2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: M@rc op 21 maart 2011 - 08:27:01
Ik kan enkel tekst lezen op het werk. Maar kom het plezier dat het eindelijk terug begonnen is zal er niet minder om zijn.  :D

Oh haha, ik ook hoor M@rc!
ik bedoelde eigenlijk " de eerste qualy-tijden bekijken"   :D

T.Nuvolari

Dan voel ik me al minder genaaid door mijn baas.  ;)

McLaren komt aan de start met een nieuwe vloer en een nieuw uitlaatsysteem. Er wordt geloofd dat het vorige systeem te complex was en dat met de nieuwe simpelere uitvoering ze een grote stap voorwaarts kunnen zetten.

Folkert

#47
Citaat van: M@rc op 21 maart 2011 - 14:57:16
Dan voel ik me al minder genaaid door mijn baas.  ;)

McLaren komt aan de start met een nieuwe vloer en een nieuw uitlaatsysteem. Er wordt geloofd dat het vorige systeem te complex was en dat met de nieuwe simpelere uitvoering ze een grote stap voorwaarts kunnen zetten.
En ik ben 1 van de velen die dat ook geloofd ;D Mclaren gaat winnen en anders gaan ze maar gebruik maken van die fiets :P

Maar waar heb jij die informatie vandaan als ik vragen mag?

Maar Mclaren snap ik soms niet goed, elk jaar lijken ze in de winter te verzuipen en gedurende het seizoen op het droge te komen en als nog een inhaalslag doen. Vaak te laat, zo is gebleken de laatste jaren. Vooral 2009 en 2010.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatMaar Mclaren snap ik soms niet goed, elk jaar lijken ze in de winter te verzuipen en gedurende het seizoen op het droge te komen en als nog een inhaalslag doen. Vaak te laat, zo is gebleken de laatste jaren. Vooral 2009 en 2010.

Dat is 'n risico wat je neemt als je innovatief te werk gaat.
Al denk ikzelf dat ze er dit jaar niet zo slecht voorstaan als het lijkt.
Er worden daar teveel tegenstrijdige dingen geroepen.
De ene dag roepen ze " We komen snelheid tekort en we zijn niet betrouwbaar genoeg"  om de volgende dag te roepen " De racepace is oke"  en " Ik zie wel mogelijkheden om de openingsrace te winnen"
Daarom denk ik dat ze 'n spelletje spelen ,en gewoon ergens op de eerste 3 rijen staan over enkele dagen.

Folkert

Dat gevoel heb ik ook wel, maar waar heb je gelezen dat de race pace in orde was? Dat ben ik nergens tegen gekomen nog.
En ja, je hebt gelijk dat dat het risico is van innovatief te werken daarom heb ik er wel mijn vraagtekens bij of het goed is.

Maar goed ik hoop dat ze het kunnen, want as er een team is wat dat kan dan is het Mclaren wel, hebben ze ook wel bewezen afgelopen 2 jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)


Kootje

CitaatLewis Hamilton in Auto Motor und Sport:* " In langere runs zijn de rondetijden wel goed. Maar in kwalificatietrim blijven we steken op een lage 1:22."

*
gelezen op de site Formule1.nl op 16 maart 2011

Als je over langere runs spreekt ,heb je het in mijn ogen over de racepace.  ;)

Folkert

#52
[url]http://www.f1pits.net/nieuws/mclaren_doet_stapje_terug/]http://www.f1pits.net/nieuws/mclaren_doet_stapje_terug/][url]http://www.f1pits.net/nieuws/mclaren_doet_stapje_terug/[/url]

Als dat zo is en ze winnen echt een seconde dan kan het wel heel spannend worden tussen RBR, Ferrari en Mclaren. Mercedes kan ik niet goed in schatten, maar zullen er zeker bij zijn. Zij hebben ook een sterke rijders bezetting.

Als je dan ook kijkt bij de rijders bezetting per team, word het een erg competitief jaar.

Mclaren: Hamilton en Button
RBR: Webber en Vettel
Mercedes: Rosberg en Schumacher
Ferrari: Alonso en Massa.

Denk dat Mclaren wel sterkste rijders paar heeft, met Hamilton hebben ze een echte racer inhuis, die ook verantwoord kan rijden maar ook kan inhalen als het nodig is. Met Button hebben ze de slimme rijder die je altijd in de gaten moet houden.

RBR heeft natuurlijk Vettel, al is hij nog wat onbesuisd soms en mist nog wat in verstandig rijden, maar dat is alleen kwestie van tijd. Webber natuurlijk ook een degelijke rijder en iemand die voor het WK kan gaan. Mist wel de snelheid die Vettel heeft, maar heeft genoeg ervaring en snelheid.

Mercedes heeft van de 4 voor mij de meeste vraagtekens. Hoe goed is Schumacher nou echt? Was de snelheid van vorig jaar representatief voor zijn snelheid of waren "De smoesjes" van vorig jaar terecht en gaat hij dit jaar voor zijn 8ste wereld titel?Want iedereen weet hoe snel en goed Schumacher ooit was.  En kan hij Rosberg voor blijven? En natuurlijk: Hoe goed is Rosberg? Hij heeft de snelheid, maar heeft hij ook de kunde om een heel jaar te kunnen schitteren en uiteindelijk op de hoogste trede stappen aan het eind van het jaar? Van alle coureurs van het topteam, heeft hij nog geen overwinning gepakt. Of is dat gewoon een kwestie van tijd?


En dan als laatste Ferrari.
In mijn ogen de minste van de top 4. Alonso is de onbetwiste kopman, misschien niet op papier, maar wel in prestaties. Word al jaren van gezegd dat hij de natuurlijke opvolger is van Schumacher en dat heeft hij ook bewezen met 2 titels en een net niet titel in 2007.
Massa is meervoudig GP winnaar, maar voorals nog geen WK en is er maar 1 keer dicht bij geweest. Hoe erg heeft het ongeluk van 2009 mee gespeelt in 2010. Hij heeft de snelheid, maar is te wisselvallig. Kan hij dit jaar het tij keren en Alonso en de wereld verrassen? Want hij heeft laten zien dat hij snel is en kan strijden om de titel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 21 maart 2011 - 15:38:02
Citaat van: M@rc op 21 maart 2011 - 14:57:16
Dan voel ik me al minder genaaid door mijn baas.  ;)

McLaren komt aan de start met een nieuwe vloer en een nieuw uitlaatsysteem. Er wordt geloofd dat het vorige systeem te complex was en dat met de nieuwe simpelere uitvoering ze een grote stap voorwaarts kunnen zetten.
En ik ben 1 van de velen die dat ook geloofd ;D Mclaren gaat winnen en anders gaan ze maar gebruik maken van die fiets :P

Maar waar heb jij die informatie vandaan als ik vragen mag?

Maar Mclaren snap ik soms niet goed, elk jaar lijken ze in de winter te verzuipen en gedurende het seizoen op het droge te komen en als nog een inhaalslag doen. Vaak te laat, zo is gebleken de laatste jaren. Vooral 2009 en 2010.
http://www.f1pits.net/nieuws/mclaren_doet_stapje_terug/
;)

0634

Ik denk dat Ferrari een heel sterk koppel heeft. Wat RBR vorig jaar overkwam met een prive-oorlogje tussen Webber en Vettel zal bij hen niet gebeuren.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 20:35:47
Ik denk dat Ferrari een heel sterk koppel heeft. Wat RBR vorig jaar overkwam met een prive-oorlogje tussen Webber en Vettel zal bij hen niet gebeuren.
Ik weet het nog niet. Massa is zeker geen kleine, maar ik denk toch maatje te klein voor Hamilton, Vettel en Alonso. Button schat ik hoger in. En als je kijkt naar alle "2de rijders" denk ik zelf dat Massa de minst constante is, want snel is hij zeker en winnen kan hij. Maar bij hem heb ik de meeste twijfels.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

De Massa van 2008 was sterker dan bv Webber ooit is geweest. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar als team is het duo Alonso/Massa natuurlijk erg sterk. Een duidelijke kopman, een tweede rijder die snel is en betrouwbaar, maar niet Alonso in de weg zou gaan rijden. Massa is een teamspeler. Ideaal als 2e rijder.

Edwin90


De kritiek op Pirelli is niet geheel onterecht... ;)

Folkert

Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 21:12:39
De Massa van 2008 was sterker dan bv Webber ooit is geweest. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar als team is het duo Alonso/Massa natuurlijk erg sterk. Een duidelijke kopman, een tweede rijder die snel is en betrouwbaar, maar niet Alonso in de weg zou gaan rijden. Massa is een teamspeler. Ideaal als 2e rijder.
Ja ok, als je het op die manier kijkt is het Ferrari duo ijzersterk, keek het meer als individuele duo's :P als je me begrijpt.

Maar Massa van 2008 sterker dan Webber vorig jaar? Dat betwijfel ik. Denk eerder gelijke hoogte. Alle bei hebben ze lopen klungelen en daardoor de titel niet weten te winnen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 21 maart 2011 - 22:27:54
Citaat van: Jeroen op 21 maart 2011 - 21:12:39
De Massa van 2008 was sterker dan bv Webber ooit is geweest. Verder ben ik het wel met je eens hoor. Maar als team is het duo Alonso/Massa natuurlijk erg sterk. Een duidelijke kopman, een tweede rijder die snel is en betrouwbaar, maar niet Alonso in de weg zou gaan rijden. Massa is een teamspeler. Ideaal als 2e rijder.
Ja ok, als je het op die manier kijkt is het Ferrari duo ijzersterk, keek het meer als individuele duo's :P als je me begrijpt.

Maar Massa van 2008 sterker dan Webber vorig jaar? Dat betwijfel ik. Denk eerder gelijke hoogte. Alle bei hebben ze lopen klungelen en daardoor de titel niet weten te winnen.
Ik heb bij Massa een beetje hetzelfde gevoel als bij Casey Stoner: laat hem op kop een race beginnen en je gaat het moeilijk krijgen. Al heeft de Massa die ik in Fuji 2008 aan het werk zag me ook wel kunnen bekoren. ;)