2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

0634

 
Citaat van: Burorri op 21 maart 2011 - 22:27:54
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 21:12:39
De Massa van 2008 was sterker dan bv Webber ooit is geweest. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar als team is het duo Alonso/Massa natuurlijk erg sterk. Een duidelijke kopman, een tweede rijder die snel is en betrouwbaar, maar niet Alonso in de weg zou gaan rijden. Massa is een teamspeler. Ideaal als 2e rijder.
Ja ok, als je het op die manier kijkt is het Ferrari duo ijzersterk, keek het meer als individuele duo's :P als je me begrijpt.

Maar Massa van 2008 sterker dan Webber vorig jaar? Dat betwijfel ik. Denk eerder gelijke hoogte. Alle bei hebben ze lopen klungelen en daardoor de titel niet weten te winnen.
Veel beter was Massa destijds. Toen de druk het hoogst werd, ging hij presteren. Terwijl Webber juist steeds verder terugzakte.

Terwijl dat juist de momenten zijn om op te staan. Verder vind ik Massa geen wereldtopper hoor, maar een Massa in vorm heeft bij mij echt wel een toefje voor op Webber.

Enzo

Citaat van: Edwin90 op 21 maart 2011 - 21:57:09

De kritiek op Pirelli is niet geheel onterecht... ;)

Hmmm, waar zou de Ferrari in zitten?? ::)
Worden de auto's in deze toestand in het vliegtuig geladen? Dacht altijd dat dit in delen ging...

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 22:42:10
Citaat van: Burorri op 21 maart 2011 - 22:27:54
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 21:12:39
De Massa van 2008 was sterker dan bv Webber ooit is geweest. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar als team is het duo Alonso/Massa natuurlijk erg sterk. Een duidelijke kopman, een tweede rijder die snel is en betrouwbaar, maar niet Alonso in de weg zou gaan rijden. Massa is een teamspeler. Ideaal als 2e rijder.
Ja ok, als je het op die manier kijkt is het Ferrari duo ijzersterk, keek het meer als individuele duo's :P als je me begrijpt.

Maar Massa van 2008 sterker dan Webber vorig jaar? Dat betwijfel ik. Denk eerder gelijke hoogte. Alle bei hebben ze lopen klungelen en daardoor de titel niet weten te winnen.
Veel beter was Massa destijds. Toen de druk het hoogst werd, ging hij presteren. Terwijl Webber juist steeds verder terugzakte.

Terwijl dat juist de momenten zijn om op te staan. Verder vind ik Massa geen wereldtopper hoor, maar een Massa in vorm heeft bij mij echt wel een toefje voor op Webber.

Dat is wel waar, geef ik je gelijk in. Massa deed het aan het eind van het jaar, toen de druk het hoogst was deed hij wat hij moest doen. Maar vergeet niet dat webber met gebroken schouder rond reed. Niet heel erg gebroken, maar heeft denk ik wel invloed gehad. Ik vind ze allebei geen absolute toppers, maar persoonlijk denk ik dat Massa het moet afleggen tegen Webber.

En heb het stukje ook geschreven met 2010 in het achterhoofd. Massa was vorig jaar nergens en dat kan ook te maken hebben met het ongeluk, dus wie zegt dat het dit jaar beter gaat?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Nee, daar heb je natuurlijk gelijk in. De Massa van vorig jaar was ronduit slecht. Zelfs in kwali, toch een sterk punt van hem, was hij nergens meer te bekennen.

Mag hopen dat het niet aan dat veertje wat hij voor zijn hoofd kreeg ligt, anders zien we de oude Massa wellicht nooit meer terug.

Niels_

Massa bevestigd vandaag nogmaals dat hij zijn banden niet op tijd op temperatuur kreeg. Benieuwd dus wat dat volgend jaar wordt. ;)

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 22 maart 2011 - 16:09:37
Massa bevestigd vandaag nogmaals dat hij zijn banden niet op tijd op temperatuur kreeg. Benieuwd dus wat dat volgend jaar wordt. ;)
Nou ja, ik heb bij iedere coureur wel de indruk dat ze vaak  een excuus hebben voor een prestatie. Het word nu dus tijd dat Massa zijn woorden waar maakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Edwin90 op 21 maart 2011 - 21:57:09
De kritiek op Pirelli is niet geheel onterecht... ;)

Nou, nou...de camber van die wielen is anders ook dik in orde... :D
;)

Kootje

Citaat van: Burorri op 23 maart 2011 - 00:25:01
Citaat van: Scuderia91 op 22 maart 2011 - 16:09:37
Massa bevestigd vandaag nogmaals dat hij zijn banden niet op tijd op temperatuur kreeg. Benieuwd dus wat dat volgend jaar wordt. ;)
Nou ja, ik heb bij iedere coureur wel de indruk dat ze vaak  een excuus hebben voor een prestatie. Het word nu dus tijd dat Massa zijn woorden waar maakt.

Dit is wat Massa nu over de banden te zeggen heeft.

Citaat
Het wordt interessant om te zien hoe de banden zich gedragen onder warme omstandigheden.
Al wordt het in Melbourne komend weekend waarschijnlijk nog niet zo heet.

Ook is het verschil tussen de harde en zachte bandensoort groter.
Dat heeft mogelijk invloed op de strategie.
Natuurlijk gaan we met een plan van start. ,maar ik verwacht dat daar vaker van afgeweken zal worden.
De coureurs krijgen zeker meer te zeggen over wanneer er pitstops gemaakt moeten worden.

Ik heb inderdaad geen problemen meer met de banden.
Het doorgronden van de banden was voor mij een van de meest interessante onderdelen van de wintertests.

bron: Formule1.nl

Het bandenexcuus gaat de eerste races dus niet meer op.

Enzo

Morgen 80% kans op regen, vrijdag en zaterdag 60%, zondag droog!
Onder droge omstandigheden is het al bijzonder spannend, met een mogelijk natte quali en een droge race gaat het helemaal hectisch worden!!
Bring it on!!!! 8)

Kootje

Met 'n natte qualy weten we nog niet hoe de zaken er echt voor staan.
Heerlijk !!!  Ik kan niet wachten !!!

BTW: Zouden ze bij Ferrari zich nu voor hun kop slaan dat ze niet in het natte getest hebben ??
          De mogelijkheid die er was ( laatste dag Barça ) hebben ze niet gebruikt.
          Williams ,McLaren en Mercedes hebben iig nog gereden die dag.
          Ook niet echt héél veel ,maar beduidend meer dan de 5 ongetimede rondjes van Ferrari.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 23 maart 2011 - 13:19:26
Morgen 80% kans op regen, vrijdag en zaterdag 60%, zondag droog!
Onder droge omstandigheden is het al bijzonder spannend, met een mogelijk natte quali en een droge race gaat het helemaal hectisch worden!!
Bring it on!!!! 8)

Pas wel bij een hectisch begin van het seizoen...Jammer dat ik de zaterdagskwalificatie niet live kan zien... :'( :'( :'(

Enzo

Citaat van: Franky R. op 23 maart 2011 - 15:02:21
Citaat van: Enzo op 23 maart 2011 - 13:19:26
Morgen 80% kans op regen, vrijdag en zaterdag 60%, zondag droog!
Onder droge omstandigheden is het al bijzonder spannend, met een mogelijk natte quali en een droge race gaat het helemaal hectisch worden!!
Bring it on!!!! 8)

Pas wel bij een hectisch begin van het seizoen...Jammer dat ik de zaterdagskwalificatie niet live kan zien... :'( :'( :'(

Op RTL gemist kan je de uitzending zonder reklame terug zien.
Als doekje voor het bloeden... :)

Folkert

Citaat van: Enzo op 23 maart 2011 - 15:17:57
Citaat van: Franky R. op 23 maart 2011 - 15:02:21
Citaat van: Enzo op 23 maart 2011 - 13:19:26
Morgen 80% kans op regen, vrijdag en zaterdag 60%, zondag droog!
Onder droge omstandigheden is het al bijzonder spannend, met een mogelijk natte quali en een droge race gaat het helemaal hectisch worden!!
Bring it on!!!! 8)

Pas wel bij een hectisch begin van het seizoen...Jammer dat ik de zaterdagskwalificatie niet live kan zien... :'( :'( :'(

Op RTL gemist kan je de uitzending zonder reklame terug zien.
Als doekje voor het bloeden... :)
Ik kan hem wel live zien, maar dan overleef ik het werken niet meer en mis ik de zondag race.
Maar kan dus leuk worden met wisselende weersomstandigheden. Kan niet meer wachten, ook niet omdat ik dan met me vriendin in hotelletje zit tijdens de race  8)
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Dan ga jij naar de race kijken? Ik zou ze de race dan toch laten voor wat ze is en de hotelkamer gebruiken voor wat ze dient.  ;D
Enfin, veel plezier in wat je ook kiest.  ;)

Mijn dochter haalt me waarschijnlijk tegen 7u uit bed en met het zomeruur zal dat 6u zijn de zondag, ik zal dus zeker niet te laat opstaan.  :D

gloudiesaurus

Gelukkig ;)
Ik ga ook zeker live kijken, ook de kwalificatie. Kan niet wachten om te zien hoe het er nu eigenlijk voor staat...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is