2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: Makke op 26 maart 2011 - 10:43:09
Feitelijk is er weinig veranderd  tov het vorige seizoen. Red Bull is duidelijk de snelste, Ferrari en McLaren hangen daar net achter en dan heb je de rest van het pak (Mercedes, Renault, Sauber, Torro Rosso,..) dat vrij dicht bij elkaar hangt. Lotus, Virgin en vooral HRT bevinden zich achteraan het pak. HRT maakt zich zoals verwacht onnoemelijk belachelijk. Blijkbaar kunnen de teams en de organisatie HRT toch toevoegen aan het pak. Op zich verdienen ze het uiteraard niet, maar voor HRT is het te hopen dat ze toch mogen starten. Als ze het enkel moeten hebben van de VT's en de qualy, dan tja...

Dat Virgin nog steeds wat achteraan zou bengelen was vooraf te verwachten, maar vooral de prestatie van Lotus mag teleurstellend genoemd worden. Ik had er vooraf echt op gerekend dat het gat met de middenmoot kleiner geworden zou zijn en dat ze voortaan hadden kunnen doordringen tot Q2. Nu staan ze eigenlijk nog steeds even ver als vorig jaar.

Kootje

#136
Red Bull:        zoals gedacht vooraan ,al had ik ze beiden op de 1e rij verwacht  --  mega rondje Vettel
McLaren:       verrassend  --  2 man in de top 4 met Hamilton zelfs op de 1e rij  --  had ze op 4 en 6 verwacht
Ferrari:          toch 'n beetje tegenvallend  --  vooral Alonso had ik hoger ingeschat ,iig voor de McLarens
Renault:        knappe prestatie Vitaly  --  QuickNick teleurstellend ,ben benieuwd naar het excuus
Mercedes:     Rosberg daar waar je 'm mag verwachten  --  Schumi net niet in Q3 maar geen schande
Sauber:         Kobayashi gewoon keurig  --  Perez voorlopig de beste rooky
Toro Rosso:  één man net in de top 10 ,één net verbuiten  --  zeer degelijk
Force India:  vooral Sutil ( dankzij z'n spin ) tegenvallend  --  DiResta deed het als 2e rooky netjes
Williams:       Pastor deed wat je van hem mag verwachten  --  Rubens hoort toch rond de top 10 ,tegenvaller dus
Team Lotus: staan daar waar verwacht  --  maar de aansluiting naar het middenveld is toch nog niet gemaakt
Virgin:           mogen zich gelukkig prijzen dat de Q1 tijd de maatstaf is ,en dat Vettel in Q1 niet op zacht reed
HRT:              het enige team wat aan al mijn verwachtingen voldeed  --  petje af voor de wanvertoning

rafael25



De regels staten duidelijk dat geen enkel onderdeel van de auto ontwikkeld mag worden om door te buigen / flexen.




Als die vleugels dus onder de rijhoogte van de plank uitkomen (of de grond raken) dan zijn ze alsnog illegaal.

Ik zou verbaasd zijn het is gewoon RBR na 2010. :-\















T.Nuvolari

Veel slippers vandaag en allemaal door verschillende redenen Massa, Barrichello en Sutil. Nieuw soort banden, K.E.R.S. en de bewegende achtervleugel  :-\ Mij lijkt het voor sommige coureurs wat teveel van het goede, is er nog tijd om op de baan te letten en te sturen?
Red Bull het te kloppen team en Vettel is simpelweg buiten categorie. Als ze bij Red Bull hun koppen in dezelfde richting houden en geen fouten maken zie ik ze zonder problemen hun titel verlengen. McLaren kan nog net volgen, daarachter lijkt Ferrari dichter tegen Sauber, Lotus-Renault en Mercedes aan te leunen dan tegen de 2 eerder genoemde teams.
HRT is dit seizoen nog meer een aanfluiting dan vorig seizoen, en dat ondanks het feit ze een halve Williams in hun wagen hebben steken.
Lotus had ik zoals velen dichter bij de middenmoot verwacht, zeker nu met de Renault achterin en de aanwezige ervaring binnen het team.
Virgin mag zich tevreden stellen met kwalificatie voor de race.

Niels_

Alonso wist de te zeggen dat ze niet het maximale uit de auto gehaald hebben. Dat is dan niet positief, maar ik hoor hem dat liever zeggen dan: "dit is het hoogstl haalbare met deze wagen".

Hoe dan ook, ik hoopte toch dat Ferrari er iets dichter zou bijzitten. Maar de race is lang morgen, kan nog veel gebeuren. :)


Niels_

McLaren F1-coureur Lewis Hamilton en Mercedes GP-rijders Michael Schumacher en Nico Rosberg zijn na afloop van de kwalificatie voor de Grand Prix van Australië ontsnapt aan een straf. De wedstrijdleiding concludeerde dat het trio andere rijders had gehinderd tijdens de tijdtraining maar deelde geen straffen uit. De stewards, met onder meer drievoudig GP-winnaar Johnny Herbert, besloten alleen een waarschuwing uit te delen na het bekijken van de videobeelden en het aanhoren van de coureurs.

Hamilton en Rosberg begingen hun fout in Q2 en hinderden respectievelijk Vitaly Petrov en Sergio Perez, terwijl Nick Heidfeld in Q1 door landgenoot Schumacher werd dwarsgezeten.


Komen ze er wel goed mee weg.

Franky R.

http://www.f1pits.net/nieuws/webber_baalt_van_snelle_vettel/

Ik ben verrast door de snelheid van Vettel...Als Webber nu binnen 0.3 a 0.5 sec. van Vettel zat, dan kon je zeggen dat de RB als geheel een zeer snelle auto is.

Maar...Het gerucht gaat dat het chassis van RB de banden opvreet, waar McLaren en Ferrari veel 'liever' zijn voor de banden!

Ik verwacht dus het e.e.a. voor Vettel. Wellicht moet hij na een paar rondjes alweer naar binnen! Pirelli denkt trouwens dat de race een twee-stopper wordt. Ik hoop met hun mee, want als je ziet hoe snel die banden te beschadigen zijn?!!

Eventjes je remmen blokkeren resulteert vrijwel direct in een vlakke plek EN een beschadigd loopvlak (gaten)!!! Ik denk dat de outsider luistert naar de naam Button, Jenson Button....

@Kootje,

Leuke opsomming;

CitaatRed Bull:        De snelste zoals iedereen verwachtte, maar de auto vreet banden...
McLaren:       Gewaagde modificatie betaalt zich uit. Die verwijderde onderdelen waren duidelijk te extreem
Ferrari:          Mee eens...En Massa zit ook met de Pirelli's te prutsen
Renault:        Vitaly super! Maar Heidfeld zet mij voor lul...Of hij heeft de auto op de race afgesteld
Mercedes:     Rosberg nog steeds voor Schumi... ;D
Sauber:         Kobayashi doet het goed als eerste man. Perez netjes
Toro Rosso:  Buemi lijkt wel op Trulli...pas als er gedreigd wordt, gaat hij presteren... ::)
Force India:  Di Resta moet Perez voorlaten als beste rookie
Williams:       Mee eens
Team Lotus: Te veel tijd verspilt aan rechtzaken mss.? Fernandez moet zich nu richten op het team!
Virgin:           Brandson wil voor een dubbeltje op de eerste rij (pole) zitten...zo werkt het niet in de F1!
HRT:              *hier past slechts hoofdschudden...wie doet er mee?*

Folkert

Citaat van: Franky R. op 26 maart 2011 - 17:27:56
http://www.f1pits.net/nieuws/webber_baalt_van_snelle_vettel/

Ik ben verrast door de snelheid van Vettel...Als Webber nu binnen 0.3 a 0.5 sec. van Vettel zat, dan kon je zeggen dat de RB als geheel een zeer snelle auto is.

Maar...Het gerucht gaat dat het chassis van RB de banden opvreet, waar McLaren en Ferrari veel 'liever' zijn voor de banden!

Ik verwacht dus het e.e.a. voor Vettel. Wellicht moet hij na een paar rondjes alweer naar binnen! Pirelli denkt trouwens dat de race een twee-stopper wordt. Ik hoop met hun mee, want als je ziet hoe snel die banden te beschadigen zijn?!!

Eventjes je remmen blokkeren resulteert vrijwel direct in een vlakke plek EN een beschadigd loopvlak (gaten)!!! Ik denk dat de outsider luistert naar de naam Button, Jenson Button....

@Kootje,

Leuke opsomming;

CitaatRed Bull:        De snelste zoals iedereen verwachtte, maar de auto vreet banden...
McLaren:       Gewaagde modificatie betaalt zich uit. Die verwijderde onderdelen waren duidelijk te extreem
Ferrari:          Mee eens...En Massa zit ook met de Pirelli's te prutsen
Renault:        Vitaly super! Maar Heidfeld zet mij voor lul...Of hij heeft de auto op de race afgesteld
Mercedes:     Rosberg nog steeds voor Schumi... ;D
Sauber:         Kobayashi doet het goed als eerste man. Perez netjes
Toro Rosso:  Buemi lijkt wel op Trulli...pas als er gedreigd wordt, gaat hij presteren... ::)
Force India:  Di Resta moet Perez voorlaten als beste rookie
Williams:       Mee eens
Team Lotus: Te veel tijd verspilt aan rechtzaken mss.? Fernandez moet zich nu richten op het team!
Virgin:           Brandson wil voor een dubbeltje op de eerste rij (pole) zitten...zo werkt het niet in de F1!
HRT:              *hier past slechts hoofdschudden...wie doet er mee?*

Ik denk dat Mclaren het team is nu. Kwalificatie is voor RBR, maar de race is denk ik voor Mclaren en dan met name Button. Als hij na 18 ronden nog gave banden heeft, tegen over de afgetrapte banden van RBR geef ik Button een hele grote kans morgen. Ferrari is toch niet helemaal door het ijsgezakt imo. Van hen werd verwacht dat hun racepace hoger lag dan RBR. En zoals Franky al zei: Mclaren gaat beter met de banden om. Als dat waar is, geef ik Webber morgen meer kans dan Vettel. Vettel is denk ik meer voor dag succes gegaan, maar goed Vettel is zeer getalenteerde rijder. Word denk ik erg spannende race tussen Hamilton, Button, Webber en Vettel.En denk zelf dat Hamilton aan het langste eind trekt. En dat hoop ik ook , levert mij ook weer iets van 80 euro op.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 26 maart 2011 - 07:48:28
Mercedes is feitelijk niets dichterbij gekomen en Schumacher is nog altijd trager dan Rosberg. Flinke domper daar voor hen. McLaren staat helemaal niet verder achter de Bullies dan vorig jaar en daar zullen ze blij mee zijn. Voor de rest, op de STRs en Petrov na, de verwachte namen in de top 10.
Ik denk dat Mclaren door deze start enorm voordeel gaat krijgen. Als ze komende races bij RBR weten te blijven in punten, kunnen ze gedurende het jaar nog wel eens flink uitpakken. Ik had altijd gehoopt dat Mclaren er goed bij zou zitten, maar dit had ik niet verwacht.

Schumacher....wil hem nog niet helemaal uitvlakken, maar toch weer een tegenvaller. Net als Massa: grote woorden en veel bombarie dat het nu beter gaat dankzij de banden, maar vooralsnog weinig resultaat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik denk inderdaad ook dat McLaren de race nog weleens naar zich toe kunnen trekken.
Bij Red Bull hebben ze toch wel 'n groot probleem met de banden.
Als ze bij McLaren dan met 1 stop minder af kunnen ,dan zou dat ze de winst kunnen brengen.

Nu was Vettel weliswaar ontzettend snel ,maar het gat naar Lewis was "maar" 8/10e
Ik zeg bewust "maar" omdat Lewis net als de Red Bull rijders zijn KERS niet gebruikt heeft in zijn snelste ronde.
Nu gaat echter het verhaal dat ze bij Red Bull hun KERS sowieso alleen bij de start kunnen gebruiken.
Het door hun gebruikte systeem is kleiner en schijnt géén opslagsysteem te hebben.
Zoals hun het dus gebruiken ,zou je het als 'n soort van launch control kunnen zien.

McLaren heeft echter wel de beschikking over 'n volledig werkend KERS systeem.
Met gebruik van dit systeem win je ca 0.5 seconde per ronde.
Kort door de bocht gezegd: Had Lewis zijn KERS dus gebruikt ,dan was hij nog maar 3/10e langzamer geweest.
En of 3/10e per rondje voldoende is om veilig 'n extra stop te maken....... ,ik betwijfel het.

JimmySPA

Hmmm wordt een rare race denk ik. Ferrari slecht... -.-" Ik had ze in de top 3 verwacht. Maar goed punten worden op zondag uitgedeeld...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Heerlijk om eindelijk weer actie op de baan te hebben,maar Eddie Jordan sloeg de spijker op zn kop: ' er zijn te veel hulpmiddelen' je zag het nu aan Sutil... Waar stopt dit? ??? Voor de rest is alles hierboven al gezegd...
mijn voorspelling voor morgen?

Vettel
HAMILTON
BUTTON
Webber
Rosberg
Alonso

janke

We weten helemaal niets hè. Nieuwe banden, nieuwe aero hulpmiddelen. Ik denk dat we pas na morgen een kleine inschatting kunnen maken. Hoe en wat. Dat Vettel hier vandaag heer en meester was, prima. Maar de race is morgenvroeg.  Hoe gaat het nu werkelijk met de banden. Ben benieuwd.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Denk ook dat Hamilton morgen nog wel eens voordeel kan hebben van zijn KERS-systeem. Maar ik denk dat Vettel qua race pace toch niet te stoppen zal zijn...

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Mijn voorspelling...;

1. Button
2. Webber
3. Hamilton
4. Vettel
5. Alonso
6. Rosberg
7. Kobayashi
8. Petrov
9. Massa
10. Schumacher