2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

montoyake

dank je jeroen, ja qualyfing zie ik ook normaal verlopen. maar de races  ???  al die fotos gezien van de degradatie van pirelli's?
ronduit gevaarlijk denk ik daar komen samengeklitte stukken rubber vanaf de groote van een hand die ze van het dak van het pitscompex af halen....dat roept toch vragen op bij mij... ::)

0634

Citaat van: montoyake op 13 maart 2011 - 12:45:34
dank je jeroen, ja qualyfing zie ik ook normaal verlopen. maar de races  ???  al die fotos gezien van de degradatie van pirelli's?
ronduit gevaarlijk denk ik daar komen samengeklitte stukken rubber vanaf de groote van een hand die ze van het dak van het pitscompex af halen....dat roept toch vragen op bij mij... ::)
ja, dat klopt ook wel. Verwacht ik ook. Maar we moeten ook Pirelli de tijd gunnen, en niet vergeten dat het vooraf bepaald is dat de banden dusdanig moeten slijten dat meerdere pitstops noodzaak worden.

Maar dat de banden een grote invloed zullen zijn lijkt mij ook. Rijders als Hamilton, Vettel of Koba, die veel banden snel afslijten zullen wellicht nog meer moeten opletten dan vloeiendere rijders als Button of Webber.

montoyake

Ja we moeten ze zeker tijd gunnen en Australie zal veel duidelijk maken of ze te extreem gegaan zijn met dat  "snelle slijten" van de banden of niet. Nog 2 weken dan weten we hoe de vork in de steel zit. Aftellen zou ik zo zeggen haha...

Franky R.

Citaat van: montoyake op 13 maart 2011 - 12:45:34
dank je jeroen, ja qualyfing zie ik ook normaal verlopen. maar de races  ???  al die fotos gezien van de degradatie van pirelli's?
ronduit gevaarlijk denk ik daar komen samengeklitte stukken rubber vanaf de groote van een hand die ze van het dak van het pitscompex af halen....dat roept toch vragen op bij mij... ::)

He, weer een nieuw lid?
Wees welkom!

En die 'marbles', zo worden die stukken rubber geneomd, heb ik jaren niet gezien (sinds midden jaren negentig)...Echt retro, hoor! ;)

montoyake

Thanks Franky R, tja marbels waren de groote van knikkers dit kun je niet echt marbles noemen en vorig jaar lagen die in de bochten naast de ideale lijn nu ligt zelfs het rechte stuk in barcelona bezaaid met rotzooi ook niet ideaal om het inhalen te bevorderen maarja we'll see....

Folkert

Aller eerst welkom natuurlijk.

Ten 2de: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/254801/mclaren-wil-voor-verrassing-zorgen-in-melbourne/

Zou Mclaren vriend en vijand voor de gek hebben gehouden en volgende week de verrassende 3de zijn?
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Op de voorgrond:

De verrassing van McLaren !!!

   

Niels_

De fiets bracht Cavendish allesinds geen geluk want in Milaan-Sanremo bakte hij er niets van. :P


0634

Hopelijk komen ze eruit met Bernie. F1 moet op dat continent actief blijven en bovendien zien we daar vaak prima races.


Enzo

Race edit van Melbourne 2010, hopelijk word dit jaar net zo spannend.  8)


gloudiesaurus

Albert Park moet ook zeker op de kalender blijven. Vindt het altijd een van de leukste race van het jaar... En tenminste ook niet zo'n Tilke baan!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Oh man, nog 6 dagen en dan is het eindelijk zover
Lekker weer ouderwets aftrappen in Australiƫ!!

HEERLIJK!!
Ik ben echt benieuwd naar de eerste tijden..

Vrijdagochtend , 8 uur op mn werk... pc aan en kijken ;)

T.Nuvolari

Ik kan enkel tekst lezen op het werk. Maar kom het plezier dat het eindelijk terug begonnen is zal er niet minder om zijn.  :D