2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

SDG

Heidfeld eruit in Q1, dat is wel een enorme verrassing. Beide Virgins hebben de 107%-limiet gehaald, dat is in ieder geval goed nieuws. HRT zoals te verwachten niet.

robbert

hopelijk rijdt ferrari toch beter in de andere 2sessies, want zo traag heb ik ze toch niet verwacht. Mclaren heeft iedereen bij de neus genomen tijdens de testen en het zal dus tussen mclaren en redbull gaan ipv ferrari tussen redbull

ibileon

Bij de neus genomen denk ik ni
Ze hadden volgens mij dit back up plan al lang klaar liggen
Alleen jammer dat hun eerste set up niet gewerkt heeft want denk dat ze mss naast of over red bull gegaan waren.
Nu blijft het nog steeds red bull op kop en mclaren dicht in de buurt.
Ferrari heeft idd serieuze problemen als je massa met de wagen ziet vechten  :o

0634

Mercedes is feitelijk niets dichterbij gekomen en Schumacher is nog altijd trager dan Rosberg. Flinke domper daar voor hen. McLaren staat helemaal niet verder achter de Bullies dan vorig jaar en daar zullen ze blij mee zijn. Voor de rest, op de STRs en Petrov na, de verwachte namen in de top 10.

ibileon


0634

Geweldig natuurlijk. McLarens ook gewoon goed na zo'n drama winter.

ibileon

Toch grote tijdsverschillen in q3  :o    Tussen 1 en 10  meer dan 3 sec  :o

0634

Inderdaad. Maar morgen is de factor bandenslijtage erook nog.

gloudiesaurus

Vettel supersnel, zo snel had ik hem toch niet verwacht.

Schumacher is iid. weinig opgeschoten. En ook van Team Lotus had ik meer verwacht.

Heidfeld slaat een flater, want aan Petrov te zien is die Lotus Renault wel goed...

Natuurlijk heb je bandenslijtage maar voor Vettel ziet het er zo wel heel goed uit.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

je vraagt je af waar kubica toch zou staan..

JimPunkRawker

Grootste verrassing was voor mij toch Petrov! zeker in vergelijking met Heidfeld.
vind ook dat sauber zeker sneller is dan vorig jaar.

wat me opviel is dat de banden na 1 'kleine' remfout direct een vlakke plek hebben.
dit zag ik vannochtend op de onboard beelden bij massa nadat hij spinde toen hij de pit uit kwam.
en bij Hamilton in bocht 3.


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

0634

Andere conclusie: zowel Massa (de banden) als Schumacher (de wagen) hadden vorig jaar mooie excuses bedacht waarom ze zo slecht presteerden.

Nu zien we al voorzichtigjes wat die excuses waard waren. Niet heel veel.

gloudiesaurus

Ben het helemaal met je eens Jeroen...

En Kubica, ik geloof niet dat hij in Q1 was gestrand.

Die spin van Sutil trouwens, denk dat we dat dit jaar nog wel meer zien... Vooral in de races als er om posities gestreden wordt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Tja, Massa maakt op koude banden eigenlijk precies dezelfde blunder als Chandhok gisteren alleen heeft Massa meer geluk. Maar zo'n ervaren rijder mag dat eigenlijk niet overkomen. Knulligheid.

_Makke_

Gelukkig heeft McLaren toch nog het een het ander gevonden na de laatste test. Dit resultaat had ik niet verwacht. Nu, de oppermacht van Red Bull had ik ook niet meteen verwacht, ik dacht echt dat de rest (vooral met name Ferrari) er korter zouden opzitten. Niet dus.

Bon, gelukkig gebeurd er altijd wel iets in Melbourne. Anders zouden we een enorm saaie race te zien krijgen met 2 Red Bulls die na de start wegstuiven. Hopelijk kan Hamilton op het vuile gedeelte Aussie Mark achter zich houden. Anders zie ik ze vrij comfortabel wegrijden van de rest.

Het geen waar ik vooral naar uitkijk is of Ferrari in de namiddag/avond/nacht een oplossing kan vinden voor de tegenvallende resultaten. Anders zouden we wel eens 2 duo's kunnen hebben die zonder veel problemen de rondjes kunnen afhaspelen.

Feitelijk is er weinig veranderd  tov het vorige seizoen. Red Bull is duidelijk de snelste, Ferrari en McLaren hangen daar net achter en dan heb je de rest van het pak (Mercedes, Renault, Sauber, Torro Rosso,..) dat vrij dicht bij elkaar hangt. Lotus, Virgin en vooral HRT bevinden zich achteraan het pak. HRT maakt zich zoals verwacht onnoemelijk belachelijk. Blijkbaar kunnen de teams en de organisatie HRT toch toevoegen aan het pak. Op zich verdienen ze het uiteraard niet, maar voor HRT is het te hopen dat ze toch mogen starten. Als ze het enkel moeten hebben van de VT's en de qualy, dan tja...