2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

#90
Mclaren snelste, zand in de ogen vandaag of afgelopen winter? Renault verbaasd me, had het een pak beter verwacht.
Buiten Maldonado is elke rookie sneller dan de meer ervaren teamgenoot.
Hopelijk voor ons Belgen kan d'Ambrosio nog iets doen richting de 107%, maar knap voor iemand die de baan niet kent. Glock zal nog wel sneller kunnen denk ik, die heeft weinig tijd in de wagen doorgebracht tijdens de winter en had wat problemen met de afstelling.

SDG

Citaat van: M@rc op 25 maart 2011 - 10:55:56
Mclaren snelste, zand in de ogen vandaag of afgelopen winter? Renault verbaasd me, had het een pak beter verwacht.
Buiten Maldonado is elke rookie sneller dan de meer ervaren teamgenoot.
Hopelijk voor ons Belgen kan d'Ambrosio nog iets doen richting de 107%, maar knap voor iemand die de baan niet kent. Glock zal nog wel sneller kunnen denk ik, die heeft weinig tijd in de wagen doorgebracht tijdens de winter en had wat problemen met de afstelling.

In vergelijking met de eerste training zaten de Virgins in ieder geval toch al iets dichter bij de limiet. Indien ze morgen hun best doen kunnen ze eventueel in het geval het toch net mis zou lopen eventueel nog clementie krijgen - is in het verleden wel al vaker gebeurd. HRT verwacht ik op basis van vandaag hoe dan ook niet in de race.

T.Nuvolari

#92
Volgens Glock is het hopen dat de mannen vooraan morgen in Q1 de harde band gebruiken en dat zij zich dan met de zachte band kunnen kwalificeren. Die uitzonderingen worden enkel toegestaan in uitzonderlijke omstandigheden, ongeval,weer, etc... en als de tijden tijdens de vrijdagsessies wel snel genoeg waren. Ik vrees dat ze in dit geval niet veel moeten verwachten qua toegevingen.

Over de banden:
CitaatWhitmarsh: "Button's 18-lap run on a single set of tyres in first practice showed remarkably little tyre drop."

CitaatRed Bull had held sway at the parkland circuit in the first session but eyebrows were raised over their tyre wear when they returned to the pits with chunks of rubber visibly missing from their tyres.

CitaatAlonso: "From what we have seen today, maybe we can do ten laps on one set of tyres, or maybe thirty!"

Bij elk team andere woorden dus.

Gerard

CitaatOver de banden:

Citaat
Whitmarsh: "Button's 18-lap run on a single set of tyres in first practice showed remarkably little tyre drop."


ja... dan komt ineens de rijstijl van Button heel goed van pas! ;)

Daar zou hij zijn voordeel mee kunnen doen!!

0634

Zeker. Dat is het belangrijkste aspect dit weekend. McLArens verassen me toch wel moet ik zeggen. Al zegt VT niet alles natuurlijk. Morgen weten we meer.

Edwin90

Het verbaast me niks als ze de hele winter het achterste van hun tong niet hebben laten zien.

Enzo

Gerucht in de paddock is dat de Red Bull veel ruwer met de banden om gaat dan de concurrentie, dit bleek ook als ze na een lange run weer de pits in hobbelde, er miste letterlijk stukken van de band!!
McLaren lijkt inderdaad sneller dan in de winter, maar vorig jaar was de pole 1.23+ de snelste tijd van Mclaren was een 1.25+, de Pirelli's zijn iets van 1,5 sec. langzamer dan de Bridgestones, waardoor je mag hopen dat Mclaren nog iets sneller kan dan ze vandaag lieten zien.Ik vind het erg moeilijk te lezen momenteel, maar het lijkt erop dat Ferrari en Mercedes ongeveer even snel zijn als ze afgetankt zijn, Red Bull iets sneller maar sloopt de banden, McLaren iets langzamer...

0634

Dan zou je misschien nog beter in een McLaren kunnen zitten dan in een RedBull...

Gerard

Het is inderdaad wel allemaal koffiedik kijken..
Morgen en Zondag weten we pas ECHT hoe het zit!

Maar als button 18 ronden op 1 setje reed en de banden zagen er nog redelijk uit, denk ik toch dat hij een voordeel heeft!


Enzo

#100
Chandhok maakt kennis met de Lotus en de muur... ::)

"It was totaly my fault..."



En nog wat mooie amateur HD beelden van de trainingen.



Franky R.

Citaat van: Enzo op 25 maart 2011 - 14:50:18
Chandhok maakt kennis met de Lotus en de muur... ::)

"It was totaly my fault..."




Raar ongeluk, maar Team Lotus zei dat er niets aan de hand was met de auto?...Tegelijkertijd zie ik ook geen spinnende wielen, wat erop zou duiden dat Karun te vroeg op het gas ging...Wel is te zien dat het wiel linksachter nog even doordraait, maar de spin is dan al in gang gezet...

Als ik alles afweeg zou ik zeggen; een gebroken aandrijfas...BTW, waarom zou je op dat punt gas geven? Er volgt een bocht naar links...

Enzo

Citaat van: Franky R. op 25 maart 2011 - 14:58:28
Citaat van: Enzo op 25 maart 2011 - 14:50:18
Chandhok maakt kennis met de Lotus en de muur... ::)

"It was totaly my fault..."




Raar ongeluk, maar Team Lotus zei dat er niets aan de hand was met de auto?...Tegelijkertijd zie ik ook geen spinnende wielen, wat erop zou duiden dat Karun te vroeg op het gas ging...Wel is te zien dat het wiel linksachter nog even doordraait, maar de spin is dan al in gang gezet...

Als ik alles afweeg zou ik zeggen; een gebroken aandrijfas...BTW, waarom zou je op dat punt gas geven? Er volgt een bocht naar links...
Ik denk ook dat hij gewoon te vroeg op het gas is gegaan, een beetje gas geven ze altijd wel toch, zelfs in de bochten.

Niels_



De vergelijking tussen de achtervleugels van Red Bull en Ferrari.

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 25 maart 2011 - 15:04:41


De vergelijking tussen de achtervleugels van Red Bull en Ferrari.

Mooi filmpje, die van Red Bull lijkt wel sneller te reageren, ook lijkt de opening groter al kan dat door de kleur komen...