2011 Qantas Australian Grand Prix, Melbourne

Gestart door 0634, 05 maart 2011 - 10:17:11

« vorige - volgende »

0634

Weet u het nog? Op 14 november van het vorige jaar werd Sebastian Vettel wereldkampioen Formule 1. Daarna werden de motoren uitgezet, ging Seb zich over de hele wereld laten eren, liep feestjes en partijen af, dronk bier, at bratwurst en misbruikte, geheel terecht overigens, zijn hernieuwde status om bevallige dames te scoren.

Kijk, hieronder een foto van Seb met links naast hem een onbekende fan:



Maar het was niet voor iedereen weggelegd om lekker te feesten. Voor de radeloze fans die gruwelijk lang moesten wachten zijn tegenwoordig gelukkig online praatgroepjes. Forums genaamd. Werken erg therapeutisch. Daar kan iedere gefrustreerde F1-fanaat zich in de winter maandenlang troosten met de gedachte dat hij blijkbaar niet de enige is die tegen depressies, eenzaamheid en verlatingsangst moet vechten om de raceloze maanden te overbruggen.

Hier ziet u een foto van een fan:



Zelfs in Amerika werd een traantje weggepinkt:


Ook geen feesten en partijen voor de ontwerpers en techneuten. Zij stonden hoofdkrabbend te bedenken wat ze nu in vredesnaam weer moesten verzinnen. Sommigen verzonnen niet eens zoveel, hadden niet zoveel zin om zich uit te sloven. Anderen kwamen met dubbele bodems, met ultra smalle versnellingsbakken of met gekke uitlaten die op ongebruikelijke plekken hun stoom voortaan moeten gaan afblazen.

In ieder geval, er zijn nieuwe auto's:



Zo is het natuurlijk niet te zien, maar op deze almachtige F1 website kunt u het uiteraard veel beter bekijken als u op deze link drukt.

En nee, voor de goede tellers onder u, zowel de schrijver van het artikel als de maker van deze foto zijn niet vergeten om de HRT bolide te vermelden. Want die bestaat nog niet. Naar het schijnt wordt de HRT op dit moment koortsachtig in elkaar geschroefd.

Maar goed, de Grand Prix van Australië dus. In Melbourne. Vooraf een huishoudelijke mededeling: één rijder heeft zich inmiddels ziek gemeld en dat is Robert Kubica. Nick Heidfeld is bereid gevonden om in te vallen.

Zo ziet de baan eruit:



Voor de nieuwe F1-volgers, u begint bij de pijl en gaat rechtsom. En dat dan 58 keer. Degene die daar de minste tijd voor nodig heeft wint de wedstrijd en krijgt 25 punten en een afschuwelijke trofee.

En winnaars zien er doorgaan zo uit:


of zo:


Of ze imiteren Jezus Christus aan het kruis:


En dan moeten we het nog even hebben over de statistieken. Het is wellicht interessant om te weten dat vorig jaar Jenson Button won. Terwijl het jaar daarvoor Jenson Button nog won.

Een foto van Button lijkt mij niet nodig. Hij is bekend genoeg. Misschien dat een foto van zijn vriendin leuker is. Voor de liefhebbers:



Veel meer heb ik niet over deze race te vertellen, behalve dan dat ik er zin in heb. Oh ja, misschien handig om te weten wat het programmaboekje voor de komende race is.

GP Australië, 25, 26 en 27 maart 2011
FP1: Vrijdag 2:30
FP2: Vrijdag 6:30
FP3: Zaterdag 4:00
Kwalificatie: Zaterdag 7:00
Race: Zondag 8:00


En vergeet vooral niet om ieders favoriete F1-website te blijven bezoeken. Want hier, op de Pits, leest u voorafgaand aan de race alle nieuwtjes (nou ja, lang niet álle nieuwtjes, maar wel een paar), een prachtige vooruitblik, alle tijden en als altijd een sprankelende, ongeëvenaarde en bijzonder amusant geschreven nabeschouwing. Eigenlijk is dit gewoon dé F1-website die alle andere overbodig maakt.

Veel plezier dit nieuwe seizoen!!


Enzo


Enzo

Mooie beelden van Petrov onboard bij de start:

Folkert

Geinige voorbereiding. Doet me denken aan Monty Python, maar weet niet precies welke. Zelf heb ik ooit ook een keer een wat ludiekere voorbereiding geplaatst op een ander forum. Kreeg daar weinig positieve reacties, nu maar hopen dat jij die wel krijgt :D.


Maar het is een race waar ik iig naar uit kijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Och ja, niet iedereen hoeft het ook we leuk te vinden. We doen ons best en van mij hoeft het niet allemaal te serieus genomen te worden. :)

Gerard

VERGEET NIET MENSEN!!!! DAT WEEKEND GAAT DE KLOK WEER OM NAAR DE ZOMERTIJD!!! )een uur VOORUIT)

Kijk goed hoe laat precies alles begint, je zit zomaar een uur te wachten ,omdat je , op je vrije Zondag, te vroeg je bed uitgekomen bent.. of je mist zomaar HET BEGIN van de race!!!

Mij is het een aantal jaar eens gebeurd bij de laatste race, toen stond de programmering verkeerd in de gids >:(

Anyway, 27 Maart, dat is gewoon vier en een halve maand  na 14 November
OMG, ik heb geloof ik nog nooit zo lang "droog gestaan"
Maar jawe weten allemaal waarom het zo is dat we zo lang moeten wachten...
Melbourne weer als seizoens openen, GEWELDIG!!
Ik heb daar altijd mooie races gezien, en ik verheug me op de eerste trainingen! Dan kunnen we immers echt zien hoe de verhoudingen liggen.
Heeft Mercedes het gat van een seconde gedicht?
Heeft Ferrari alles voor elkaar?
Houden de Renaults de Red bulls nu wel op de baan, zonder te ploffen??
Of gaat McLaren er weer als lachende derde vandoor met de overwinning?

Ik zeg; bring it on!!! :D

Gerard

Citaat van: Burorri op 05 maart 2011 - 16:11:17
Geinige voorbereiding. Doet me denken aan Monty Python, maar weet niet precies welke. Zelf heb ik ooit ook een keer een wat ludiekere voorbereiding geplaatst op een ander forum. Kreeg daar weinig positieve reacti :)es, nu maar hopen dat jij die wel krijgt :D.


Maar het is een race waar ik iig naar uit kijk.

Ik vind het leuk zo!! Humor en "thinking out of the box"kan nooit kwaad!!
Dus Jeroen...
:) Goed gedaan!!! ;)


0634

Goed dat je het zegt Gerard! Als ik eraan denk zal ik dmv de voorpagina tzt iedereen helpen herinneren dat de klok naar voren moet, zodat hopelijk niemand het eerste uur gaat missen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 maart 2011 - 18:13:44
Goed dat je het zegt Gerard! Als ik eraan denk zal ik dmv de voorpagina tzt iedereen helpen herinneren dat de klok naar voren moet, zodat hopelijk niemand het eerste uur gaat missen.

Idd. een goed advies van Gerard...En het lijkt mij idd. ook erg informatief om dat op de voorpagina te zetten.
Enne, Jeroen...hij is grappig, hoor!

Alleen mensen met nul humor zouden je inleiding niet leuk vinden...Alleen jammer dat dat plaatje van 'mevrouw Button' nogal klein is... :D
Nee, hoor! Geintje... ;)

gloudiesaurus

Leuk gedaan Jeroen! Ik kan het wel waarderen :)

En dat de klok verzet wordt lijkt me een goed idee om dat even goed te vermelden. Ik heb er al eens eerder problemen mee gehad  ;)

Kan haast niet wachten totdat het seizoen begint, de winterperiode met bijna geen tests was nu toch wel heel lang...
Ik verwacht Red Bull en Ferrari voorin.

Mercedes zal wel wat achter liggen denk ik, maar 1 seconde? Ik verwacht ze dichterbij...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Even een warmmakertje in de aanloop naar Melbourne!  8)


Edwin90

DAT GELUID!!!  :o dat horen we tegenwoordig niet meer met de V8 motoren.

Enzo

Citaat van: Edwin90 op 06 maart 2011 - 23:27:35
DAT GELUID!!!  :o dat horen we tegenwoordig niet meer met de V8 motoren.

En zoals ze toen konden pushen op de banden gaan we dit jaar ook niet meer zien... :-X

Niels_

Citaat van: Enzo op 06 maart 2011 - 23:33:25
Citaat van: Edwin90 op 06 maart 2011 - 23:27:35
DAT GELUID!!!  :o dat horen we tegenwoordig niet meer met de V8 motoren.

En zoals ze toen konden pushen op de banden gaan we dit jaar ook niet meer zien... :-X
Tja, dat ligt echt niet alleen aan die banden, maar ook gewoon aan het verbod op tanken. Vermits dat er niet meer is, kunnen een hoop ideeën telkens op de schop. ;)

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 06 maart 2011 - 18:05:21
Leuk gedaan Jeroen! Ik kan het wel waarderen :)

En dat de klok verzet wordt lijkt me een goed idee om dat even goed te vermelden. Ik heb er al eens eerder problemen mee gehad  ;)

Kan haast niet wachten totdat het seizoen begint, de winterperiode met bijna geen tests was nu toch wel heel lang...
Ik verwacht Red Bull en Ferrari voorin.

Mercedes zal wel wat achter liggen denk ik, maar 1 seconde? Ik verwacht ze dichterbij...
Kan het ook niet anders dan waarderen, Hulde.
Trotse vader van Rosalie(L)