2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

KVDracer

Belachelijk welk kort stuk ze de beweegbare achtervleugel mogen gebruiken. Het doet niets uit.

ibileon

Analyse eerste kwartier:
Red bull snel zoals verwacht
Race pace mclaren trager dan RBR maar toch goed.
Ferrari's race pace in mijn ogen een pak minder

DRS en kers verloren geld!!!!!! een veel snellere Button die Massa maar niet voorbij geraakt  ::)

Folkert

Wat is at voor onzin? Iemand niet naar buiten duwen? vechten moeten ze, niet zeuren. Mclaren lijkt de overhand te hebben.


ps, doet live timing het bij iemand?
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:21:48
Wat is at voor onzin? Iemand niet naar buiten duwen? vechten moeten ze, niet zeuren. Mclaren lijkt de overhand te hebben.


ps, doet live timing het bij iemand?

Blokkeert altijd bij mij, was gisteren ook al het geval.

Folkert

#169
Citaat van: KVDracer op 27 maart 2011 - 08:30:16
Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:21:48
Wat is at voor onzin? Iemand niet naar buiten duwen? vechten moeten ze, niet zeuren. Mclaren lijkt de overhand te hebben.


ps, doet live timing het bij iemand?

Blokkeert altijd bij mij, was gisteren ook al het geval.
ok, ligt het dus niet aan mij.  probeer nu andere browser


noooooo hammie, das niet de bedoeling

mclaren kan goed volgen met Hamilton.

Vettel en Hamilton declaseren de rest van het veld. Die zijn los.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:33:16
Citaat van: KVDracer op 27 maart 2011 - 08:30:16
Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:21:48
Wat is at voor onzin? Iemand niet naar buiten duwen? vechten moeten ze, niet zeuren. Mclaren lijkt de overhand te hebben.


ps, doet live timing het bij iemand?

Blokkeert altijd bij mij, was gisteren ook al het geval.
ok, ligt het dus niet aan mij.  probeer nu andere browser


noooooo hammie, das niet de bedoeling

mclaren kan goed volgen met Hamilton.

Vettel en Hamilton declaseren de rest van het veld. Die zijn los.

Via firefox lukt het wel.

Folkert

Citaat van: KVDracer op 27 maart 2011 - 09:04:29
Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:33:16
Citaat van: KVDracer op 27 maart 2011 - 08:30:16
Citaat van: Burorri op 27 maart 2011 - 08:21:48
Wat is at voor onzin? Iemand niet naar buiten duwen? vechten moeten ze, niet zeuren. Mclaren lijkt de overhand te hebben.


ps, doet live timing het bij iemand?

Blokkeert altijd bij mij, was gisteren ook al het geval.
ok, ligt het dus niet aan mij.  probeer nu andere browser


noooooo hammie, das niet de bedoeling

mclaren kan goed volgen met Hamilton.

Vettel en Hamilton declaseren de rest van het veld. Die zijn los.

Via firefox lukt het wel.
mijn java blokkeert volgens mij
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Een paar verrassingen deze race:

*Webber dat toch echt wel onder doet voor Vettel, dat je iets trager bent ok, maar dit is toch teveel. Als dit de rest van het seizoen zo blijft, dan zal het wel zijn laatste seizoen zijn bij RedBull

*Petrov dat het opvallend goed doet zonder één fout te maken en Heidfeld eigenlijk belachelijk maakt. Dit had ik nooit verwacht van hem.

*Sauber dat het opvallend goed doet met de banden. Perez doet bijna de hele race op 1 stop.

Bart VD

Van heel de "hype" rond tyre degradation en de beweegbare achtervleugel merk ik eerlijk gezegd de hond zijn kl*ten.  We pikken min of meer in waar we vorig seizoen geëindigd zijn, ik merk maar weinig verandering.
This space for rent

Edwin90

#174
Ik heb toch echt meer gevechten gezien dan andere races geloof ik. Het verschil in de banden (hard of zacht, nieuw of oud) in combinatie met de DRS en de KERS zorgt ervoor dat je achtervolger niet zo snel uitloopt. Wat leuke gevechten oplevert. Webber reed zo even een gat van 2 seconden op Alonso in één ronde dicht. Als ik het op deze race moet beoordelen werken de 3 factoren toch echt wel mee aan het spektakel.

-edit- Trouwens, wat reed Barrichello als een pannekoek zeg! Na z'n grindbakritje in de eerste ronde kwam hij lekker terug. Reed zelfs in de punten. En dan zo'n knullige actie op Rosberg. Jammer van de race voor beiden.

JimmySPA

Er werd wel veel ingehaald op een stratencircuit. Maar of dat kwam omdat je een paar maanden geen F1 gezien heb en nu alles weer spectaculair is?  :-\

Jammer dat Alonso het gras ging maaien bij de start.  :'(

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Bridelance

Citaat van: JimmySPA op 27 maart 2011 - 10:29:49
Jammer dat Alonso het gras ging maaien bij de start.  :'(

Iemand moet toch die werkjes opknappen? Best dat Alonso nog wat aan de kijkers denkt, want met meters hoog gras hadden we niet veel gezien!  :D


Citaat van: Edwin90 op 27 maart 2011 - 10:24:44
Ik heb toch echt meer gevechten gezien dan andere races geloof ik. Het verschil in de banden (hard of zacht, nieuw of oud) in combinatie met de DRS en de KERS zorgt ervoor dat je achtervolger niet zo snel uitloopt. Wat leuke gevechten oplevert. Webber reed zo even een gat van 2 seconden op Alonso in één ronde dicht. Als ik het op deze race moet beoordelen werken de 3 factoren toch echt wel mee aan het spektakel.

Mja, niet echt een mooi voorbeeld om dat te staven aangezien hij geen KERS had. Het enige grote voordeel van KERS dat ik gezien heb, was bij de start toen Hamilton zo zijn 2e positie kon behouden.
DRS lijkt wel een mooi systeem, maar dit was niet echt het ideale circuit om dat aan te tonen (zoals Vettel ook al aangaf na de race). En sneller slijtende banden kun je zowel als een voordeel als nadeel beschouwen.
Voordeel: als je nog rond rijdt op een versleten set, moet je gaan opletten dat zelfs de slakken je niet inhalen.  :P
Voor-/Nadeel: veel meer hangt er nu af van de pits, aangezien je daar meer door moet. Dus als je daar wat pech hebt, kun je heel wat posities op je buik schrijven.
Nadeel: Misschien gaan we nu minder strategische pitstops gaan zien. Gewoon rijden dat je banden plots wegvallen en dan direct binnen komen. Mooi voorbeeld hierop is Vettel: in plaats van hem nog 1 of 2 ronden langer buiten te houden en zo ervoor zorgen dat button geen traffic meer zou vormen (omdat die zijn drive through moest gaan afwerken), moest hij direct binnen.


0634

Citaat van: JimmySPA op 27 maart 2011 - 10:29:49
Er werd wel veel ingehaald op een stratencircuit. Maar of dat kwam omdat je een paar maanden geen F1 gezien heb en nu alles weer spectaculair is?  :-\
Niets meer of minder dan in Australie gewoon is.