moet worden? en wil je dat filmpje er dan ook ineens bijposten hoe massa button achter zich hield in de GP van Australia?

dan eens vergelijken en zien of massa dan ook geen 20 seconden aan z'n broek moet krijgen?

Ja sluw is die Hamilton

Niels_

Citaat van: fawlty op 10 april 2011 - 22:44:27
heeft er iemand beeldmateriaal dat aantoont dat hamilton inderdaad bestraft moet worden? en wil je dat filmpje er dan ook ineens bijposten hoe massa button achter zich hield in de GP van Australia?

dan eens vergelijken en zien of massa dan ook geen 20 seconden aan z'n broek moet krijgen?


Ik denk dat het punt gewoon is dat Hamilton weer begon te 'weaven', net zoals vorig jaar. Dat mag je 1x doen per recht stuk, maar blijkbaar vonden ze het er genoeg om te bestraffen deze keer, onterecht denk ik voor iedereen die het gezien heeft.

Wat de vergelijking met Massa betreft: Massa verdedigt gewoon zijn positie door iets breder te gaan in bepaalde bochten. Dat is niet hetzelfde als zigzaggen op een recht stuk. ;)

Anyway: het gaat om dit stukje:



Het is wel iet of wat weaven, maar Alonso had bij mijn weten nog plaats genoeg.

fawlty

bedankt voor de link... het bevestigs alleen mijn vermoeden dat de penalty gewoon te belachelijk is voor woorden...
Ja sluw is die Hamilton


Jozef

Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 17:18:00
Citaat van: Scuderia91 op 10 april 2011 - 17:07:37
Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 16:55:33
Mja, op het start finish stuk deed hij dat inderdaad wel. Dus voor de letter van de wet klopt het wel. Domme regel, want dat is racen...

Ik heb het hem overigens vorig jaar ook een keer zien doen maar waar weet ik niet meer. Toen werd hij niet bestraft.
Vorig jaar had hij bestraft moeten worden, dit jaar niet. Beetje erover nu.
Mja, was wel wat zwaar inderdaad. Maar die straf voor Alonso vind ik helemaal dom. Gewoon een foutje, hij was zelf de lul. Kan gebeuren. Slaat nergens op zo'n straf.

Bovendien zeggen ze dat het gelijk staat aan een drivethrough... maar volgens mij was er nog tijd zat voor een DT. Waarom geven ze die dan niet? Is toch wat anders dan 20 seconden tijdstraf. Want ik weet de tijdsverschillen niet precies maar voor hetzelfde geld was Alonso dan net achter Koba gekomen en had hij er eerst maar weer voor moeten komen.

De gedachtengang van de FIA bij het bestraffen van Alonso, is dat wie een botsing veroorzaakt altijd de veiligheid en/of het race-resultaat van de andere rijder op de helling zet. In dit geval heeft het weinig gescheeld of Hamilton's band lag aan flarden, en dan kon hij een puntenfinish wel op zijn buik schrijven. Dat was nu niet zo, maar de FIA vindt dus dat een coureur die een botsing veroorzaakt altijd moet bestraft worden, ongeacht of er voor de andere rijder negatieve gevolgen waren of niet.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ik probeer me alleen in het hoofd van de FIA te verplaatsen. Ik denk zelf dat er wel ruimte moet zijn voor een grijze zone. Maar dan krijg je weer gezeik over bewuste bevoordeling/benadeling van teams, remember de FIArrari-hetze.

Steward zijn, het is een hondenjob.

0634

Maar waarom werd Webber dan niet bestraft voor de actie aan de binnenkant van Hamilton in Singapore? En waarom werd Barrichello niet bestraft voor zijn fout in Belgie tegen Button? Wanneer is een fout nou precies strafbaar en wanneer nou niet? Ik heb geen idee meer...

robbert

ja volgens mij geeft de fia alleen maar straffen wanneer het hen maar past.  De fia trekt op niks op dit vlak

T.Nuvolari

#114
Over het pas beslissen van de straf na de race staat er in regel 16.1:
Citaat"Incident" means any occurrence or series of occurrences involving one or more drivers, or any action by
any driver, which is reported to the stewards by the race director (or noted by the stewards and referred to
the race director for investigation) which :
- necessitated the suspension of a race under Article 41 ;
- constituted a breach of these Sporting Regulations or the Code ;
- caused a false start by one or more cars ;
- caused a collision ;
- forced a driver off the track ;
- illegitimately prevented a legitimate overtaking manoeuvre by a driver ;
- illegitimately impeded another driver during overtaking.

Unless in the opinion of the race director it was completely clear that a driver was in breach of any of the above, any incidents involving more than one car will normally be investigated after the race.

Daaruit volgt in regel 16.3:
CitaatThe stewards may impose any one of the penalties below on any driver involved in an Incident :
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping.
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds
and then re-join the race.
c) A time penalty.
d) A drop of any number of grid positions at the driver’s next Event.
e) A reprimand.
f) Exclusion from the results.
g) Suspension from the driver’s next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after
the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time
of the driver concerned in the case of a)
above and 30 seconds in the case of b).

De FIA steeds de schuld geven van de straffen is ook niet altijd juist. Deze straffen worden uitgedeeld door de stewards en die zijn natuurlijk bij elke race anders. Sinds Todt aan het roer zit zie ik de duidelijke wil om de regels éénduidiger te maken voor iedereen . De Fia heeft de regels in december aangepast/verduidelijkt, dat is de reden van het anders beslissen over een voorval als dit t.o.v. vorig seizoen. Als dergelijke acties in de toekomst steeds op dezelfde manier bestraft blijven worden kan ik dit alleen maar toejuigen.

Over de race heb ik gelezen dat mensen ze saai vonden. Saai? Ik vond dit een leuke race om naar te kijken. Goed Vettel reed heel de race aan kop, maar de spanning was er niet minder om. Het kunstmatige van DRS stoort mij niet. KERS is ook kunstmatig, net als de dubbele diffuser, F-duct, etc... Het draagt wel allemaal bij aan leuke races in de F1 en daarom ben ik niet persé   tegen zulke dingen. Geef het wat tijd zou ik zeggen.

Kootje

Pluspunten:
Mooie gevechten van Kobayashi met Schumi ,Webber en Rosberg
Mooi gevechtje tussen Webber en Massa
Vlucht van Petrov
DRS
Podium voor Heidfeld

Minpunten:
Opnieuw 'n onbedreigde zege voor Vettel
Mislukte strategie bij Hamilton
DRS
Tijdstraf Hamilton en vooral Alonso
Slechte resultaat Williams

Beste coureur:
Sebastiaan Vettel   ,deed wederom helemaal niets fout

Slechtste coureur:
Nico Rosberg   ,na 'n slecht start heb ik hem alleen maar gevechten zien verliezen


janke

@
Kootje,

Ben altijd een groot fan van Williams geweest en steun ze als fan nog. Maar het word toch allemaal  wel een beetje triest rondom het team. Betrouwbaarheids problemen. Niet snel genoeg, jammer. En door het budget wat ze hebben vrees ik dat het rommelen in de marge blijft. Erg jammer allemaal. Oké we zijn 2 races ver, ik hoop dan ook dat ik ongelijk heb. Zou wel triest zijn dat een van de beste teams ooit dezelfde kant opgaat als jaren geleden Lotus.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Ik hoop ook dat je ongelijk krijgt  ;)

We zijn inderdaad pas 2 races ver ,maar op de race-pace van Rubens in Australie na ,is er niet veel positiefs te melden.
Hopelijk komen ze gauw de betrouwbaarheidsproblemen te boven ,en krijgen ze volgend jaar weer de beschikking over 'n goede ( Renault ) motor.
Want laten we eerlijk zijn ,die Cosworth is gewoon niet goed genoeg om het gevecht met Ferrari ,Mercedes en Renault aan te gaan.
En dan kun je nog zo'n goede auto bouwen ,dan wordt het nooit wat.

Enzo

Citaat van: Kootje op 11 april 2011 - 10:59:06


Slechtste coureur:
Nico Rosberg   ,na 'n slecht start heb ik hem alleen maar gevechten zien verliezen



Denk dat Rosberg niet echt iets te verwijten valt, die auto ging gewoon niet...

rafael25

Mijn vaststellingen:
Vettel top, Alonso flop. Ferrari zal zijn tenen mogen uitkuisen. En wat met Hamilton! Was goe bezig, mistte zijn start, maar kwam mooi terug. Ik dacht dat hij het ging halen, maar deed dan weeral iets... hoe ga ik het zeggen, onbezonnen, door Alonso aan te tikken.
D'Ambrosio: goe bezig, alleen pech. Kobayashi: sterk, als je dit kan laten zien, hoor je bij een groter team. Heeft verschillende mooie acties op de baan uitgehaald in spannende gevechten: daar kijk ik voor naar de F1. Di Resta, ook weeral sterk. Buemi: tja, zal vorige keer geluk geweest zijn zeker? ???

Petrov: was deze in slaap gevallen? Als je wagen een meter van de grond komt, ja dan kan uw stuur het begeven. Heidfeld staat er terug, vorige race gewoon pech veronderstel ik. Mercedes: man, man, man... Schumi slecht, maar Rosberg nog slechter.
En Barrichello: ik krijg er echt compassie mee... Williams zal weten wat te doen. :(