2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

Kootje

Precies !!!
Als hij direct die positie terug had gegeven ,dan had hij Alonso in z´n nek gehad ,maar had hij ook weer bij hem weggereden.

T.Nuvolari

Als hij overtuigd was van zijn gelijk vind ik het niet meer dan normaal dat Button bleef doorrijden. McLaren had daarentegen Button op z'n ongelijk moeten wijzen en hem aanmanen plaats te maken om Massa opnieuw te laten passeren.

Kootje

Citaat van: M@rc op 29 maart 2011 - 14:42:00
Als hij overtuigd was van zijn gelijk vind ik het niet meer dan normaal dat Button bleef doorrijden. McLaren had daarentegen Button op z'n ongelijk moeten wijzen en hem aanmanen plaats te maken om Massa opnieuw te laten passeren.

Klopt.
Maar ik geloof niet dat hij daarvan overtuigd was.
Daarvoor blijen er toch teveel twijfels na zijn reactie.

1, Hij beweerde er al voorbij te zijn ,maar hij beweerde ook dat Massa hem van de baan drukte.  ::)
    Hoe kan Massa hem van de baan drukken als ze niet naast elkaar rijden ??

2, Hij claimt dat hij de positie niet terug kon geven omdat Massa trager ging rijden om vervolgens naar binnen te gaan.
    Dat klopt op zich wel ,maar waarom let je daar uberhaupt op als je niets fout hebt gedaan ??
    Komt nog eens bij dat ook hij van 't gas af kan en er sowieso nog 3 bochten aankwamen.  Alle tijd dus.  :-\

3, Als hij zo overtuigd was van zijn gelijk ,waarom dan aan het team vraagen wat te doen ??

Maar goed ,we zijn het er in ieder geval over eens dat de straf terecht was.
En wie dan de schuldige is ( Jenson of McLaren ) doet er eigenlijk niet zoveel toe.
Het was sowieso 'n erg stomme fout dat ze dit zo af lieten lopen.  :-[

0634

Citaat van: M@rc op 29 maart 2011 - 14:42:00
Als hij overtuigd was van zijn gelijk vind ik het niet meer dan normaal dat Button bleef doorrijden. McLaren had daarentegen Button op z'n ongelijk moeten wijzen en hem aanmanen plaats te maken om Massa opnieuw te laten passeren.
Als je door rood rijdt, weet je ook dat je fout zit. Kan je wel zeggen dat je niet meer kon remmen, maar blijft overeind dat je niet goed anticipeerde op een situatie. En dat weet je.

Natuurlijk wisten Button en McLaren ook dat ze een regel braken. Die regel is nl heel duidelijk en in recente jaren is gebleken dat de FIA daar erg strikt en consequent op let en straft. Ik zag het thuis meteen, DC zag het meteen, dus McLaren zag het ook meteen. Dat hypocriete gedoe is gewoon flauwekul.


T.Nuvolari

Als ik overtuigd ben dat het groen is, is en blijft het voor mij ook groen. Als iemand mij dan attent maakt op het feit dat het echt zo niet was, pas dan zal ik mijn fout toegeven.

Jullie lezen niet wat er staat. Ik zeg niet dat de straf onterecht was, ik zeg niet dat de straf te zwaar was, ik zeg niet dat Button of McLaren hier geen schuld trof. Ik zeg wel dat McLaren als team beter kon anticiperen dan Button zelf.


Citaat van: Kootje op 29 maart 2011 - 17:24:59
" AMEN " 
   :P :D ;D


Goed jongen!

Kootje

M@rc:

Die "AMEN" was niet persoonlijk naar jou toe bedoeld.
Maar meer als persoonlijke afsluiter in deze discussie.  ::)

Mijn excuses als dit enigszins beledigend of denigrerend overkwam.
Dit was zeker niet mijn bedoeling.  :-[

Folkert

#232
Wat ik aan de hele situatie beetje raar vind: ze hadden Mclaren toch moeten waarschuwen, want volgens DC is dat standaard procedure. Maar als Button slim was geweest had hij het gewoon gelaten en op nieuw geprobeerd.

Trouwens: Toen Rubens Kamui inhaalde, moest ik beetje denken aan spa 2000(of was het 2001? weet niet meer eigenlijk) Maar nu was hij de langzamere van de 3 :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Jij bedoelt Hakkinen/Schumacher/Zonta?? Spa 2000...

ik begrijp wat je bedoelt, maar die actie van Mika vond ik spectaculairder!

wat betreft de discussie rondom Button/Massa...

Al 3 x eerder gezegd; McLaren had de stewards gevraagd wat te doen, en de stewards zouden er op terug komen
Dat deden ze ,maar wel om de straf uit te spreken...

Tja, Als Button gehoord heeft, we krijgen antwoord, zie ik voor hem geen schuld!
En natuurlijk reed button niet helemaal voor Massa, maar erh(ook al eerder gezegd) 10 cm eerder over de finish lijn is er ook niet helemaal voor,maar wel ervoor gefinished..

Al met al zonde van Button, en niet slim van McLaren om Button voor de zekerheid de plaats te laten terug gevena an Massa

BTW; wat denkt Massa te bereiken zo te rijden als hij deed?

Ik zie hem dan eerder naar beneden afglijden dan dat hij respect afdwingt of meer wint!

Folkert

Citaat van: Gerard op 30 maart 2011 - 11:37:39
Jij bedoelt Hakkinen/Schumacher/Zonta?? Spa 2000...

ik begrijp wat je bedoelt, maar die actie van Mika vond ik spectaculairder!

Vind ik ook, maar riep wel even de herinnering op.


Citaatwat betreft de discussie rondom Button/Massa...



Al 3 x eerder gezegd; McLaren had de stewards gevraagd wat te doen, en de stewards zouden er op terug komen
Dat deden ze ,maar wel om de straf uit te spreken...

Tja, Als Button gehoord heeft, we krijgen antwoord, zie ik voor hem geen schuld!
En natuurlijk reed button niet helemaal voor Massa, maar erh(ook al eerder gezegd) 10 cm eerder over de finish lijn is er ook niet helemaal voor,maar wel ervoor gefinished..

Al met al zonde van Button, en niet slim van McLaren om Button voor de zekerheid de plaats te laten terug gevena an Massa

BTW; wat denkt Massa te bereiken zo te rijden als hij deed?

Ik zie hem dan eerder naar beneden afglijden dan dat hij respect afdwingt of meer wint!
Daar ben ik het ook mee eens. Iig ik ga dan uit van jou berichtgeving. En hij was er voor bij. En zelfs als hij er alleen naast zat, gaf het massa geen recht om zo in te sturen. Als er een auto naast zit, kan je niet insturen.
Laten we de boel eens om draaien: Button zou van zijn gas af moeten gaan en dan had hij de bocht wel gehaald. Maar Massa had ook gewoon niet kunnen in sturen en van het gas af gaan. Word door bijna iedereen gedaan dat Button wat anders had moeten doen, maar als Button bleef rijden waar hij reed, lagen ze er allebei af. En dat vind ik wel beetje arrogant van Massa. Want voor zover ik weet hadden ze allebei het recht om daar te rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

CitaatButton zou van zijn gas af moeten gaan en dan had hij de bocht wel gehaald. Maar Massa had ook gewoon niet kunnen in sturen en van het gas af gaan. Word door bijna iedereen gedaan dat Button wat anders had moeten doen, maar als Button bleef rijden waar hij reed, lagen ze er allebei af. En dat vind ik wel beetje arrogant van Massa. Want voor zover ik weet hadden ze allebei het recht om daar te rijden.

Klopt.
Maar ondanks dat Massa zijn positie met hand en tand verdedigde deed hij daar niets fout.
Bijna ieder ander had hetzelfde gedaan als zij daar hadden gereden.
Trouwens Button sneed sowieso al af ,voordat Massa instuurde.
Het instuurpunt van de escaperoad ligt namelijk eerder dan het instuurpunt van bocht 12.

Button had dus de keuze: Of ik rij tegen Massa aan met het risico eraf te vliegen.
                                          Of ik snij de bocht af en blijf in de race.
Doordat hij voor het laatste koos ,won hij 'n positie ,en dat mag nu eenmaal niet volgens de reglementen.
Dus hoe je 't ook bekijkt ,Button ging in de fout en is dus terecht bestraft.

En dat zeg ik niet omdat ik anti Button / McLaren ben.  ( dat ben ik namelijk niet ,ben juist anti Ferrari )

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)



Kootje

@Gerard:

>:(  Heb je nou je zin ??  >:(
            ;) :P :D ;D