Beste Rookie 2011?

Gestart door Franky R., 19 maart 2011 - 09:47:13

« vorige - volgende »

Wie wordt de beste rookie van 2011?

Paul di Resta
10 (45.5%)
Sergio Perez
6 (27.3%)
Jerome D'Ámbrosio
5 (22.7%)
Pastor Maldonado
1 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 17

Senergy

mja het is moeilijk te zeggen natuurlijk.

oftewel kijk je naar het aantal punten op het einde van het seizoen en dan geef ik Perez de meeste kansen,
maar kijk je naar wie het meeste uit zijn wagen haalt denk ik dat d'Ambrosio kan verassen (hij reed de 2e tijd tijdens de rookie-tests met een renault met een niet zo groot verschil met de RB)
dus mij stem gaat dan een beetje chauvinistisch naar d'Ambrosio
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Ik denk dat je dit pas kunt zeggen nadat je gezien hebt hoe diegene heeft gepresteerd ten opzichte van zijn teamgenoot

het materiaal zegt natuurlijk niet alles over de prestatie van de coureur

Tuurlijk zie je waar hij op de grid staat,maar ook Schumacher/Vettel/Alonso of Hamilton kunnen geen pole scoren in een HRT...

Dus ik wacht even met mijn oordeel tot over 3 of 4 races :)

Folkert

Hamilton kan makkelijk WK worden met die HRT of de HRT van vorig jaar,  8) alleen niet meer met de Mclaren :P

Geen idee wat ik van D'ambrosio  moet verwachten, denk gezien de auto niet heel veel. Maar ten opzichte van zijn teamgenoot weer wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

@Gerard

Inderdaad kun je dan pas 'n echt oordeel vellen.
Dat vind ik ook opgaan voor de teamverhoudingen in het algemeen.

Maar toch zeg ik op voorhand:  DiResta wordt rooky of the year
                                                  Vettel en Red Bull worden WK

Al hoop ik iets anders: Maldonado rooky of the year  ( goed voor 't Williams-team en stopt de Hülkenberg discussie )
                                    Hamilton WK  ( word denk ik lastig ,maar afhankelijk van de upgrades moet dat mogelijk zijn )
                                    Williams WK   ( tenzij ze echt het ei van columbus hebben ,zéér onwaarschijnlijk )

janke

Als de Williams zo doorgaat, en de Sauber blijft zijn redelijk snelle auto goed door ontwikkelen gok ik op Perez. Di Resta heb ik meerdere keren in zijn DTM Mercedes gezien. Die is echt snel en ik hou wel van coureurs die de timit opzoeken. Force India moet maar laten zien of ze zo'n auto voor hem hebben. Sauber was toch iets beter in Melbourne. Alleen die flater met de achtervleugel, is een beetje dom. (Om een mooie Argentijnse te citeren.)
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

De problemen bij Williams met de versnellingsbak lossen ze nog wel op.
Daar was tijdens het testen ook niets mis mee ,dus dat zal wel goedkomen.
Maar of Maldonado dan ook de strijd met Pérez en DiResta aan kan gaan ,dat betwijfel ik.
Hen schat ik toch net iets hoger in als Maldonado.

janke

Citaat van: Kootje op 01 april 2011 - 23:45:40
De problemen bij Williams met de versnellingsbak lossen ze nog wel op.
Daar was tijdens het testen ook niets mis mee ,dus dat zal wel goedkomen.
Maar of Maldonado dan ook de strijd met Pérez en DiResta aan kan gaan ,dat betwijfel ik.
Hen schat ik toch net iets hoger in als Maldonado.

En denk je dat het probleem alleen de bak is?? Vraag.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 02 april 2011 - 11:35:19
Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Dat werd jaren geleden ook van DC gezegd...Tel de aantal keren eens op, waarbij DC in zijn laatste jaar anderen van de baan kegelde... ::)


;)

Niels_

Citaat van: Franky R. op 02 april 2011 - 14:25:55
Citaat van: Kootje op 02 april 2011 - 11:35:19
Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Dat werd jaren geleden ook van DC gezegd...Tel de aantal keren eens op, waarbij DC in zijn laatste jaar anderen van de baan kegelde... ::)


;)
Twas wel jammer dat hij er de laatste race van zijn carriere uitvloog met zijn witte Red Bull... :( Maar wat je zegt klopt inderdaad. Mijn toenmalige medestudenten waren constant Coulthard wat aan het belachelijk maken terwijl ze helemaal niet eens zoveel van de F1 kende. Vermits die hem al bij naam kenden, zal het idd wel een aantal keren geweest zijn.

Enzo

Volgens de heren van BBC heeft Perez een rooskleurige toekomst in de F1.  8)

http://www.f1pits.net/nieuws/video_interview_sergio_perez/

0634

Citaat van: Franky R. op 02 april 2011 - 14:25:55
Citaat van: Kootje op 02 april 2011 - 11:35:19
Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Dat werd jaren geleden ook van DC gezegd...Tel de aantal keren eens op, waarbij DC in zijn laatste jaar anderen van de baan kegelde... ::)


;)
Ja, okee, maar laten we RB even niet te snel afschrijven. Vorig jaar reed hij gewoon een prima jaar dan is hij nu vast niet ineens te oud.

janke

Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 07:32:43
Citaat van: Franky R. op 02 april 2011 - 14:25:55
Citaat van: Kootje op 02 april 2011 - 11:35:19
Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Dat werd jaren geleden ook van DC gezegd...Tel de aantal keren eens op, waarbij DC in zijn laatste jaar anderen van de baan kegelde... ::)


;)
Ja, okee, maar laten we RB even niet te snel afschrijven. Vorig jaar reed hij gewoon een prima jaar dan is hij nu vast niet ineens te oud.
RB wordt door veel F1 fans al jaren gezien als te oud. (Ook door mij.) En als je zoals gisteren een auto hebt waar je niet echt potten mee kunt breken komt dat verhaal al weer snel boven water, denk ik. Ik weet, we zijn pas (bijna) 2 races aan de gang. Maar Maldonado laat RB voorlopig nog niet alle hoeken zien. Dus die snelheid heeft hij volgens mij nog wel.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 10 april 2011 - 09:13:33
RB wordt door veel F1 fans al jaren gezien als te oud. (Ook door mij.) En als je zoals gisteren een auto hebt waar je niet echt potten mee kunt breken komt dat verhaal al weer snel boven water, denk ik. Ik weet, we zijn pas (bijna) 2 races aan de gang. Maar Maldonado laat RB voorlopig nog niet alle hoeken zien. Dus die snelheid heeft hij volgens mij nog wel.

Ik vind dat je daar nog niets over kunt zeggen.
In de VT's was Maldonado continu de snellere van de twee ,en hij wordt (door mij) nu eenmaal niet als toptalent gezien.
In de qualy deed Rubens het maar net iets beter ,en de race was te snel over om 'n oordeel te vellen.
Het is dat Rubens in Australië nog 'n goede race-pace had ,maar tot dusver vind ik 'm wel tegenvallen.

Vraag is alleen ,ligt dat aan hem of aan de FW33 ??
Want om eerlijk te zijn vind ik de auto ook niet zo best als dat hij leek.
En dan bedoel ik vooral het gebrek aan snelheid ,niet eens de waardeloze betrouwbaarheid.
Maar goed ,hopelijk is dat in China niet meer het geval ,anders ga ik 'n zwaar WK tewgemoet.

Gerard

#29
@Kootje; Mee eens!

maar......Afgaande op de 2 races die ik nu heb gezien, zou mijn stem naar di Resta gaan! Eigenlijk constant sneller dan zijn (ervaren) teamgenoot en haalt alles uit de auto wat erin zit... ;)