Petronas Malaysia Grand Prix, Kuala Lumpur, Sepang

Gestart door Enzo, 04 april 2011 - 00:15:32

« vorige - volgende »

Niels_

Citaat van: Enzo op 09 april 2011 - 16:07:30
Net de laatste weerberichten gechecked en het lijkt erop dat het droog gaat blijven morgen.
Vanaf een uur of 16.00 locale tijd kan is er 50% kans op regen.
De site waar ik lees zeggen ze 60% en dit:


Enzo

Daar lees ik het ook, als je met je muis op dat wolkje gaat staan zegt deze dat er 50% kans op regen is.
De race zal tussen 16.00 en 18.00 locale tijd gereden worden, dus als er regen gaat vallen zondag is dat waarschijnlijk tijdens de race.

Niels_

Citaat van: Enzo op 09 april 2011 - 16:54:33
Daar lees ik het ook, als je met je muis op dat wolkje gaat staan zegt deze dat er 50% kans op regen is.
De race zal tussen 16.00 en 18.00 locale tijd gereden worden, dus als er regen gaat vallen zondag is dat waarschijnlijk tijdens de race.
Oh ok, op die manier. :) Had nog niet door dat dat iets deed als je met je muis daar over ging. :P

Enzo

CitaatQualifying Session Speed Trap
POS  DRIVER KPH TIME OF DAY
1 A. SUTIL 311.4 16:21:14
2 M. SCHUMACHER 311.0 16:22:50
3 N. ROSBERG 310.6 16:23:18
4 P. DI RESTA 308.8 16:04:32
5 J. BUTTON 306.8 16:36:21
6 V. PETROV 306.4 16:42:42
7 N. HEIDFELD 306.2 17:04:25
8 F. ALONSO 305.9 16:36:26
9 F. MASSA 304.9 16:17:48
10 S. VETTEL 304.8 16:06:50
11  P. MALDONADO 304.6 16:21:29
12 M. WEBBER 304.3 16:21:03
13  S. PEREZ 304.0 16:19:08
14  L. HAMILTON 303.3 16:21:56
15  R. BARRICHELLO 303.3 16:24:32
16  K. KOBAYASHI 303.0 16:35:39
17  J. D'AMBROSIO 301.7 16:21:34
18  S. BUEMI 301.7 16:23:29
19  J. ALGUERSUARI 301.5 16:22:45
20  T. GLOCK 300.9 16:21:23
21  J. TRULLI 300.9 16:24:48
22  V. LIUZZI 299.1 16:22:38
23  H. KOVALAINEN 298.9 16:15:17
24  N. KARTHIKEYAN 296.5 16:24:58

Ik lees hieruit dat de Mercedes gewoon downforce te kort komt of te weinig vleugel heeft staan, wat jullie?

Kootje

Ik kan alleen maar hopen dat 't gaat regenen.
Heb namelijk sterk de indruk dat de Williamsen op 'n natte set-up staan.
Kan me namelijk maar moeilijk voorstellen dat ze echt zo langzaam zijn.
Wat 'n tegenvaller was dat zeg.

Kootje

CitaatIk lees hieruit dat de Mercedes gewoon downforce te kort komt of te weinig vleugel heeft staan, wat jullie?

Normaal denk ik dat dat 'n logische conclusie is.
Volgens Olaf Mol is het echter Mercedes wat de grootste winst boekt met DRS.
Dat verklaart hun hogere topsnelheid denk ik eerder.

Weten doe ik 't echter niet.  ;)

janke

Tjonge filosofie over de weersomstandigheden, leuk. Dat helpt Mercedes en MS ook niet verder. Die hebben gewoon het pakket niet top in orde. Daar kan dan een coureur als MS ook niets mee. Alleen Rosberg die zoekt dan iets meer de grens op, en zie het resultaat. Gaan we nu allerlei excuses zoeken?? Enkele jaren geleden was er BMW die werden door aardig wat F1 fans afgebrand. Incl. Kubica en Heidfeld. Maar pas op, we praten nu over Mercedes, Brawn en MS. Dan zijn alle smoesjes op zijn plaats, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 09 april 2011 - 18:27:10
Tjonge filosofie over de weersomstandigheden, leuk. Dat helpt Mercedes en MS ook niet verder. Die hebben gewoon het pakket niet top in orde. Daar kan dan een coureur als MS ook niets mee. Alleen Rosberg die zoekt dan iets meer de grens op, en zie het resultaat. Gaan we nu allerlei excuses zoeken?? Enkele jaren geleden was er BMW die werden door aardig wat F1 fans afgebrand. Incl. Kubica en Heidfeld. Maar pas op, we praten nu over Mercedes, Brawn en MS. Dan zijn alle smoesjes op zijn plaats, sorry.
Smoesjes en drogredenen regeren de F1. Een jaar lang heb ik gehoord hoe Massa niet tegen Alonso op kon door de banden. Nou zijn er nieuwe banden en wie is er nog steeds niet snel genoeg? Precies.

Er worden altijd dingen verteld en soms zal het ook best zo zijn. Maar de eerste rijder die roept: 'ik ben zelf niet snel genoeg' moet nog geboren worden.

janke

Dat klopt dan wel Jeroen, maar doe niet schijnheilig en baggatelliseer de hele handel. Ik hou daar niet van. Ik heb nu eenmaal een hekel aan fans die doen of er niets aan de hand is en zeggen het ligt hier of daar aan, oftewel ze hebben wel weer een uitrede. Mercedes heeft zijn pakket niet goed in orde. MS is te langzaam in die auto, terwijl Rosberg bij de top 10 staat. Incl het achtervleugel probleem.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 09 april 2011 - 18:39:18
Dat klopt dan wel Jeroen, maar doe niet schijnheilig en baggatelliseer de hele handel. Ik hou daar niet van. Ik heb nu eenmaal een hekel aan fans die doen of er niets aan de hand is en zeggen het ligt hier of daar aan, oftewel ze hebben wel weer een uitrede. Mercedes heeft zijn pakket niet goed in orde. MS is te langzaam in die auto, terwijl Rosberg bij de top 10 staat. Incl het achtervleugel probleem.
Uiteindelijk kan je alleen maar uitgaan van wat het team je verteld Janke. In dit geval zeggen ze dat er problemen waren voor Schumacher in Q2 en Rosberg pas in Q3. Als je kijkt naar de tijden die bijvoorbeeld Schumacher in Q1 reed mag je toch wel aannemen dat hij sneller had gekund. Daarnaast was hij tot en met Q2 het hele weekend sneller dan Rosberg, dus om nou te zeggen dat Rosberg tot nu toe dit weekend meer uit het pakket wist te halen ben ik het niet mee eens. Ben het wel met je eens dat Mercedes haar pakket niet op orde heeft, het begint een beetje genant te worden. Zeker met het oog op hun budget en de extra tijd die ze besteed hebben aan de ontwikkeling van de bolide.

janke

Het gaat er om wie uiteindelijk van de  2 zich het beste kwalificeert, toch?? En alweer moeten we constateren dat dat niet MS is. Met al zijn en Rosbergs problemen. Daar helpen goede VT's ook niet aan. Met de quali en de race moet je er staan. F1Today heeft een topic over MS zijn mening over dit weekend. Weet je wat hij zegt?? Het word een loterij. Nouja, dat kan net zo goed een uitspraak zijn van een willekeurige F1 kijker/liefhebber. 50% kans dat je gelijk hebt.  RBR en McLaren super, Ferrari minder, Renault respect, en Mercedes maar zozo. Meer kan ik er niet van maken.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 09 april 2011 - 19:19:53
RBR en McLaren super, Ferrari minder, Renault respect, en Mercedes maar zozo. Meer kan ik er niet van maken.

I couldn't agree more... 8)

_Makke_

Nou, nou. Ik trok best wel mijn ogen open na de kwalificatie. Ik had echt niet verwacht dat McLaren er zo dicht zou bijzitten. Het verschil met RedBull was significant én RBR maakte geen gebruik van KERS. Nu dat RBR KERS wél gebruikt zit McLaren er plots heel kort op.

Ferrari stelt wel enorm teleur. Bijna 1s trager dan Vettel. Ik hoop voor het rood scharlaken team dat ze op een regenafstelling stonden. Idem voor Mercedes. Zeker na het optimisme dat ze openlijk toonden na hun grote update vlak voor het begin van het nieuwe seizoen. En zeggen dat ze, dixit henzelf, 1s gevonden hebben met die update...

Verder mogen ze die 107% regel wel eens van naderbij bekijken. De topteams cruisen bij wijze van spreken maar wat rond in die Q3. Dat is feitelijk helemaal geen waardemeter. Die 107% regel is toch iets anders in het vorige kwalificatie-systeem (gewoon 1 sessie voor iedereen).

Bon, als McLaren-supporter hoop ik op een droge race. Als subjectieve supporter hoop ik op regen. Al zal er volgens mij ook best wel wat spanning zijn zonder regen. RBR en McLaren zitten enorm dicht bij elkaar. Ook daarachter is er niet echt een grote afscheiding. Het lijkt erop dat Ferrari, Renault en Mercedes daar elkaar iets of wat waard zijn. 

ibileon

Hoop echt dat ferrari en mercedes en renault snel meer snelheid vinden in hun wagens dat het nog een super spannend seizoen kan worden.
Niet dat ik denk dat het nu niet spannend gaat worden maar zou toch leuk zijn dat er meerdere teams kans maken op de pole en een race overwinning.
Verder schrok ik toch weer van mclaren  :o Wat een verandering met de wintertesten!!
Voor de rest had ik de indruk dat er een reeds een gelatenheid is bij de teams buiten RBR en Mclaren  :o
Er heerst blijkbaar al een sfeer van we rijden mee voor de vijfde plaats  ::) en dat vind ik toch wel jammer!!!!!
Voor de rest hoop ik op een super spannende race!!!!

Grtz kevin

gloudiesaurus

Ferrari stelt me ook teleur. Alonso en Massa maken absoluut niet de indruk dat ze hier om de overwinning gaan strijden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is