Petronas Malaysia Grand Prix, Kuala Lumpur, Sepang

Gestart door Enzo, 04 april 2011 - 00:15:32

« vorige - volgende »

Niels_



Wat mis ik de Massa van 2007 en 2008 toch...

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 06 april 2011 - 14:47:21


Wat mis ik de Massa van 2007 en 2008 toch...

Dat was inderdaad erg jammer voor Massa, net iets te gretig... ::)

Uiteraard halen we weer het Jos Verstappen filmpje naar voren.... ;D


rafael25

Even OnT blijven jongens: ;)

Van vrijdag tot zondag 70% kans op thundery showers. Gaat leuk worden. ::)

JimmySPA

Citaat van: rafael25 op 06 april 2011 - 15:30:34
Van vrijdag tot zondag 70% kans op thundery showers. Gaat leuk worden. ::)

Nou fantastisch!! Bliksem = geen helikopter in de lucht = niet rijden... Regen = een huilende Barrichello en Webber = safety car gevolgd door een rode vlag  ::)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


gloudiesaurus

Jammer dat Raikkonen er niet meer bij is, hij stapte toen als eerste uit om een ijslolly te gaan eten ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#21
Mocht het onverhoopt toch droog blijven/worden ,dan heb ik zojuist vernomen waar de DRS-zone wordt ingesteld.

Het meetpunt zal 207 meter voor de hairpin komen te liggen.
Het activeringspunt 5 meter na de hairpin en de DRS-zone eindigt bij bocht 1

Persoonlijk vind ik dit fout.
Dankzij deze situatie krijgen we uitremacties in de hairpin ,waarna de aanvallende coureur mbv DRS weg kan rijden.

Beter was geweest om het meetpunt na de hairpin te leggen.
Al loop je dan weer het risico dat niemand meer aanvalt in de hairpin vanwege de directe tegenaanval die dan volgt.

Daarom had ik gekozen voor het meetpunt op start/finish en het activeringspunt net na bocht 2
Dan zou je het "rechte" stuk tussen bocht 2 en 4 als DRS zone in kunnen stellen.
Zo creeer je 'n extra plek om in te halen.
De hairpin en bocht 1 waren daar sowieso al geschikt voor en hebben de DRS-zone helemaal niet nodig.

Beetje jammer dit.
Ik hoop daarom nu al dat 't daar regent komend weekend.
Maar ik geloof dat dat wel goed zit.

Gerard

#22
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/256615/alonso-verwacht-geen-grote-sprong-voorwaarts/

BTW
Ik vind het raar dat dat DRS alleen maar op het rechte stuk bij start/finish gebruikt mag worden ???

Het stuk voor de hairpin (tussen bocht 14 en 15) is namelijk net zo goed een lang recht stuk waar het gebruikt kan worden! :-\

Wil je het inhalen echt verbeteren, en stimuleren, moet je het daar ook invoeren!

Het is een beetje wat Lauda al zei in Australie, de FIA bepaalt nu waar ingehaald mag worden...  ::)
Beetje ver gezocht misschien, maar er zit wel een kern van waarheid in...

Edwin90

Er is gekozen voor het start finish gedeelte omdat het achterste rechte stuk al een goede kans is om in te halen.

Kootje

#24
Klopt.
Maar zoals ik al aangaf is de keuze fout.

Zie het zo:
1, coureur A zit op het meetpunt binnen 1 seconde van coureur B
2, bij de hairpin haalt coureur A coureur B in
3, op het volgende rechte stuk mag coureur A z'n DRS activeren en rijd weg bij coureur B

Dit terwijl het inhalen juist bevordert moet worden ,niet het afstand nemen van.

of het gaat zo:

1, coureur A zit op het meetpunt binnen 1 seconde van coureur B
2, ondanks 'n uitgelezen inhaalkans op coureur B in de hairpin ,besluit coureur A te wachten
3, op het volgende rechte stuk activeert coureur A z'n DRS en haalt coureur B in in bocht 1

Zo verleg je dus alleen maar de inhaalmogelijkheid van de hairpin naar bocht 1 ,terwijl daar sowieso al 'n mogelijkheid lag

Dus of je geeft beide rechte stukken vrij ,of je kiest voor het stuk tussen bocht 2 en 4
Dat is de enige optie waarmee je EXTRA inhaalmogelijkheden creeert.


Gerard

Mooie uitleg Kootje! Maar dat was al eerder gemeld geloof ik ;)

Ik vind eigenlijk ( en dacht eerst ook dat het zo was) dat een coureur die binnen een seconde van een andere coureur zit, dat DRS altijd moet kunnen gebruiken!

Maar misschien hoort dit meer thuis in het topic " beweegbare achtervleugel"  :-[ ;)

Anyway, back ontopic!

Dus Ferrari, of Alonso verwacht geen grote stappen te maken met de kleine updates die ze voor het weekend hebben...
Dat biedt perspectieven voor b.v. Mercedes, of misschien wel Sauber??  :D

Kootje

Citaat van: Gerard op 07 april 2011 - 16:30:28
Mooie uitleg Kootje! Maar dat was al eerder gemeld geloof ik ;)

Je hebt gelijk.
Had het al 'n keer eerder gepost.
Dat krijg je als je op meerdere sites actief bent.
Soms weet je dan niet meer wat je al eerder ,of juist nog niet ,gezegd hebt.  :-[

Jozef

Citaat van: Kootje op 07 april 2011 - 11:17:33
Mocht het onverhoopt toch droog blijven/worden ,dan heb ik zojuist vernomen waar de DRS-zone wordt ingesteld.

Het meetpunt zal 207 meter voor de hairpin komen te liggen.
Het activeringspunt 5 meter na de hairpin en de DRS-zone eindigt bij bocht 1

Persoonlijk vind ik dit fout.
Dankzij deze situatie krijgen we uitremacties in de hairpin ,waarna de aanvallende coureur mbv DRS weg kan rijden.

Beter was geweest om het meetpunt na de hairpin te leggen.
Al loop je dan weer het risico dat niemand meer aanvalt in de hairpin vanwege de directe tegenaanval die dan volgt.

Daarom had ik gekozen voor het meetpunt op start/finish en het activeringspunt net na bocht 2
Dan zou je het "rechte" stuk tussen bocht 2 en 4 als DRS zone in kunnen stellen.
Zo creeer je 'n extra plek om in te halen.
De hairpin en bocht 1 waren daar sowieso al geschikt voor en hebben de DRS-zone helemaal niet nodig.

Beetje jammer dit.
Ik hoop daarom nu al dat 't daar regent komend weekend.
Maar ik geloof dat dat wel goed zit.

Probleem met het rechte stuk voor bocht 4, is dat bocht 3 een extreem snelle bocht is waar ze downforce goed kunnen gebruiken. En als ze die bocht uit zijn, rijden ze al 270, dus ik denk dat het rechte stuk dan te kort is om echt voordeel te halen uit het DRS.

Na de hairpin rijden ze erg langzaam en dan gaat DRS dus waarschijnlijk een enorm voordeel opleveren als je het over het hele rechte stuk bekijkt. Dus het bevordert wel inhalen in bocht 1, maar je hebt gelijk: als ze er in de hairpin al voorbij gaan, dan rijden ze zo weg, en dat zou wel jammer zijn want je kon zag toch vaak "revanche"-acties op dat rechte stuk. :(

Jozef

#28
Hmm, heb de sessie niet live gevolgd op de allerlaatste minuut na.

Ik snap er helemaal niks van. ???

Live timing geeft aan dat het de hele sessie droog is geweest en de rondetijden (1:37.651 voor Webber) lijken dat te bevestigen, al is het aan de langzame kant (vorig jaar VT1: 1:34.921). Dus ik ben benieuwd naar de commentaren om te horen waarom Webber 1.6 seconden sneller is dan de rest, en 4 seconden sneller dan Vettel.

Zoals ik al zei: ik begrijp er niks van. ;D


Edit: volgens Autosport was het ook droog. Webber reed die ronde wel in een korte stint op nieuwe banden, maar dan nog vind ik het wel heel gek. ???

Kootje

Net als tijdens de wintertesten zeggen deze tijden nog niets.
Als iedereen bezig is met de afstelling voor de race zelf en dus met 'n volle tank en de harde compound rijden ,terwijl Webber 'n zogenaamde "glory-run" op zachte banden en 'n lege tank doet ,dan zijn de verschillen verklaarbaar.

Overigens zitten ze in VT2 'n stuk dichter op elkaar.
Red Bull en McLaren lijken weer de dienst te gaan uitmaken.
Maar zoals gezegd ,het blijven testtijden.

  1.    Mark Webber             Red Bull Racing          1:36.876                      24 ronden
  2.    Jenson Button            McLaren                     1:36.881   + 0.005      30 
  3.    Lewis Hamilton            McLaren                     1:37.010   + 0.134      23 
  4.    Sebastian Vettel         Red Bull Racing           1:37.090   + 0.214     30 
  5.    Michael Schumacher   Mercedes GP               1:38.088   + 1.212     26 
  6.    Felipe Massa               Ferrari                         1:38.089   + 1.213     31 
  7.    Nico Rosberg              Mercedes GP               1:38.565   + 1.689     25 
  8.    Nick Heidfeld               Lotus Renault GP        1:38.570   + 1.694     16 
  9.    Fernando Alonso        Ferrari                         1:38.583   + 1.707     27 
10.    Jaime Alguersuari       Toro Rosso                  1:38.846   + 1.970     31
11.    Pastor Maldonado      Williams                        1:38.968   + 2.092     25 
12.    Rubens Barrichello     Williams                        1:39.187   + 2.311     30 
13.    Vitaly Petrov              Lotus Renault GP         1:39.267   + 2.391     17 
14.    Kamui Kobayashi       Sauber                         1:39.398    + 2.522     29 
15.    Sergio Perez              Sauber                         1:39.603    + 2.727    34 
16.    Paul di Resta              Force India                  1:39.625    + 2.749    31 
17.    Adrian Sutil                Force India                   1:39.809    + 2.933    28 
18.    Sébastien Buemi        Toro Rosso                   1:40.115    + 3.239    31 
19.    Timo Glock                 Virgin Racing                 1:40.866    + 3.990    24 
20.    Jarno Trulli                Team Lotus                    1:41.890    + 5.014    19 
21.    Narain Karthikeyan    HRT F1 Team                1:43.197    + 6.321    15 
22.    Vitantonio Liuzzi         HRT F1 Team                1:43.991    + 7.115    14 
23.    Heikki Kovalainen       Team Lotus                   1:44.886    + 8.010      4 
24.    Jerome D'Ambrosio    Virgin Racing                           geen tijd              0