Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

Jehoentelaar

Patrick was een hype. Kwam door een commercieel interessante strategie destijds opeens aan de leiding van de Indy 500 te rijden. Was op ovals verder wel prima, getuige haar zege in Motegi, maar zo'n supertalent is het niet.

Simona de Silvestro ben ik meer gecharmeerd van, maar die heeft bij HVM weinig kunnen laten zien en KV had nogal de moeite om constant een goede auto neer te zetten. Ik heb het de laatste tijd niet zo gevolgd, dus ik weet niet precies hoe ze nu in de markt ligt (transfermarkt van coureurs, niet die andere markt).

Perton

Danica Patrick is slechter dan haar fans willen toegeven, maar ook een veel betere coureur dan haar haters zullen beseffen. In haar laatste goede IndyCar-jaar (volgens mij het voorlaatste jaar dat ze meedeed in die klasse), reed ze altijd onopvallend, maar was ze wel degene die in de eindfase van de race nog een paar posities won. Ze kon dus prima racen, maar echt top was het niet. Maarja ze werd wel als een godswonder gehyped en ging daar in haar laatste jaar zelf ook enorm in geloven.



Dit blijft mooi.

Kootje

Dat laatste vraag ik me echt af. Danica was vooral goed op ovals, daar behoorde ze gewoon tot de (sub)top. Op streetcircuits en "echte" racetracks kwam ze echter totaal niet uit de verf, en dat wist ze zelf ook. Daarom dat ze altijd de interesse vanuit de F1, zij het oriënterend was die er wel degelijk, afgeslagen heeft. Dus ik vraag me oprecht af in hoeverre zij dan zelf in de hype geloofde.

Kronos

Om als vrouw in de F1 uiteindelijk terecht te komen zou je misschien wel eens minder goed hoeven te zijn dan je mannelijke concurrenten.

Neem nu bijvoorbeeld Max Chilton; iemand die geen potten weet te breken en nooit eruit zal springen als het om snelheid gaat. Hij is vooral aantrekkelijk wegens zijn commerciële backing die hij meebrengt naar het team.

Een commercieel aantrekkelijke vrouw die enigszins snelheid heeft laten zien zou hierdoor aantrekkelijker kunnen worden voor een team dan iemand zoals Chilton.
Je weet dat je de volledige media aandacht opeist in dat seizoen, dat je de geschiedenis in zult gaan als team en hierdoor wellicht veel meer commerciële activiteiten zult kunnen ontplooien ten gunste van het budget.

Of dit volledig eerlijk is? Nee, natuurlijk niet, maar is het eerlijk dat iemand zoals Chilton in de F1 rijdt terwijl Frijns dit niet kan?

Perton

Citaat van: Kootje op 19 december 2013 - 07:08:51
Dat laatste vraag ik me echt af. Danica was vooral goed op ovals, daar behoorde ze gewoon tot de (sub)top. Op streetcircuits en "echte" racetracks kwam ze echter totaal niet uit de verf, en dat wist ze zelf ook. Daarom dat ze altijd de interesse vanuit de F1, zij het oriënterend was die er wel degelijk, afgeslagen heeft. Dus ik vraag me oprecht af in hoeverre zij dan zelf in de hype geloofde.
Ze zou voor Honda en US F1 testen, maar die trokken zich allebei terug. Ik denk ook dat als je zelf een fijne carrière hebt, dat je niet alles op alles gaat zetten om contact te houden met de Formule 1-teams. Maar goed, misschien heb jij ook wel gelijk, ik weet het niet.

Hoe dan ook neem ik Patrick sowieso niet meer serieus sinds ze begon te klagen dat mensen haar alleen maar als lekker wijf zagen en niet zozeer als coureur. Beetje raar van iemand die zelf regelmatig uit de kleren gaat voor GoDaddy-reclame's op tv en elk jaar wel een keer in de Sports Illustrated staat. Als je je lichaam wilt gebruiken om jezelf te verkopen moet je vervolgens niet janken dat mensen je om die reden kennen en niet om je prestaties.

Kootje

Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 12:00:56
Hoe dan ook neem ik Patrick sowieso niet meer serieus sinds ze begon te klagen dat mensen haar alleen maar als lekker wijf zagen en niet zozeer als coureur. Beetje raar van iemand die zelf regelmatig uit de kleren gaat voor GoDaddy-reclame's op tv en elk jaar wel een keer in de Sports Illustrated staat. Als je je lichaam wilt gebruiken om jezelf te verkopen moet je vervolgens niet janken dat mensen je om die reden kennen en niet om je prestaties.

Tsjah .... aan de ene kant begrijp ik best dat ze daarover klaagt aangezien velen haar zo zien/zagen terwijl haar prestaties op ovals (iig in de Indy-Series)toch van 'n dusdanig niveau waren dat je niet meer van "slechts 'n lekker wijf" kunt spreken.
Echter heb je wel 'n punt dat je jezelf dan ook niet zo moet profileren, want idd ... ze maakte er maar wat dankbaar gebruik van dat ze zo'n lekker wijf is, of tenminste toch zo gezien wordt door menig mens.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 19 december 2013 - 17:33:03
Citaat van: Perton op 19 december 2013 - 12:00:56
Hoe dan ook neem ik Patrick sowieso niet meer serieus sinds ze begon te klagen dat mensen haar alleen maar als lekker wijf zagen en niet zozeer als coureur. Beetje raar van iemand die zelf regelmatig uit de kleren gaat voor GoDaddy-reclame's op tv en elk jaar wel een keer in de Sports Illustrated staat. Als je je lichaam wilt gebruiken om jezelf te verkopen moet je vervolgens niet janken dat mensen je om die reden kennen en niet om je prestaties.

Tsjah .... aan de ene kant begrijp ik best dat ze daarover klaagt aangezien velen haar zo zien/zagen terwijl haar prestaties op ovals (iig in de Indy-Series)toch van 'n dusdanig niveau waren dat je niet meer van "slechts 'n lekker wijf" kunt spreken.
Echter heb je wel 'n punt dat je jezelf dan ook niet zo moet profileren, want idd ... ze maakte er maar wat dankbaar gebruik van dat ze zo'n lekker wijf is, of tenminste toch zo gezien wordt door menig mens.


Dat zeg je goed, Kootje...Die Danica een 'lekker wijf'? Geen borsten en al helemaal geen kont?! Pfff... :P

Kootje

 ;D

Tsjah .... smaken verschillen nu eenmaal, vandaar mijn kanttekening. Overigens eentje waar ik het zelf niet mee eens ben, want ik vind het wel 'n lekker wijf, maar dat terzijde. ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 21 december 2013 - 12:02:15
;D

Tsjah .... smaken verschillen nu eenmaal, vandaar mijn kanttekening. Overigens eentje waar ik het zelf niet mee eens ben, want ik vind het wel 'n lekker wijf, maar dat terzijde. ;)
;) ;) ;)

Fietser

Het zou fijn zijn als men bij dit onderwerp wat minder seksistisch zou reageren en on topic zou blijven. Dat geldt zeker voor redactieleden.

0634

Tjonge zeg.. iemand zegt wat over een lekker wijf... nou nou, poeh poeh. Wat een drama zeg ::).


Perton

En dan ook nog eens over iemand die juist haar lichaam voor geld verkoopt. Dat klinkt hard, maar zoals ik al eerder zei: als je zelf in lingerie in GoDaddy-commercials (Die je raceauto betaalt) gaat zitten en vervolgens als vrouw klaagt dat mensen je om je lichaam en niet om je talent bewonderen, dan roep je het ook wel een beetje over jezelf af.. Patrick kiest zelf voor deze tactiek, dan kan er verwacht worden dat er ook over haar lichaam gepraat gaat worden.

Franky R.

Citaat van: Fietser op 22 december 2013 - 10:23:58
Het zou fijn zijn als men bij dit onderwerp wat minder seksistisch zou reageren en on topic zou blijven. Dat geldt zeker voor redactieleden.
Perton heeft al passend geantwoord op het 'onderwerp'...Enne, al redactielid hebben wij ook onze mening, dacht ik zo?

Kootje

In navolging vd kleine "discussie" die in het Suzie Wolff topic begonnen is, dacht ik eens te kijken hoeveel vrouwen er komend jaar in de toonaangevende series van start zullen gaan. De oogst valt wat tegen, maar met nog 10-tallen stoeltjes te vergeven blijft er hoop voor het andere geslacht. ;)


Seizoen 2014


European Formula 3
Met nog 6 plekken te vergeven, vooralsnog geen dames in deze klasse.

GP3
Hier is nog heel veel mogelijk, maar .... nog geen dames bevestigd in deze serie.

Formule Renault 2.0
Wederom geen dames bevestigd, maar kan nog alle kanten op.

GP2
Ook hier nog geen dames bevestigd, maar met nog 13 stoeltjes te vergeven is nog alles mogelijk

Formule Renault 3.5
Hoewel ook hier nog genoeg stoetjes onvergeven zijn, zijn er nog geen dames bevestigd.

Indy Lights
Het eerste kampioenschap waar alle stoeltjes vergeven zijn, maar helaas .... geen dames.

Indy
Ook hier zijn alle stoeltjes inmiddels vergeven en is dit vooralsnog de enige klasse waar dames actief zijn.
Simona De Silvestro - Pippa Mann- Ana Beatriz & Katherine Ledge zijn hier wederom vd partij.

Perton

Tatiana Calderón zal, zeker na haar prestaties in Florida, ongetwijfeld wel weer in het een of ander F3-kampioenschap opduiken. Misschien Auto GP?

Zolang Carmen Jordá nog netjes ja knikt tegen haar veel te rijke vriend, zal hij ongetwijfeld ook haar racecarrière blijven bekostigen, ook al rijdt ze overal steevast achteraan rond. Misschien is ze slim en laat ze GP3 voor wat het is, we zullen zien.

Alice Powell moet hopen op wat budget, anders is het na een anoniem 2013 helemaal klaar met haar carrière.

Vicky Piria verbaast me dat ze tiende was in de F3 Open. Nog een jaar in die klasse lijkt me wel geschikt voor haar.

Voor de rest loopt er, in Europa althans, geen vrouw rond die nog ergens wat zou kunnen. Misschien dat iemand uit de karting de overstap maakt naar de Formule Renault ofzo, maar dat merken we dan wel.