2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jeroen op 27 maart 2011 - 20:21:26
Citaat van: gloudiesaurus op 27 maart 2011 - 17:04:19

Verder ben ik bang dat Vettel dit seizoen toch wel een beetje gaat domineren... als jij zijn race pace vandaag zag.

Hm, vond je? Natuurlijk was zijn racepace prima, maar tot de problemen met zijn onderkant kon Hamilton toch aardig gelijke tijden rijden.
Mee eens, Hamilton had toch echt hele goede race pace en zat vaak dicht op Vettel.V
Trotse vader van Rosalie(L)

Bridelance

Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 21:13:08
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2011 - 20:21:26
Citaat van: gloudiesaurus op 27 maart 2011 - 17:04:19

Verder ben ik bang dat Vettel dit seizoen toch wel een beetje gaat domineren... als jij zijn race pace vandaag zag.

Hm, vond je? Natuurlijk was zijn racepace prima, maar tot de problemen met zijn onderkant kon Hamilton toch aardig gelijke tijden rijden.
Mee eens, Hamilton had toch echt hele goede race pace en zat vaak dicht op Vettel.V

Beetje moeilijk te zeggen toch? Vettel had nog geen KERS en in welke mate had Hamilton last van zijn technische problemen? Ik dacht in eerste instantie dat hij na een paar ronden op zou moeten gaan geven, maar plots leek zijn vloer niet meer te slepen ...

Ik vraag mij trouwens af of RBR in Maleisië wel al met KERS gaan rijden. Als ze dat gaan doen, zijn ze misschien nog enkele tienden sneller dan de rest. ::)

0634

Ja okee, maar alle wagens zullen veranderen gedurende het seizoen. We kunnen alleen maar oordelen over het hier en nu, en ik vond de pace van McLaren opvallend dicht bij die van Vettel zitten.

Folkert

Citaat van: Bridelance op 27 maart 2011 - 21:33:37
Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 21:13:08
Citaat van: Jeroen op 27 maart 2011 - 20:21:26
Citaat van: gloudiesaurus op 27 maart 2011 - 17:04:19

Verder ben ik bang dat Vettel dit seizoen toch wel een beetje gaat domineren... als jij zijn race pace vandaag zag.

Hm, vond je? Natuurlijk was zijn racepace prima, maar tot de problemen met zijn onderkant kon Hamilton toch aardig gelijke tijden rijden.
Mee eens, Hamilton had toch echt hele goede race pace en zat vaak dicht op Vettel.V

Beetje moeilijk te zeggen toch? Vettel had nog geen KERS en in welke mate had Hamilton last van zijn technische problemen? Ik dacht in eerste instantie dat hij na een paar ronden op zou moeten gaan geven, maar plots leek zijn vloer niet meer te slepen ...

Ik vraag mij trouwens af of RBR in Maleisië wel al met KERS gaan rijden. Als ze dat gaan doen, zijn ze misschien nog enkele tienden sneller dan de rest. ::)
Hamilton kon Vettel anders goed volgen. Kan je imo behoorlijk wat uit lezen denk ik
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Ik had het idee dat Vettel op een gegeven moment een beetje op reserve reed... omdat het toch wel "safe" zat.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Nou... de eerste rondes liep Vettel echt weg van Hamilton. Na een ronde of 5-6 had ik echter de indruk dat Hamilton dezelfde snelheid kon aanhouden en zelfs iets dichter kon komen. Uiteindelijk eindigt hij nog op 22 seconden, maar dat komt natuurlijk ook dankzij de schade die hij opliep omdat hij even tuinman van dienst ging spelen. Misschien hadden ze hem beter op een grasmachine gezet.

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 28 maart 2011 - 00:10:11
Nou... de eerste rondes liep Vettel echt weg van Hamilton. Na een ronde of 5-6 had ik echter de indruk dat Hamilton dezelfde snelheid kon aanhouden en zelfs iets dichter kon komen. Uiteindelijk eindigt hij nog op 22 seconden, maar dat komt natuurlijk ook dankzij de schade die hij opliep omdat hij even tuinman van dienst ging spelen. Misschien hadden ze hem beter op een grasmachine gezet.

Een beetje rare en nogal kinderlijke opmerking om Hamilton een 'tuinman' te noemen...Die bodemplaat was al kapot, voordat hij van de baan raakte. Sterker, Lewis raakte juist van de baan door de schade en verlies aan downforce...

Bij het opkomen van het rechte stuk op de finishlijk leek er iets de bodemplaat te hebben geraakt...

Ik weet het; Ferrari was nergens, maar doe iets anders (positiever) met je frustratie's! ::)

T.Nuvolari

#202
Citaat van: Franky R. op 27 maart 2011 - 19:52:26Perez snoert iedereen op dit forum de mond, BTW. Zie ook de poll 'Rookie van 2011'...

Iedereen? Ik denk dat er wel wat Perez believers aanwezig waren.

Ik heb een aangename, doch niet uitzonderlijke race gezien. Button was in de overtuiging dat hij Massa al gepasseerd was en dat hij nergens naartoe kon, dat + het feit dat Alonso dan nog eens Massa voorbij ging enkele bochten later maakte het allemaal niet simpeler. Al blijft het als team dom om die plaats niet direct terug te geven aan Massa, zij moeten toch duidelijk gezien hebben wat er vanaan was.
Verder was er een Barrichello die weer teveel wilde na zijn spin in de kwalificaties, een Massa die het als vanouds niet zo goed deed als hij niet vooraan start. Perez lost de verwachtingen die hij na de wintertesten geschept had in, Maldonado is nog onder voorbehoud, Di Resta was ook keurig en onze Jerome mag blij zijn dat hij de race heeft kunnen finishen natuurlijk, 4 ronden achtestand is wel heel veel. Petrov liet zien wat ik hem vorig jaar al toeschreef, geen topper maar echt geen sukkelaar.

Gerard

Ik heb gisteravond het F1 Forum van de BBC zitten kijken, (zeg maar de interactieve nabeschouwin van de BBC)
Withmarch gaf aan dat het team advies had gevraagd aan de stewards, en dat de stewards erop terug zouden komen..
Dat ze terugkwamen was duidelijk, alleen niet met advies,maar met een drive through... ;)

Anyway,

Button heeft toch ook laten zien dat hij de goede race-pace had, hij eindigde immers vòòr Massa, inclusief DT penalty...

Wat Red Bull betreft...
Hoeveel zou het gewicht van dat KERS systeem ze gaan kosten? Natuurlijk hebben ze een deel van de baan meer 'power' ,maar ze moeten ook 30 kG extra 'meesjouwen'...

Ik kan het me voorstellen als Red Bull voorkeur geeft aan het rijden zonder..
Ze winnen immers ook zonder en dat KERS kan ook storing geven/kapot gaan

En dàn moeten ze wel dat extra gewicht meeslepen zonder er profijt van te hebben..

Wat Perez betreft, heel knap gedaan, maar di Resta deed ook niets onder voor Sutil ;)
Sterker nog, di Resta heeft Sutil 2 x voorbij gelaten omdat beide heren op een heel andere strategie rond reden (ook gehoord op het forum van de BBC) :D

Kootje

CitaatWat Red Bull betreft...
Hoeveel zou het gewicht van dat KERS systeem ze gaan kosten? Natuurlijk hebben ze een deel van de baan meer 'power' ,maar ze moeten ook 30 kG extra 'meesjouwen'...

Die kilo's moeten ze sowieso meesjouwen.
Zonder KERS kunnen ze die kilo's gebruiken om de balans te verbeteren.
Met KERS zit je vast aan dat gewicht op één plek.
Dus moet je 'n afweging maken ,waar je denkt meer voordeel uit te halen.

Overigens hebben ze al aangegeven in Maleisië wel met KERS te gaan rijden.
De lange stukken daar zouden beter geschikt zijn voor het gebruik van KERS.
Zelf denk ik dat ze geschrokken zijn van het tempo van de McLarens.
En dat dat de reden is dat ze het alsnog in gaan zetten.

rafael25




Vettel had veel Mazzel,zeg(vettel en Button)

De nieuwe regels zijn blijkbaar niet strenger.

Kootje

Citaat van: rafael25 op 28 maart 2011 - 14:31:15



Vettel had veel Mazzel,zeg(vettel en Button)

De nieuwe regels zijn blijkbaar niet strenger.


Dat zie je ze daar elk jaar weer doen.
Ook terwijl ze niet in gevecht zijn ,gaan ze daar regelmatig wijd.
Maar omdat ze daarmee 'n langere weg nemen ,wordt dat toegestaan.

Persoonlijk vindt ik dat rijders ook daarvoor bestraft moeten worden.
Door het rijden van 'n wijdere lijn maken ze weliswaar meer meters ,maar ze kunnen ook met hogere snelheid die bocht doorkomen.
Al met al bied dat ze toch tijdswinst.

Overigens deed 'n aantal rondes later 'n Toro Rosso precies hetzelfde in gevecht met 'n Sauber.
Ook die had wat mij betreft bestraft moeten worden. ,net als de coureurs die sowieso de wijdere lijn namen.
Het is dus niet zo dat ik alleen Vettel bestraft wil hebben ,zodat Hamilton daar voordeel uithaald.

Niels_

#207
Citaat van: Franky R. op 28 maart 2011 - 00:26:54
Citaat van: Scuderia91 op 28 maart 2011 - 00:10:11
Nou... de eerste rondes liep Vettel echt weg van Hamilton. Na een ronde of 5-6 had ik echter de indruk dat Hamilton dezelfde snelheid kon aanhouden en zelfs iets dichter kon komen. Uiteindelijk eindigt hij nog op 22 seconden, maar dat komt natuurlijk ook dankzij de schade die hij opliep omdat hij even tuinman van dienst ging spelen. Misschien hadden ze hem beter op een grasmachine gezet.

Een beetje rare en nogal kinderlijke opmerking om Hamilton een 'tuinman' te noemen...Die bodemplaat was al kapot, voordat hij van de baan raakte. Sterker, Lewis raakte juist van de baan door de schade en verlies aan downforce...

Bij het opkomen van het rechte stuk op de finishlijk leek er iets de bodemplaat te hebben geraakt...

Ik weet het; Ferrari was nergens, maar doe iets anders (positiever) met je frustratie's! ::)
Nouja, ik kon het ff niet laten. :P Verder heeft die opmerking niet te maken met de teleurstellende prestatie van Ferrari (ondanks dat 4e nu ook weer niet zo slecht is). ;)

Citaat van: Kootje op 28 maart 2011 - 12:01:49
CitaatWat Red Bull betreft...
Hoeveel zou het gewicht van dat KERS systeem ze gaan kosten? Natuurlijk hebben ze een deel van de baan meer 'power' ,maar ze moeten ook 30 kG extra 'meesjouwen'...

Die kilo's moeten ze sowieso meesjouwen.
Zonder KERS kunnen ze die kilo's gebruiken om de balans te verbeteren.
Met KERS zit je vast aan dat gewicht op één plek.
Dus moet je 'n afweging maken ,waar je denkt meer voordeel uit te halen.

Overigens hebben ze al aangegeven in Maleisië wel met KERS te gaan rijden.
De lange stukken daar zouden beter geschikt zijn voor het gebruik van KERS.
Zelf denk ik dat ze geschrokken zijn van het tempo van de McLarens.
En dat dat de reden is dat ze het alsnog in gaan zetten.

In het filmpje van Red Bull werd gezegd dat de winst 3 tienden zou zijn. Geen idee of dat nu voor alle teams hetzelfde is.

Folkert

Nu toch maar een iets langer verslag.

Over het algemeen geen saaie race, maar echt spannend was die niet. Leuke gevechten, maar vooral spanning of Hamilton ging winnen of niet(voor mij). Want snelheid had hij en Mclaren zeker. Als je ziet dat Button als nog voor Massa terecht kwam. Button is in mijn ogen ook onterecht bestraft. Massa liet wel erg weinig ruimte over en werd daarna voorbij gestoken door Alonso. Wat ik ergens beetje verdacht vind, want kreeg de indruk dat Ferrari dat Expres heeft gedaan zodat Button ook Alonso voorbij had moeten laten.
Webber was gister niet sterk. Eindigde zelfs achter Alonso, met een auto waarvan ik het idee heb de beste van het veld te zijn.

Alonso reed degelijk/best goed. Beetje geluk dat Massa ingevecht was met Button waardoor hij kon in lopen en er voor bij kon gaan. Daarna was Massa nergens meer. Eindigde teleurstellend als 9de. Zijn woorden in de winter lijken niks waard te zijn. Voor zo ver ik weet had hij geen problemen?

Zelfde als Schumacher, goede voorbereiding maar slechte eerste race. Ok, hij werd in de race van achteren aan getikt waardoor hij pitstop moest maken. Maar over het hele weekend mist hij snelheid. Rosberg reed degelijk en stond met Mercedes eigenlijk precies waar ik verwacht had. Jammer dat hij er onnodig door Rubens werd uit getikt.

Perez en Kobayashi reden erg sterk en vooral Perez verraste me door voor Koba te eindigen.

De rest is me niet meer goed bij gebleven omdat ik toch behoorlijk moe was. Ik denk dat dit seizoen RBR en de Mac de te kloppen teams zijn. Ik denk en ik hoop dat Mclaren in het Europeze seizoen terug gaat slaan en RBR zal verslaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

#209
CitaatButton is in mijn ogen ook onterecht bestraft. Massa liet wel erg weinig ruimte over en werd daarna voorbij gestoken door Alonso. Wat ik ergens beetje verdacht vind, want kreeg de indruk dat Ferrari dat Expres heeft gedaan zodat Button ook Alonso voorbij had moeten laten.

Dat zie je toch verkeerd.
De straf voor Button was wel degelijk terecht.
Dat Massa hem weinig ruimte gaf waardoor hij de baan afsneed klopt.
Maar hij koos er vervolgens zelf voor die positie niet direct terug te geven.

Had hij dat direct gedaan ,dan had hij ook het probleem Alonso niet gehad.
Dat Massa hem bewust voorbij liet was iig wel duidelijk.
Waar Button al rondenlang achter hem vastzat ,kon Massa hem op 'n recht stuk zomaar voorbij rijden.
Maar goed ,dat krijg je als teamorders toegestaan zijn.

CitaatZelfde als Schumacher, goede voorbereiding maar slechte eerste race. Ok, hij werd in de race van achteren aan getikt waardoor hij pitstop moest maken. Maar over het hele weekend mist hij snelheid. Rosberg reed degelijk en stond met Mercedes eigenlijk precies waar ik verwacht had. Jammer dat hij er onnodig door Rubens werd uit getikt.

Schumacher deed het zo slecht nog niet.
In Q2 reed hij nog geen 2/10e langzamer dan Rosberg en miste hij Q3 op nog geen 10e van 'n seconde.
Tijdens de race moest hij 't rustig aan doen vanwege die aanrijding ,waardoor hij later dus moest opgeven.
Ik vind dan ook dat je hem over dit weekend niet mag veroordelen.

Rosberg deed het in de kwalificatie weliswaar iets beter ,maar viel in de race ook niet echt op.
Na 'n slechte start reed hij eigenlijk eenzaam z'n rondjes.
Totdat Barrichello hem en zichzelf elimineerde viel Nico niet op.
Natuurlijk was het zonde voor hem (hij reed toch in de punten) ,maar ik vond hem toch tegenvallen.