Wie wordt wereldkampioen 2011?

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:53:52

« vorige - volgende »

Wie wordt de nieuwe kampioen?

Michael Schumacher
3 (14.3%)
Felipe Massa
3 (14.3%)
Fernando Alonso
6 (28.6%)
Jenson Button
0 (0%)
Lewis Hamilton
3 (14.3%)
Nico Rosberg
0 (0%)
Sebastian Vettel
4 (19%)
Mark Webber
2 (9.5%)
Iemand anders...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 18

Poll gesloten: 25 maart 2011 - 10:53:52

Wizard

Tip: zet zondagochtend het volume van je TV aan. :P

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2011 - 21:28:04
Dat is pas als the fat lady sings, heb ik van de BBC begrepen. En ik heb nog niks gehoord ;).
maar wat vond jij van oostenrijk 2002 dan??

0634

Citaat van: monaco2011 op 07 oktober 2011 - 22:29:15
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2011 - 21:28:04
Dat is pas als the fat lady sings, heb ik van de BBC begrepen. En ik heb nog niks gehoord ;).
maar wat vond jij van oostenrijk 2002 dan??
Vooropgesteld: ik heb niets tegen teamorders en, voor de duidelijkheid, natuurlijk wordt Vettel wereldkampioen. Binnen 48 uur zelfs.

Maar op zich heb ik niets tegen teamorders. Al geef ik eerlijk toe, dat ik dat niet heel sjiek vond. Het diende geen enkel doel in de zesde race (geloof ik) van het seizoen en zo'n dominante wagen. Ik had die order niet gegeven. Mocht het zondag zo zijn dat Vettel eruit ligt en Hamilton eerste en JB tweede ligt, zou ik hem wél geven. Je moet, vind ik, als team zo lang mogelijk je tegenstander van een zege afhouden.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2011 - 23:08:21
Citaat van: monaco2011 op 07 oktober 2011 - 22:29:15
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2011 - 21:28:04
Dat is pas als the fat lady sings, heb ik van de BBC begrepen. En ik heb nog niks gehoord ;).
maar wat vond jij van oostenrijk 2002 dan??
Vooropgesteld: ik heb niets tegen teamorders en, voor de duidelijkheid, natuurlijk wordt Vettel wereldkampioen. Binnen 48 uur zelfs.

Maar op zich heb ik niets tegen teamorders. Al geef ik eerlijk toe, dat ik dat niet heel sjiek vond. Het diende geen enkel doel in de zesde race (geloof ik) van het seizoen en zo'n dominante wagen. Ik had die order niet gegeven. Mocht het zondag zo zijn dat Vettel eruit ligt en Hamilton eerste en JB tweede ligt, zou ik hem wél geven. Je moet, vind ik, als team zo lang mogelijk je tegenstander van een zege afhouden.
ok, als je t zo zegt klinkt het wel logisch. Maar als je t puur wiskundig bekijkt was de keuze voor een teamorder in 2002 een stuk meer te rechtvaardigen dan nu. Als ik McLaren was zou ik alles op 2012 en Hamilton zetten en om Hamilton na alle ellende van de afgelopen tijd aan de kant te laten gaan....  k weet niet of dat verstandig is. En sowieso zinloos.
Om nog maar even door te gaan met onwaarschijnlijke scenario's, wat zou Red Bull doen als Vettel 11e ligt en Webber in de top 10 en Button op P1??

Kootje

CitaatOm nog maar even door te gaan met onwaarschijnlijke scenario's, wat zou Red Bull doen als Vettel 11e ligt en Webber in de top 10 en Button op P1??

Als je hun moet geloven niks.
Ze claimen nu eenmaal tegen het gebruik van teamorders te zijn, al is dit niet altijd waar gebleken.
Zelf denk ik dat het afhangt van Webber's positie in de top 10.
Ligt hij 9e of 10e, dan lijkt 'n order mij logisch.
Anderzijds heeft Red Bull dan nog steeds 4 races te gaan om dat ene puntje binnen te slepen.
Als ... let wel als, Button alles wint.

Ik zeg iig dat, ondanks dat Button het in theorie nog kan, dit niet zal gebeuren.
Vettel is morgen gewoon 2-voudig WK, en dan kan er 'n slotje op dit topic.  ;D

0634

Mocht Button de race aanvoeren, Webber 10e en Vettel 11e liggen (yeah, right ;D) dan geeft RedBull uiteraard een order. Net zoals dat McLaren de titelstrijd zolang mogelijk onbeslist wilt laten, wil RedBull het zo snel mogelijk definitief beslissen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 07 oktober 2011 - 17:11:01
Citaat van: Burorri op 07 oktober 2011 - 15:56:21
@Wizard: Ik zei dat het mogelijk was dat Button 5 keer wint op rij als Vettel uitvalt. (of zelfs als Vettel niet uitvalt.)

Mijn meteoriet verhaal is ook mogelijk. Dus....
Heb je het nu over de kans dat Button WK word of dat Button 5 races op een rij wint? Als je het eerste bedoelt zou ik maar eens goed lezen, want ik zeg duidelijk dat Button het WK niet meer gaat winnen, maar dat hij zeker wel kans heeft om 5 races op rij te winnen als sVettel uitvalt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ook dat is een schijnkans. Volgens mij heb je recent nog geroepen dat Button geen één droge race heeft gewonnen in 2 jaar McLaren en nu zal hij er 5 op rij winnen, als Vettel er 5 uitvalt??

Folkert

Ja? Dus? Hij verbaasd mij dit jaar enorm en zeg ook niet dat hij het zomaar doet, maar hij kan het wel. Zeker met de pech en tegen vallende prestaties van Hamilton. En hij rijd gewoon bijzondersterk dit jaar en was zonder zijn pech in 2 races, nog langer titel kandidaat
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Button heeft nog nooit 5 races op rij gewonnen. Vettel zelfs dit jaar nog niet, komt niet verder dan 3 op een rij. Ik bedoel maar.

Het is wel echt een flinterdun waterkansje.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 08 oktober 2011 - 19:35:31
Button heeft nog nooit 5 races op rij gewonnen. Vettel zelfs dit jaar nog niet, komt niet verder dan 3 op een rij. Ik bedoel maar.

Het is wel echt een flinterdun waterkansje.
Button is wel een aantal keer 2e geworden achter Vettel. Als Vettel niet meer meedoet en McLaren het ineens voor het zeggen heeft, dan zou het ook zo maar kunnen, maar dan moet wel alles een beetje meezitten. En dan gaat het ook afhangen van wat Webber en de vervanger van Vettel nog kunnen klaarspelen. Maar goed, de kans dat Vettel zelf geen punten meer gaat pakken is ook al niet erg groot lijkt mij dan zal ie dus daadwerkelijk een paar weken uitgeschakeld moeten zijn

0634

En Alonso doet ook nog mee. Er is natuurlijk altijd een kans, maar echt wel heel erg waterig...

KVDracer

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2011 - 07:43:12
En Alonso doet ook nog mee. Er is natuurlijk altijd een kans, maar echt wel heel erg waterig...

Alonso kan het niet meer halen op aantal overwinningen. Alonso kan er hooguit 6 hebben en Vettel heeft er al 9.

Wizard

Citaat van: Burorri op 08 oktober 2011 - 18:53:28
Ja? Dus? Hij verbaasd mij dit jaar enorm en zeg ook niet dat hij het zomaar doet, maar hij kan het wel. Zeker met de pech en tegen vallende prestaties van Hamilton. En hij rijd gewoon bijzondersterk dit jaar en was zonder zijn pech in 2 races, nog langer titel kandidaat

Dan nog. We moeten reëel blijven. Ik ga er verder ook over ophouden, Vettel valt niet 5 keer uit en Button wint geen 5 keer. Klaar.

KVDracer

Vettel is kampioen, geen discussie meer :)