Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

Maikel0230

Waarom nemen ze dan zoveel coureurs op hun talentenprogramma? kijk naar McLaren, die doen het met drie jongens. Als je zoveel personen hebt die je in de gaten houdt dan kun je in mijn ogen alleen maar aan scoreboordjournalistiek doen.

En ik zou Alguersuari en Buemi nu niet echt als goede voorbeelden aanhalen, aangezien die twee nu gereduceerd zijn tot commentator en donnutcoureur

Ik denk dat we nu best on topic gaan want dit is nog altijd het 'Dames in de Formule racerij' topic en niet het 'Helmut Marko topic'

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Maikel0230 op 17 december 2013 - 19:09:37
Waarom nemen ze dan zoveel coureurs op hun talentenprogramma? kijk naar McLaren, die doen het met drie jongens. Als je zoveel personen hebt die je in de gaten houdt dan kun je in mijn ogen alleen maar aan scoreboordjournalistiek doen.

Dat zou je hen moeten vragen. Vermoedelijk zullen ze denken dat uit zoveel mogelijk talenten de kans groter is dat er een supertalent bij zit dan bij twee of drie talenten.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat Marko of de Red Bull manier dé manier is, maar het is één manier. Gezien het verleden met veel goede coureurs en een enkele hele goede coureur hebben ze het gelijk aan hun zijde. Wat niet inhoudt dat het dus de énige methode is.

En Alguersuari is een prima rijder m.i.. Persoonlijk heb ik het altijd jammer gevonden dat hij niet in de F1 heeft kunnen blijven.

CitaatIk denk dat we nu best on topic gaan want dit is nog altijd het 'Dames in de Formule racerij' topic en niet het 'Helmut Marko topic'

Prima. Maar je stelde nog een vraag en daar wilde ik toch even op antwoorden :).

Maikel0230

Geen probleem Jeroen, je hebt er ook gelijk in te antwoorden, ik begrijp je standpunt ook. :)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Goed .... om 'm dan toch maar weer on-topic te brengen ...

Verrassend genoeg zijn er (tot zover ik weet) nog geen dames bevestigd voor het indycar seizoen van 2004. Na jaren verwend te zijn met divers vrouwelijk schoon op de startgrid, lijkt het er nu op dat we het dit jaar zonder moeten doen. Er zijn echter nog wel wat stoeltjes over, dus ..... fingers crossed en hopen dat er weer 'n paar snoepjes van start gaan. Anders moeten we het met teambaas Sarah Fisher doen, en daar wordt ik niet echt blij van. ;)


0634

Ik volg de Indy's niet zo (meer, vroeger wel). Maar hebben die vrouwen zoals Patrick nou echt veel toegevoegd? Of was het toch meer een promootje met een knap koppie? (Ja, ik weet dat ze een race gewonnen heeft, maar dat heeft Maldonado ook ;))

T.Nuvolari

Dacht dat Danica Patrick toch hier en daar redelijke resultaten kon noteren achter haar naam. Dat is echter geen referentie, niet veel soeps dat ooit de oversteek naar de F1 heeft gemaakt.

Kootje

#231
Citaat van: Jeroen op 17 december 2013 - 21:29:29
Ik volg de Indy's niet zo (meer, vroeger wel). Maar hebben die vrouwen zoals Patrick nou echt veel toegevoegd? Of was het toch meer een promootje met een knap koppie? (Ja, ik weet dat ze een race gewonnen heeft, maar dat heeft Maldonado ook ;))

Tsja .... wat is echt iets toevoegen? Danica Patrick was weliswaar geen absolute top, maar deed het al met al ook zeker niet slecht. Zelfde geld voor Simona De Silvestro die afgelopen jaar keurig 13e werd (vd 21 die 'n compleet seizoen afwerkten) en gerenomeerde coureurs zoals bijvoorbeeld Viso, Carpenter, Rahal en Servia gewoon achter zich hield. Dus ja .... die dames voegden naast 'n lekker lijf en knap koppie best wat toe.

Bij de overige dames waren de gemiddelde prestaties beduidend minder, dus zou je idd kunnen stellen dat zij slechts meededen om publicitaire redenen. Echter denk ik dan bij mezelf: Hoeveel mannelijke coureurs presteren er dan beter? Daar zijn er toch ook genoeg van die eigenlijk niets toevoegen. En ja ... dan kijk ik liever naar Anne Beatrice dan naar AJ Almendinger of naar Pippa Mann ipv Luca Filipe die gelijkwaardig (niet) presteerden.


Citaat van: M@rc op 17 december 2013 - 21:41:48
Dacht dat Danica Patrick toch hier en daar redelijke resultaten kon noteren achter haar naam. Dat is echter geen referentie, niet veel soeps dat ooit de oversteek naar de F1 heeft gemaakt.

Hoeveel soeps heeft er überhaupt die oversteek gemaakt? Ik kom niet verder dan Mario Andretti, Jacques Villeneuve en Juan Pablo Montoya. ::)

0634

Nou ja, Michael Andretti (of bedoelde je die want Mario deed het alleen andersom?).

Verder nog Bourdais. Da Matta.

Kootje

Nope, bedoelde echt Mario
Champcar kampioen in '66, '67 en '69, debuterend in F1 in '68 (vanaf '75 Full Time) met 'n titel in '78. Daarna (1982) weer Champcar en 'n 4e titel in '84.

Michael was juist één van die coureurs die niet veel soeps waren. Net als Bourdais, DaMatta, Zanardi etc. Ik bedoel ... over iets toevoegen gesproken, wat voegden zij dan toe? In Champ/Indycar waren dit grote jongens, maar in de F1 was er slechts 'n bijrolletje voor hen weggelegd.

SDG

Citaat van: Kootje op 17 december 2013 - 20:01:00
Goed .... om 'm dan toch maar weer on-topic te brengen ...

Verrassend genoeg zijn er (tot zover ik weet) nog geen dames bevestigd voor het indycar seizoen van 2004. Na jaren verwend te zijn met divers vrouwelijk schoon op de startgrid, lijkt het er nu op dat we het dit jaar zonder moeten doen. Er zijn echter nog wel wat stoeltjes over, dus ..... fingers crossed en hopen dat er weer 'n paar snoepjes van start gaan. Anders moeten we het met teambaas Sarah Fisher doen, en daar wordt ik niet echt blij van. ;)

De Silvestro ook zonder stoeltje in 2014?

En inderdaad, Fisher is sedert ze gestopt is met racen ook flink uitgezet.  ;)

0634

Citaat van: Kootje op 18 december 2013 - 06:56:14
Nope, bedoelde echt Mario
Champcar kampioen in '66, '67 en '69, debuterend in F1 in '68 (vanaf '75 Full Time) met 'n titel in '78. Daarna (1982) weer Champcar en 'n 4e titel in '84.

Michael was juist één van die coureurs die niet veel soeps waren. Net als Bourdais, DaMatta, Zanardi etc. Ik bedoel ... over iets toevoegen gesproken, wat voegden zij dan toe? In Champ/Indycar waren dit grote jongens, maar in de F1 was er slechts 'n bijrolletje voor hen weggelegd.

O je wilde succesvolle overstappen. Tja, alleen Villeneuve en Montoya.

Andretti telt dan niet, want die was al Indycar kampioen voordat hij de F1 in ging. Was dus ook in Amerika al een gearriveerde grootheid m.i..

Kootje

Citaat van: SDG op 18 december 2013 - 10:08:03
De Silvestro ook zonder stoeltje in 2014?

Tot nog toe lijkt 't daar wel op, tenminste .... ze is iig nog niet bevestigd.


CitaatEn inderdaad, Fisher is sedert ze gestopt is met racen ook flink uitgezet.  ;)

Dat ook, maar ik was sowieso al nooit geen fan.




Kootje

Citaat van: Jeroen op 18 december 2013 - 17:09:14
O je wilde succesvolle overstappen. Tja, alleen Villeneuve en Montoya.

Andretti telt dan niet, want die was al Indycar kampioen voordat hij de F1 in ging. Was dus ook in Amerika al een gearriveerde grootheid m.i..

Montoya ('99) en Villeneuve ('95) waren dat ook al, net als Andretti jr ('91), Bourdais ('04 t/m '07) en DaMatta ('02)

Eigenlijk alle coureurs die vanuit Indycar/ChampcarCART de overstap maakten waren in die disciplines al kampioen en 'n grootheid. Alleen voor Zanardi gaat dit niet helemaal op. Die ging na vier matige jaren F1 pas naar Amerika, werd daar 'n grootheid door tweemaal ('97-'98) de CART-titel te pakken om vervolgens weer naar de F1 te keren en nogmaals 'n flater te slaan.

0634

Volgens mij ben ik het even kwijt.  :-[

Gaat het nou over van F1 naar Indycar (zoals Mansell) of anders om (dan kom ik niet verder dan Villeneuve, Montoya en Mario)?

Ach ja, lekker boeiend eigenlijk. Het gaat hierover vrouwen en die waren nooit succesvol in F1 ;D

Kootje

Het ging ook eigenlijk over Danica Patrick en haar Indysuccessen, maar dat dat geen referentie is om succesvol de overstap te maken vanuit de Indys naar de F1, want ...... succesvollere mannen konden dit ook niet. ;)