2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

Niels_

Citaat van: Kootje op 28 maart 2011 - 16:22:01
CitaatButton is in mijn ogen ook onterecht bestraft. Massa liet wel erg weinig ruimte over en werd daarna voorbij gestoken door Alonso. Wat ik ergens beetje verdacht vind, want kreeg de indruk dat Ferrari dat Expres heeft gedaan zodat Button ook Alonso voorbij had moeten laten.

Dat zie je toch verkeerd.
De straf voor Button was wel degelijk terecht.
Dat Massa hem weinig ruimte gaf waardoor hij de baan afsneed klopt.
Maar hij koos er vervolgens zelf voor die positie niet direct terug te geven.

Had hij dat direct gedaan ,dan had hij ook het probleem Alonso niet gehad.
Dat Massa hem bewust voorbij liet was iig wel duidelijk.
Waar Button al rondenlang achter hem vastzat ,kon Massa hem op 'n recht stuk zomaar voorbij rijden.
Maar goed ,dat krijg je als teamorders toegestaan zijn.
Hij krijgt de straf ook niet omdat hij de bocht afsneed he. Hij had gewoon meteen na die bocht de plaats terug moeten geven aan Massa en dan was er geen probleem geweest. ;) Hoewel, dan had hij meteen Alonso in z'n nek. :P

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 28 maart 2011 - 17:03:59
Hij krijgt de straf ook niet omdat hij de bocht afsneed he. Hij had gewoon meteen na die bocht de plaats terug moeten geven aan Massa en dan was er geen probleem geweest. ;)

:o Hmmmm..... ,zei ik dat niet dan ??  ::)

CitaatDe straf voor Button was wel degelijk terecht.
Dat Massa hem weinig ruimte gaf waardoor hij de baan afsneed klopt.
Maar hij koos er vervolgens zelf voor die positie niet direct terug te geven.

Senergy

Citaat van: Burorri op 28 maart 2011 - 15:52:52
Zelfde als Schumacher, goede voorbereiding maar slechte eerste race. Ok, hij werd in de race van achteren aan getikt waardoor hij pitstop moest maken. Maar over het hele weekend mist hij snelheid.

Dat zie ik toch een beetje anders, hij werd inderdaad vanachter aangetikt.
maar hierdoor plofte zijn achterwiel met als gevolg het rubber de ophanging heeft geraakt en hij dus en ik citeer "I had an amuzing race due the trouble of the suspension, but the team called me in for safety-reasons". Dus hij was traag omdat zijn ophanging gewoon naar de knoppen was en hij toch lekker doorreed tot het team hem binnenriep.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Niels_

Citaat van: Kootje op 28 maart 2011 - 17:26:33
Citaat van: Scuderia91 op 28 maart 2011 - 17:03:59
Hij krijgt de straf ook niet omdat hij de bocht afsneed he. Hij had gewoon meteen na die bocht de plaats terug moeten geven aan Massa en dan was er geen probleem geweest. ;)

:o Hmmmm..... ,zei ik dat niet dan ??  ::)

Eerlijk gezegd maar een deel van je reactie gelezen, maar goed, dan zijn we het eens. :P

Gerard

Het was niet Button die de fout inging,maar het team! Meteen na het incident vroeg Button aan het team wat hij moest doen.. Het team vroeg dit vervolgens aan de sttewards.. enfin, dat staat al eerder ergenss in dit topic...(pag 14 volgens mj) :P

Het team had Button uit voorzorg Massa weer vorbij moeten laten gaan, dan was er geen probleem,maar Button zelf kon er weinig aan doen..
Hij zei ook "dat hij dacht ervoor te zitten..
In dat geval was hij inderdaad niet fout geweest...
En met 200+ een verschil van 20 cm zien?? Die gasten zien de vorvleugel niet eens...

Kootje

Toch had Button zelf ook kunnen bedenken dat hij fout zat.
Een verschil van 20cm is namelijk niet ervoor zitten.
Als hij er daadwerkelijk voor had gezeten ,dan had Massa hem nooit aan de kant kunnen douwen.
Dus het verhaal dat Button dacht dat hij Massa al gepasseerd was gaat imo ook niet meer op.
Dat sprak hij voor mij al tegen door te zeggen:  Massa duwde me naar buiten ,waardoor ik de bocht niet haalde.

Niels_


Kootje

Ergo: zijn eigen fout !!!

En dan kan ik alleen maar concluderen dat het gewoon stom is.
Van zowel hemzelf alsook van het team.

tazpas

Citaat van: Kootje op 28 maart 2011 - 22:49:15
Ergo: zijn eigen fout !!!

En dan kan ik alleen maar concluderen dat het gewoon stom is.
Van zowel hemzelf alsook van het team.

Op het Filmpje is Button wel degelijk voor Massa bij het ingaan van de bocht hoor, daarna is groot ego Massa gewoon blind zijn eigen racelijn aan het rijden zonder rekening te houden met Button. Massa kennende (vorig jaar heeft Massa bijna iedereen wel eens getikt of geramd...) heeft Button dan geremd maar als Massa op de racelijn remt kan Button niet NOG sneller remmen hoor. Dan maar een binnenweggetje nemen. Laf van Ferrari om Alonso voor te laten dan. Groot ego Massa ging Alonso NOOIT voorbijlaten op zoeen manier in de eerste F1-race van het seizoen: dus teamorders en schorssing?
Dat is mijn mening over het incident. Ook nog belachelijk om punten af te nemen van een team die door de keuring geraakt voordat de race begint en erna niet meer. Zit ook een luchtje aan vind ik.
Hopelijk is volgende race spannender.

Kootje

#219
Citaat van: tazpas op 29 maart 2011 - 10:08:32
Op het Filmpje is Button wel degelijk voor Massa bij het ingaan van de bocht hoor

??? Dan heb jij blijkbaar 'n ander filmpje gezien dan ik.
Of je hebt zéér goede ogen ,want ik heb hem er geen moment voorbij gezien. :-\
::) Tenzij je 'n vleugellengte als er voorbij zijn ziet.

CitaatLaf van Ferrari om Alonso voor te laten dan. Groot ego Massa ging Alonso NOOIT voorbijlaten op zoeen manier in de eerste F1-race van het seizoen: dus teamorders en schorssing?

Alhoewel ik eerder anti-Ferrari ben dan andersom ,vond ik dat juist 'n slimme zet.
Met die actie brachten ze hem direct voor Massa (die hij sowieso gepasseerd was) en als Button netjes z'n positie terug had gegeven ook voor hem. (terwijl dat anders niet was gelukt)
Daar komt nog eens bij dat teamorders helaas niet meer verboden zijn ,dus dit soort acties gaan we vaker zien.
En 'n schorsing zit er dan ook niet meer in ,aangezien dit 'n rechtmatige manouvre was.

CitaatOok nog belachelijk om punten af te nemen van een team die door de keuring geraakt voordat de race begint en erna niet meer. Zit ook een luchtje aan vind ik.

>:( Dat is dan weer 'n compleet andere issue.
In deze ben ik het volledig met je eens.  ;)  

tazpas

Citaat
::) Tenzij je 'n vleugellengte als er voorbij zijn ziet.  
Ok, "er voorbij" was slecht geformuleerd...dus: Button ging als eerste de bocht in!
Beter?
Als je met een vleugellengte wint ben je wel degelijk de eerste hoor.

Jozef

Ik heb nog een opvallend statistiekje bedacht over het afgelopen raceweekend: de afgelegde kilometers van McLaren.

Tijdens wintertests hebben ze 3600 kilometer gereden op 12 dagen. En in Melbourne:

VT1: 26+29 = 57 laps
VT2: 31+32 = 63 laps
VT3: 15+16 = 31 laps
kwali: 19+18 = 37 laps
race: 58+58 = 116 laps

Alles samen 304 laps, met een lengte van 5,303km maakt dat 1612 kilometer, oftewel 45% van de afstand die ze tijdens testsessies hebben gereden! En dit terwijl Button tijdens de wintertests nooit meer dan 18 rondjes aan een stuk door heeft kunnen rijden omdat ze altijd technische problemen hadden.

Als de vooruitgang van McLaren qua snelheid al indrukwekkend was, dan is het qua betrouwbaarheid nog een stuk indrukwekkender. :o

In vergelijking met Red Bull en Ferrari zit die auto nog in een vroege ontwikkelingsfase, dus met deze gigantische berg aan "testkilometers" erbij kunnen ze misschien nog wel voor Maleisië nog eens een enorme stap zetten. Wordt verolgd!! :)

Kootje

#222
Citaat van: tazpas op 29 maart 2011 - 12:01:57
Ok, "er voorbij" was slecht geformuleerd...dus: Button ging als eerste de bocht in!
Beter?

Bij het ingaan van bocht 11 reden ze pal naast elkaar ,dus dat gaat niet op.  :-\
::) Bij het ingaan van bocht 12 ging Button inderdaad als eerste de bocht in.
Maar dat was nu juist het probleem..... ,hij ging te vroeg !!!  :P

CitaatAls je met een vleugellengte wint ben je wel degelijk de eerste hoor.

Als het om finishen gaat wel ja.
Gaat het om positie in de race dan zul je er toch echt verder voor moeten zitten.

Kootje

Leuk statistiekje Jozef.  :)

Hopelijk zetten ze die lijn door.  ;)

0634

Het is allemaal een beetje loos gemekker van Button en McLaren. Al zou zijn voorvleugel net voor die van Massa zitten, ze hadden die plek terug moeten geven. Wachten op advies van de raceleiding slaat nergens op want iedereen kent de regel. Hij nam de gok om daar buitenlangs in te halen dan kan je er zo afschieten en moet je de plek teruggeven.

Voor zover die regel nog niet duideijk was heeft Alonso die vorig jaar in Engeland wel duidelijk gemaakt. Dat gezeur over 'ik kon hem niet meer teruggeven want Massa ging naar binnen' vind ik dan ook echt onzin. Bij de BBC waren ze ook meteen heel duidelijk: dit mag gewoon niet. Bij ons in de huiskamer ook. Dan lijkt het mij sterk dat McLaren perse moet wachten op de raceleiding.