Petronas Malaysia Grand Prix, Kuala Lumpur, Sepang

Gestart door Enzo, 04 april 2011 - 00:15:32

« vorige - volgende »

0634

Mike Gascoyne twittert :

Citaat2 hours to go, finalising stratergy and race briefing, big unknown is the weather, still dry but lots of dark clouds around

janke

Starten achter de SC vind ik niets aan. Laat het bij de start droog blijven. Daarna wat stevige buien. Kunnen de pitcrews aan de slag waar ze voor betaald worden. En dan zien we de echte wet racers boven water komen. En dan maakt volgens mij Hamilton een aardige kans om te winnen. Mits hij het spul heel houdt. Een ieder een fijne race straks. En dat we daarna een levendige discussie krijgen van wat er allemaal wel/niet gebeurd is.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Beetje saaie race wel, op Vettel staat voorlopig geen maat.
Zeker als Red Bull straks ook met KERS gaat rijden... Ben daar eerlijk gezegd een beetje bang voor ;)

McLaren voorlopig de NR2 maar Vettel staat na 2 GP's toch al comfortabel voor.

En Lotus Renault doet het lekker, eerst Petrov op het podium nu Heidfeld.
Kubica kan rustig herstellen...

Williams en Mercedes en in minder mate ook Virgin voor mij de grote tegenvallers. Williams niet betrouwbaar en niet snel, en Mercedes heeft het tot nu toe gewoon niet voor elkaar... Rosberg stond hier vorig jaar nog op het podium. Dit jaar komt Mercedes niet eens in de buurt... Geeft toch te denken daar in Stuttgart.

GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Jozef

Ik vond het ook wel een leuke race. Juist jammer dat McLaren zo hard klungelt met de strategie van Hamilton. Anders waren het twee Macs op het podium geweest. :(

janke

Wat een start had die Heidfeld zeg. Mooi dat dit allemaal resulteerde in de 3de stek. Maar daar heeft Webber een beetje geholpen met zijn niet werkende KERS. Mercedes weer teleurstellend. MS had best een goede start om daarna weer naar achteren te verdwijnen. Zelfs Kobayashi pakte hem nog even. Di Resta vind ik wel top. Je hebt hem weinig in beeld gezien, maar Sutil komt er niet voorbij. Een verdiende winnaar met een keurige 2de plaats voor Button en Heidfeld verdiend 3de. Maar om te zeggen dit was een toffe race, nee.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

#96
Ja, ik heb me ook wel vermaakt.. Mooie inhaalrace van Webber! Mooie overwinning van Seb, wie houd hem tegen?? Zonde van de straf voor Lewis en een domme foujt van Alonso!
niet te vergeten, zeer knap van jenson en 'quick Nick' !
En wat maakte Petrov een mooie vlucht.. ??? Dat stuurtje haha, OMG!
ja, al met al een vermakelijle race 1 ding nog... Wat was er met Rosberg aan de hand??? Hij was niet vooruit te branden ! :'(


Jozef

Waarvoor wordt Hamilton eigenlijk bestraft want ik heb die niet van zijn lijn zien afwijken? ???

0634

Mja, op het start finish stuk deed hij dat inderdaad wel. Dus voor de letter van de wet klopt het wel. Domme regel, want dat is racen...

Ik heb het hem overigens vorig jaar ook een keer zien doen maar waar weet ik niet meer. Toen werd hij niet bestraft.

Niels_

Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 16:55:33
Mja, op het start finish stuk deed hij dat inderdaad wel. Dus voor de letter van de wet klopt het wel. Domme regel, want dat is racen...

Ik heb het hem overigens vorig jaar ook een keer zien doen maar waar weet ik niet meer. Toen werd hij niet bestraft.
Vorig jaar had hij bestraft moeten worden, dit jaar niet. Beetje erover nu.

Vettel weer niets aan te doen, moet toch enorm frustrerend zijn voor Webber hoe hij weer zo wegzakt in de start... Verder jammer dat het zo knullig moet aflopen voor Alonso, podium zat er wel in...

0634

Citaat van: Scuderia91 op 10 april 2011 - 17:07:37
Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 16:55:33
Mja, op het start finish stuk deed hij dat inderdaad wel. Dus voor de letter van de wet klopt het wel. Domme regel, want dat is racen...

Ik heb het hem overigens vorig jaar ook een keer zien doen maar waar weet ik niet meer. Toen werd hij niet bestraft.
Vorig jaar had hij bestraft moeten worden, dit jaar niet. Beetje erover nu.
Mja, was wel wat zwaar inderdaad. Maar die straf voor Alonso vind ik helemaal dom. Gewoon een foutje, hij was zelf de lul. Kan gebeuren. Slaat nergens op zo'n straf.

Bovendien zeggen ze dat het gelijk staat aan een drivethrough... maar volgens mij was er nog tijd zat voor een DT. Waarom geven ze die dan niet? Is toch wat anders dan 20 seconden tijdstraf. Want ik weet de tijdsverschillen niet precies maar voor hetzelfde geld was Alonso dan net achter Koba gekomen en had hij er eerst maar weer voor moeten komen.

Gerard

#102
Ja, dat straffen snap ik ook niet.. Zowel Lewis als Fernando. Ook Olav Mol twittert er over.. Vreemd en typisch weer de Fia om zonder enige melding tijdens de race de uitslag zo te beinvloeden... Wederom een nare nasmaak na een leuke race >:(

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2011 - 12:39:50
Beetje saaie race wel, op Vettel staat voorlopig geen maat.
Zeker als Red Bull straks ook met KERS gaat rijden... Ben daar eerlijk gezegd een beetje bang voor ;)

McLaren voorlopig de NR2 maar Vettel staat na 2 GP's toch al comfortabel voor.

En Lotus Renault doet het lekker, eerst Petrov op het podium nu Heidfeld.
Kubica kan rustig herstellen...

Williams en Mercedes en in minder mate ook Virgin voor mij de grote tegenvallers. Williams niet betrouwbaar en niet snel, en Mercedes heeft het tot nu toe gewoon niet voor elkaar... Rosberg stond hier vorig jaar nog op het podium. Dit jaar komt Mercedes niet eens in de buurt... Geeft toch te denken daar in Stuttgart.

Tja, de 'Formule Schumacher' van de eerste helft van het vorige decennium lijkt in dit decennium stilaan de 'Formule Vettel' te gaan worden. We zullen er maar moeten mee leven, vrees ik...  ;)

Gerard

Citaat van: SDG op 10 april 2011 - 19:48:39
Citaat van: gloudiesaurus op 10 april 2011 - 12:39:50
Beetje saaie race wel, op Vettel staat voorlopig geen maat.
Zeker als Red Bull straks ook met KERS gaat rijden... Ben daar eerlijk gezegd een beetje bang voor ;)

McLaren voorlopig de NR2 maar Vettel staat na 2 GP's toch al comfortabel voor.

En Lotus Renault doet het lekker, eerst Petrov op het podium nu Heidfeld.
Kubica kan rustig herstellen...

Williams en Mercedes en in minder mate ook Virgin voor mij de grote tegenvallers. Williams niet betrouwbaar en niet snel, en Mercedes heeft het tot nu toe gewoon niet voor elkaar... Rosberg stond hier vorig jaar nog op het podium. Dit jaar komt Mercedes niet eens in de buurt... Geeft toch te denken daar in Stuttgart.

Tja, de 'Formule Schumacher' van de eerste helft van het vorige decennium lijkt in dit decennium stilaan de 'Formule Vettel' te gaan worden. We zullen er maar moeten mee leven, vrees ik...  ;)

ach, zolang er voldoende actie achter vettel is,met mooie gevechten en spannende races, vind ik het best.. Maar het is nog niet zover... Ook vettel zal ook dit jaar zijn pechmomenten hebben...