Beste Rookie 2011?

Gestart door Franky R., 19 maart 2011 - 09:47:13

« vorige - volgende »

Wie wordt de beste rookie van 2011?

Paul di Resta
10 (45.5%)
Sergio Perez
6 (27.3%)
Jerome D'Ámbrosio
5 (22.7%)
Pastor Maldonado
1 (4.5%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jozef

Citaat van: Jeroen op 10 april 2011 - 07:32:43
Citaat van: Franky R. op 02 april 2011 - 14:25:55
Citaat van: Kootje op 02 april 2011 - 11:35:19
Tijdens het testen hadden ze problemen met KERS ,maar die lijken/schijnen opgelost te zijn.   :)
De reden van uitvallen tijdens de race waren versnellingsbakproblemen.
Daar hadden ze nog niet eerder problemen mee ,en ik verwacht dan ook dat dat wel goed komt.   8)
Meer problemen zijn er bij mij niet bekend.

Tenzij je het prutswerk van Rubens afgelopen weekend ook meerekend.   :P
Maar ook dat zal wel los lopen ,zo'n slecht weekend zie ik 'm niet zo gauw nog eens draaien.

Dat werd jaren geleden ook van DC gezegd...Tel de aantal keren eens op, waarbij DC in zijn laatste jaar anderen van de baan kegelde... ::)


;)
Ja, okee, maar laten we RB even niet te snel afschrijven. Vorig jaar reed hij gewoon een prima jaar dan is hij nu vast niet ineens te oud.

Hehe, kun je nog een meer verwarrende afkorting gebruiken dan RB? Ik dacht eerst aan Red Bull, dan aan Ross Brawn en pas daarna had ik door dat je het over Rory Byrne had. Of wacht.. :-\

;)

janke

#31
Maar vandaag was het alles behalve veel belovend bij Williams, helaas. Rookie of niet.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Di Resta blijft maar sneller dan Sutil, vind ik knap hoor.

Edwin90

Zeker, zoals Mol ook al vertelde gaat Sutil het nog zwaar krijgen met het oog op volgend seizoen als hij niet snel het laatste beetje vind om Di Resta voorbij te steken.

T.Nuvolari

Citaat van: Jeroen op 16 april 2011 - 09:24:00
Di Resta blijft maar sneller dan Sutil, vind ik knap hoor.

Di Resta is gewoon en degelijk coureur, al is het misschien wat snel voor conclusies, een DTM kampioen kan wel aan eens stuur draaien denk ik.

gloudiesaurus

Di Resta valt positief op, maar ook Perez maakt een goede indruk op me. Di Resta verslaat Sutil nu al, wat vele andere teamgenot van Sutil niet lukten (Fisichella, Liuzzi, Albers). En Perez is in mijn ogen ook zeker niet de mindere van Kobayashi.

Maldonado heeft op mij nog geen indruk kunnen maken, maar dat ligt ook zijn bolide die tegen valt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

HEt viel mij eigenlijk in negatieve zin op hoe Perz reed vandaag.. De drive through was ook volledig terecht!


Kootje

Citaat van: Gerard op 17 april 2011 - 12:25:27
Het viel mij eigenlijk in negatieve zin op hoe Perz reed vandaag.. De drive through was ook volledig terecht!

Eigenlijk niet.
Die drive-through kreeg hij voor het incidentje met Heidfeld waarbij hij 'n stukje van z'n eigen wing-end plate afreed.
Het incident met Sutil was nog "under investigation" op het moment dat hij z'n drive-through deed.
Dus 'n tijdstraf na de race staat hem ook nog te wachten.
En dat zou terecht zijn.

T.Nuvolari

Trouwens over rookies gesproken die voor hun teamgenoot eindigen, onze eigenste d'Ambrosio moest een heel weekend niet onderdoen voor Glock.   :)

_Makke_

Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 14:30:54
Trouwens over rookies gesproken die voor hun teamgenoot eindigen, onze eigenste d'Ambrosio moest een heel weekend niet onderdoen voor Glock.   :)

Jep, hopelijk kan ie deze lijn doortrekken. 't Zal ook nodig zijn. Echt jong is ie niet meer, dus als ie zijn toekomst in de F1 wil verzekeren, dan kan ie best Glock regelmatig voorblijven. Want, ik vind Glock eigenlijk maar een matige piloot. Zo eentje die ik helemaal niet zal missen moest ie vertrekken.

T.Nuvolari

Bij Toyota vond ik hem nochtans degelijke resultaten neerzetten. Geen kampioensmateriaal, maar ik vind hem beter dan bijvoorbeeld Sutil.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 15:06:11
Bij Toyota vond ik hem nochtans degelijke resultaten neerzetten. Geen kampioensmateriaal, maar ik vind hem beter dan bijvoorbeeld Sutil.

Hmm,

Sutil zakt nu wel heel erg in mijn achting!
Er is iets met hem gebeurd, want de echt Sutil zie ik niet meer. Voorheen reed hij no netjes rond, maar de laatste tijd is het meer rammen en worstelen met die FI.

Of hij voelt de druk van Hulkenberg (waar Di Resta geen last van heeft).

Kootje

Vond Sutil altijd al overgewaardeerd.
Oke ,hij heeft z'n eerdere teamgenoten verslagen.
Maar laten we eerlijk zijn ,Liuzzi heeft het gewoon net niet ,Albers was al helemaal geen F1 materiaal en Fisichella had z'n beste tijd al gehad.
Nu heeft hij eindelijk 'n hongerige en talentvolle teamgenoot ,en daar kan hij niet van winnen.
Terwijl hij juist de ervaren rot binnen het team is.


_Makke_

Citaat van: M@rc op 17 april 2011 - 15:06:11
Bij Toyota vond ik hem nochtans degelijke resultaten neerzetten. Geen kampioensmateriaal, maar ik vind hem beter dan bijvoorbeeld Sutil.

Bij Toyota was hij inderdaad degelijk, maar dat neemt niet weg dat die man me nooit heeft weten te bekoren. Dan geef ik de voorkeur aan een jong talent. Sutil is inderdaad van quasi hetzelfde niveau. Maar hij heeft de laatste jaren ook niet veel meer laten zien. Zijn start van zijn F1-carrière was, wat mij betreft, veelbelovend maar ondertussen stelt hij me meer en meer teleur. Ik heb die gast blijkbaar te hoog ingeschat. Ik heb niet meteen een zicht op zijn verbintenis met Force India, maar als ie dit seizoen einde contract is dan ben ik er quasi zeker van dat hij plaats zal moeten ruimen voor Hulkenberg.

Senergy

Momenteel zijn de beste rookies in mijn ogen (in volgorde)

Di Resta (2 punten en 2x voor ploegmaat gefinished)
d'Ambrosio (0 punten en 2x voor ploegmaat gefinished)
Perez (0 punten en 1x voor ploegmaat gefinished)
Maldonado (0 punten en 0x voor ploegmaat gefinished)

Ik heb hier dus gekeken naar het finishen voor je ploegmaat (toch een belangrijke barometer in de F1)
en het behalen van punten als rookie is natuurlijk een bonus.

aangezien toch zeker 2 van deze jongens een wagen hebben om in de punten te rijden (Di Resta en Perez) en één (d'Ambrosio) totaal niet
vindt ik het finishen voor je ploegmaat belangrijker. plus ik ben belg en vind dat hij het niet slecht doet.  8)

Tja Maldonado zijn wagen is niet echt betrouwbaar, maar zijn rijstijl is dat wat mij betreft ook niet dus laatste in het rijtje.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!