Ramp in Japan

Gestart door Gerard, 12 maart 2011 - 14:09:39

« vorige - volgende »

Enzo

Las ergens iets over dat de steun vanuit de EU voorlopig word tegengehouden door Japan, omdat ze moeite hebben al het materiaal het land in te krijgen.
Wegen zijn onbegaanbaar, grote delen van het land zijn alleen met helikopter te bereiken.... :-\
Moedernatuur heeft zeer hard toegeslagen deze keer, hopelijk blijft het hierbij en krijgen ze niet ook nog een kernramp over zich heen.

SDG

Citaat van: M@rc op 14 maart 2011 - 10:38:29
Ik heb met open mond naar de beelden zitten kijken. Halucinant gewoon. Wat die nucleaire ramp betreft weet ik niet of we wel de volledige waarheid krijgen. Tsjernobyl was ook niet gevaarlijk voor de volksgezondheid, maar dat is ondertussen toch al anders gebleken.
Die vulkaan ligt op 1500km van het epicentrum. Kans is groot dat het toevallig samenvalt, hij is namelijk al kort actief geweest op 19 januari, al is het triggereffect door de beving niet uitgesloten natuurlijk.

Ben het met Kootje eens, als de GP wordt afgelast is het maar zo. Dat men eerst de mensen daar uit de nood helpt en hun leven terug op de rails krijgt en dan pas denkt aan rondjes rijden op een slecht getekende 8 gemaakt uit asfalt.

In 1995 moest de Pacific Grand Prix in Aida door de aardbeving in Kobe ook uitgesteld worden. Die was toen oorspronkelijk - net als in 1994 - voorzien in april, maar werd uiteindelijk verplaatst naar oktober, toen het ergste leed al geleden was. Al is de schade en de rampspoed nu uiteraard vele malen erger.

Niels_

Citaat van: JimmySPA op 14 maart 2011 - 14:46:45
Circuit van Motegi schijnt behoorlijk getroffen te zijn. Waarschijnlijk geen MotoGP en laatste keer IRL dit jaar daar.

CitaatWegen zouden beschadigd zijn en ook de fraaie "Honda Collection Hall" zou veel schade hebben opgelopen. Het circuit ligt op slechts 200 KM van Sendai, dat zwaar getroffen is. Ook de steden Mito en Utsusomya waar de meeste teams en coureurs tijdens een evenement verblijven zijn eigenlijk volledig van de aardbodem verdwenen. Bovendien ligt Motegi op slechts 180 KM van Fukushima verwijderd, waar op dit moment de nucleaire noodtoestand heerst.
Het circuit zelf zou niet beschadigd zijn, enkel zoals hierboven vermeld de wegen ernaar. ;)

Kootje

Las net dat mocht er 'n kernramp plaatsvinden ,het getroffen gebied de komende 230.000 jaar 'n no-go area wordt.
De kans op 'n kernramp wordt met de dag groter ,dus geen MOTEGI meer.
Al is dat natuurlijk de laatste zorg die iedereen heeft die ook maar iets van 'n hart heeft.

Eerst al 'n aardbeving en 'n vulkaanuitbarsting.
Nu zijn ze daar wel enigszins aan gewend (net als aan Tyfonen) ,maar dan komt er ook nog eens 'n tsunami overheen.
Vervolgens slaat de winter ook nog eens in met zware sneeuwval en vorst.
En tot overmaat van ramp ,dreigt er nu ook nog serieus 'n kernramp.

Echt waar... ,blijft dat land dan helemaal niets bespaart ??

Enzo

Vreselijke beelden van mensen die hun dierbare zoeken in het puin en de blubber.
Iedereen weet dat daar niemand meer in leven kan zijn, maar tegen beter weten in toch maar roepen en briefjes achter laten met de hoop op een wonder.
Heb erg met deze mensen te doen, wat een gigantisch drama is dit zeg, vreselijk erg!!  :-\

Franky R.

Citaat van: Kootje op 18 maart 2011 - 17:42:30
Las net dat mocht er 'n kernramp plaatsvinden ,het getroffen gebied de komende 230.000 jaar 'n no-go area wordt.
De kans op 'n kernramp wordt met de dag groter ,dus geen MOTEGI meer.
Al is dat natuurlijk de laatste zorg die iedereen heeft die ook maar iets van 'n hart heeft.

Eerst al 'n aardbeving en 'n vulkaanuitbarsting.
Nu zijn ze daar wel enigszins aan gewend (net als aan Tyfonen) ,maar dan komt er ook nog eens 'n tsunami overheen.
Vervolgens slaat de winter ook nog eens in met zware sneeuwval en vorst.
En tot overmaat van ramp ,dreigt er nu ook nog serieus 'n kernramp.

Echt waar... ,blijft dat land dan helemaal niets bespaart ??

Die kernramp is ook mijn grootste zorg, maarrre...de winter?!? Ik meende dat Japan dezelfde seizoenen kent als Europa. Dus als het hier lente of zomer is, dan ook daar?

Japan ligt boven de evenaar.

Hopelijk lukt het die 100 [eigenlijk 98, want twee zijn er vermist] H E L D E N om die verdomde reactoren te koelen!

Kootje

Maar het is daar toch echt wintersweer nu.
Kijk de weersberichten van de laatste week er maar eens op na.

Hevige sneeuwval en vorst.
Das toch niet echt lenteweer te noemen.
Wil overigens niet zeggen dat het er officieel gezien geen lente is.
Moeder natuur denkt er iig anders over.

Enzo

-17 graden was het daar afgelopen nacht.

Franky R.

Ok, dan...bedankt voor de correctie...

Overigens is door de directeur bevestigd dat de mensen die nu in de centrale aan het werk zijn, zo goed als dood zijn... :'(
link....http://welingelichtekringen.nl/12000-de-baas-van-de-reactor-barst-in-tranen-uit-als-hij-toegeeft-dat-er-doden-zullen-vallen.html

Franky R.

BTW,

Eventjes off topic...maar ik vond een zeer pakkend verslag van een dame op een snelle Kawasaki, die tochten maakt rond en door het gebied van Chernobyl.

Je zou denken...dat mens is G E K om daar rond te rijden, terwijl de radioactiviteit nog altijd torenhoog is...Ik zou zeggen lees haar verhalen maar. Ze voegde ook zeer, zeer indrukwekkende foto's toe.

En dan te bedenken dat het 48.000 jaar (ja, dat heb je goed gelezen) duurt voordat het gebied echt veilig is. Ze heeft het ook over 300 a 600 jaar, maar de uitleg lees je dat wel op haar site;

http://www.kiddofspeed.com/chernobyl-revisited/chapter1.html


JimmySPA

Die foto's zijn idd erg gaaf om te zien. Bizar dat alles daar gewoon stil ligt... Volgens mij op National Geographic heb ik wel eens gezien dat ze "busreisjes" erheen organiseren!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"