Ramp in Japan

Gestart door Gerard, 12 maart 2011 - 14:09:39

« vorige - volgende »

Gerard

Iedereen heeft ongetwijfeld meegekregen dat er op dit moment een verschrikkelijke ramp gebeurt in Japan
Door de zeebeving zijn nu al 1700 mensen overleden (door de tsunam en de aardschoki) en of dat nog niet genoeg is, zijn er nu ook grote problemen met de kernreactor in Fukushima :'(

Echt ongelooflijk !!! :-[

Gezien de hele zuidelijke kustlijn getroffen is, vraag ik ij nu hardop af, bestaat het circuit van Suzuka nog wel?
Dat ligt in een baai,maar noiet heel ver landinwaarts (wat zal het zijn? 5km) ???

Iemand daar iets over gezien/gelezen?


Franky R.

#1
Nee, niets gelezen over Suzuka...maar ik zal de website van het circuit in de gaten houden...Bedankt voor je tip, BTW!
Het zou wel een 'crazy' seizoen worden, indien ook Suzuka wegvalt...

Maar hoe belangrijk is dat idd, als er al 1700 doden zijn gevallen?

Raar dat niemand die tsunami zag aankomen, want men had toch vele miljoenen geïnvesteerd in detectie-apparatuur? Oa. Indonesië heeft zo'n netwerk en Indonesië is minder rijk dan Japan... ???

JimmySPA



Zo'n grote vuurbal JONGE!

Suzuka, tsja nog niks over gelezen... Tokoyo schijnt niet zoveel schade te hebben, en het schijnt meer het oosten te zijn. Maar Tokyo is ook het oosten, en Suzuka ligt daar een stuk onder maar wel aan het oosten. Ik heb niet echt gevolgd wat/hoe groot en hoeveel er gebeurt is... Wel een heftig iets. Alleen dat dodental is glkkg wel laag vind ik? Toen ik die beelden gister middag zag dacht ik dat wordt weer net zoiets als die vorige Tsunami toen met Kerst, jaar of 5 geleden...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Er waren toch wel tsunami waarschuwingen? Ze waren zelfs op de website van google te zien. Volgens mij heeft Japan al sinds de jaren '60 een tsunami detectie systeem...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Maar dan nog.

Tussen het moment vd aardbeving en het aan wal komen vd tsunami zit weinig tijd.
In ieder geval zo weinig tijd ,dat het onmogelijk is om milhoenen mensen te evacueren.
Juist vanwege het alarm zijn er "maar" 1700 doden gevallen.
Zonder zo'n tsunami-alarm had dit 'n ramp vergelijkbaar met die in Indonesië geweest.

Al met al valt het dus heel erg mee.
Neemt echter niet weg dat 't verschrikkelijk is ,wat daar is gebeurt.
En nog steeds gebeurt ,want het is nog niet gedaan met al die naschokken.

JimPunkRawker

dodental wordt al geschat op meer dan 10.000  ::) ::) :-\

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Kootje

Dat weet ik nu ook.

Komt voornamelijk omdat er 'n dorp met 9500 inwoners compleet verdwenen is.
Maar daar zal 't niet bij blijven ,verwacht ik.
Sowieso is er nog steeds het gevaar van 'n meltdown ,en ook is er nog steeds kans op 'n explosie in één van de kerncentrales.
Ook dat zal weer duizenden slachtoffers eisen.

Kan dan ook eigenlijk niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zorgen maken over het al dan niet doorgaan van de Japanse GP.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 13 maart 2011 - 16:39:40
Dat weet ik nu ook.

Komt voornamelijk omdat er 'n dorp met 9500 inwoners compleet verdwenen is.
Maar daar zal 't niet bij blijven ,verwacht ik.
Sowieso is er nog steeds het gevaar van 'n meltdown ,en ook is er nog steeds kans op 'n explosie in één van de kerncentrales.
Ook dat zal weer duizenden slachtoffers eisen.

Kan dan ook eigenlijk niet begrijpen dat er mensen zijn die zich zorgen maken over het al dan niet doorgaan van de Japanse GP.

Je hebt gelijk, maar je zit nu op een F1-forum...dus rijzen er logischerwijs vragen omtrent de GP van Suzuka...Hoe 'banaal' dat ook mag klinken.

Kootje

Klopt ,maar toch.....
Mijn gedachten waar 't Japan betreft zijn allesbehalve F1 gerelateerd.
Voor de rest blijft F1 m'n passie ,en kan ik niet wachten tot 't seizoen begint.

Mocht Suzuka nu toch komen te vervallen ,zou ik dat zeker jammer vinden.
Maar dat bied daarentegen ook direct 'n oplossing voor 't Bahrein vraagstuk.
Die zou dan de plaats van Japan in kunnen nemen ,al hoop ik van niet.
Dan nog liever 'n seizoen met "maar" 18 races.

Gerard

#9
@Kootje: je hebt absoluut gelijk dat de F1 compleet onbelangrijk is als je deze ramp ziet
Maar tegelijkertijd zou het ook wel een bizar seizoen zijn, voor het uberhaubt begonnen is !
Eerst de crash en uitschakeling van Kubica, toen het afgelasten van Bahrein, en nu zou het circuit van Suzuka weggespoeld kunnen zijn? Echt te bizar!
Maar met de actuele ontwikkelingen; de kerncenttrales die afbrokkelen en de radioactiviteit in de lucht... WIL DE F1 DAAR WEL ZIJN DIT JAAR?

En nogmaals, ik heb het echt tedoen met de mensen daar! Hoeveel ellende kun je hebben? Nu staat er ook nog een vulkaan op kmallen! Echt triest!


Franky R.

Citaat van: Gerard op 13 maart 2011 - 23:34:10
@Kootje: je hebt absoluut gelijk dat de F1 compleet onbelangrijk is als je deze ramp ziet
Maar tegelijkertijd zou het ook wel een bizar seizoen zijn, voor het uberhaubt begonnen is !
Eerst de crash en uitschakeling van Kubica, toen het afgelasten van Bahrein, en nu zou het circuit van Suzuka weggespoeld kunnen zijn? Echt te bizar!
Maar met de actuele ontwikkelingen; de kerncenttrales die afbrokkelen en de radioactiviteit in de lucht... WIL DE F1 DAAR WEL ZIJN DIT JAAR?

En nogmaals, ik heb het echt tedoen met de mensen daar! Hoeveel ellende kun je hebben? Nu staat er ook nog een vulkaan op kmallen! Echt triest!



Helemaal mee eens!
Je zou maar tussen die ellende zitten met de dreiging van een nucleaire ramp in je nek....Dat van die vulkaan is nieuw voor mij.
Op de volgende link kun je zien hoe verwoestend het water is geweest.

Je schuift simpelweg het zwarte verticale balk naar links...
Het lijk wel op Hiroshima/Nagasaki.... :-X
http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm

T.Nuvolari

Ik heb met open mond naar de beelden zitten kijken. Halucinant gewoon. Wat die nucleaire ramp betreft weet ik niet of we wel de volledige waarheid krijgen. Tsjernobyl was ook niet gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar dat is ondertussen toch al anders gebleken.
Die vulkaan ligt op 1500km van het epicentrum. Kans is groot dat het toevallig samenvalt, hij is namelijk al kort actief geweest op 19 januari, al is het triggereffect door de beving niet uitgesloten natuurlijk.

Ben het met Kootje eens, als de GP wordt afgelast is het maar zo. Dat men eerst de mensen daar uit de nood helpt en hun leven terug op de rails krijgt en dan pas denkt aan rondjes rijden op een slecht getekende 8 gemaakt uit asfalt.

Kootje

Speciaal voor de mensen die zich er wel druk om kunnen maken.....

.....Suzuka is niet getroffen door deze ramp

Suzuka ligt iets ten zuiden van het Tsuruga centrale symbooltje ,ongeveer op de S van Tsuruga om preciezer te zijn
Ook de uitbarsting van de Shinmoedake vulkaan heeft dit gebied niet getroffen.
Deze ligt namelijk ongeveer op het kruispunt Tokyo<>Ohi centrale en Kashiwazaki Kariwacentrale<>Hamaoka centrale.


JimmySPA

Circuit van Motegi schijnt behoorlijk getroffen te zijn. Waarschijnlijk geen MotoGP en laatste keer IRL dit jaar daar.

CitaatWegen zouden beschadigd zijn en ook de fraaie "Honda Collection Hall" zou veel schade hebben opgelopen. Het circuit ligt op slechts 200 KM van Sendai, dat zwaar getroffen is. Ook de steden Mito en Utsusomya waar de meeste teams en coureurs tijdens een evenement verblijven zijn eigenlijk volledig van de aardbodem verdwenen. Bovendien ligt Motegi op slechts 180 KM van Fukushima verwijderd, waar op dit moment de nucleaire noodtoestand heerst.


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

@Franky
Onvoorstelbaar als je de beelden op de site van ABC ziet, niet normaal meer!!!
Ik word hier wel even stil van....

Over de GP in Oktober..

Ook al zou Suzuka intact zijn en we willen de mensen helpen (door naar de GP te gaan en geld uit te geven op het circuit)..

Zoals M@rc al zei

CitaatWat die nucleaire ramp betreft weet ik niet of we wel de volledige waarheid krijgen. Tsjernobyl was ook niet gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar dat is ondertussen toch al anders gebleken.

Willen de F1 fans over de wereld zich blootstellen aan dit eventuele gevaar?

Maar goed, de GP van Japan is nog ver weg

Laten we allemaal hopen dat de ramp niet nòg groter wordt en , nog belangrijker wel, de mensen daar moeten geholpen worden!!