Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

Franky R.

Gaan we liegen, jozef?!
CitaatJij bent trouwens degene die aan mij zei dat ik het niet snapte, dus ga nu niet doen alsof ik zei dat jij het niet snapte.


Jouw reactie op mijn uitleg over het gebeuren.
CitaatIk denk eerlijk gezegd dat er niet veel van je uitleg klopt. Waarom is ontkoppelen niet aan de orde als anti-stall op de ECU zit? De ECU kan wel meer controleren dan alleen inspuiting en kleppentiming hoor.
Wat zeg je hier dan? Je had mijn verhaal ook kunnen aanvullen, ipv 'je wijsheid' te spuien!


CitaatJij doet alsof het een feit is dat de anti-stall de enige oorzaak was van dit ongeluk, terwijl hier niemand (die het zeker kan weten) een uitspraak over heeft gedaan. En afgaan op Olav Mol is nu ook niet echt 'veilig', die man begrijpt sowieso niet veel van techniek. Ik vecht de anti-stall-verklaring dus aan met gegronde argumenten, namelijk dat de anti-stall de motor ontkoppelt.


En je doet het hier weer. "Olaf Mol begrijpt niet veel van techniek"... ::)


Ik heb gezegd idd. dat de anti-stall het waarschijnlijkste reden zou zijn. Ik ga niet voor de derde keer uitleggen waarom ik het dacht. Als ij er domweg niet wil lezen, dan is het de moeite ook niet waard om het jou aan je verstand te peuteren.


I.i.g. ben je niet ingegaan op mijn argumenten. Ipv zit je als een soort docent met zaken te spuien. En hoezo gegronde argumenten. Ik kan je een dozijn voorbeelden geven van hakkelende auto's  die dankzij de anti-stall toch de pitsstraat uit konden rijden.




En denk zelf even na;
CitaatOok bij het wegrijden op de grid zorgt de anti-stall voor het intrekken van de koppeling wanneer het toerental te diep zakt. Want denk even mee: bij de start geeft de coureur al sowieso volgas en draait de motor op maximaal vermogen. Hoe wil je er met een anti-stallsysteem voor zorgen om NOG meer zuurstof en benzine binnen te krijgen?


Waarom zou de anti-stall bij een hoog toerental inschakelen? Hoe weet jij dat de coureur met het juiste toerental wilde vertrekken? Heb je daar gegevens van of zo?


Ik ben er klaar mee, want jij leest toch alleen maar wat jij wil lezen... >:(

KVDracer

De discussie zal nu wel weer oplaaien om meer hoofdbescherming te gebruiken. Zoals er overlaatst een voorstel was.
Eigenlijk vind ik het nog steeds raar dat je bij een rechte lijntest zomaar tot aan de vrahtwagen kunt rijden. In plaats van de vrachtwagen en het stuk voor de rechte lijntest af te bakenen en dan moeten ze de wagen maar tot daar duwen%.

Sabai

Citaat van: KVDracer op 04 juli 2012 - 20:39:56
De discussie zal nu wel weer oplaaien om meer hoofdbescherming te gebruiken. Zoals er overlaatst een voorstel was.
Eigenlijk vind ik het nog steeds raar dat je bij een rechte lijntest zomaar tot aan de vrahtwagen kunt rijden. In plaats van de vrachtwagen en het stuk voor de rechte lijntest af te bakenen en dan moeten ze de wagen maar tot daar duwen%.

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Dit is wel een heel uitzonderlijk ongeluk er zullen namelijk nooit vrachtwagens met een open laadklep op het circuit of in de pits staan.

Las ook dat ze haar oog is verloren vind het erg verschrikkelijk voor haar en hoop dat ze er enigszins van herstelt dat ze normaal kan leven .

Jozef

#153
Citaat van: Franky R. op 04 juli 2012 - 18:17:05
Gaan we liegen, jozef?!
CitaatJij bent trouwens degene die aan mij zei dat ik het niet snapte, dus ga nu niet doen alsof ik zei dat jij het niet snapte.

Jouw reactie op mijn uitleg over het gebeuren.
CitaatIk denk eerlijk gezegd dat er niet veel van je uitleg klopt. Waarom is ontkoppelen niet aan de orde als anti-stall op de ECU zit? De ECU kan wel meer controleren dan alleen inspuiting en kleppentiming hoor.
Wat zeg je hier dan? Je had mijn verhaal ook kunnen aanvullen, ipv 'je wijsheid' te spuien!

Wel ja, lees wat ik zeg: "ik denk dat er niet veel van je uitleg klopt". Dat is wel wat anders dan "jij snapt een hoop dingen niet" of "je voorbeeld is onzin".

Citaat van: Franky R. op 04 juli 2012 - 18:17:05
CitaatJij doet alsof het een feit is dat de anti-stall de enige oorzaak was van dit ongeluk, terwijl hier niemand (die het zeker kan weten) een uitspraak over heeft gedaan. En afgaan op Olav Mol is nu ook niet echt 'veilig', die man begrijpt sowieso niet veel van techniek. Ik vecht de anti-stall-verklaring dus aan met gegronde argumenten, namelijk dat de anti-stall de motor ontkoppelt.

En je doet het hier weer. "Olaf Mol begrijpt niet veel van techniek"... ::)

Ik heb gezegd idd. dat de anti-stall het waarschijnlijkste reden zou zijn. Ik ga niet voor de derde keer uitleggen waarom ik het dacht. Als ij er domweg niet wil lezen, dan is het de moeite ook niet waard om het jou aan je verstand te peuteren.

I.i.g. ben je niet ingegaan op mijn argumenten. Ipv zit je als een soort docent met zaken te spuien. En hoezo gegronde argumenten. Ik kan je een dozijn voorbeelden geven van hakkelende auto's  die dankzij de anti-stall toch de pitsstraat uit konden rijden.

En denk zelf even na;
CitaatOok bij het wegrijden op de grid zorgt de anti-stall voor het intrekken van de koppeling wanneer het toerental te diep zakt. Want denk even mee: bij de start geeft de coureur al sowieso volgas en draait de motor op maximaal vermogen. Hoe wil je er met een anti-stallsysteem voor zorgen om NOG meer zuurstof en benzine binnen te krijgen?

Waarom zou de anti-stall bij een hoog toerental inschakelen? Hoe weet jij dat de coureur met het juiste toerental wilde vertrekken? Heb je daar gegevens van of zo?

Ik ben er klaar mee, want jij leest toch alleen maar wat jij wil lezen... >:(

Nu ja, ik heb ondertussen een waslijst aan redenen gegeven waarom de anti-stall de motor ontkoppelt. Jij hebt geen enkel valide tegenargument gegeven daarvoor.

Ik spreek trouwens ook nergens over "een hoog toerental", geen idee waar je dat ineens weer vandaan haalt (ik zeg zelfs: wanneer het toerental te diep zakt).

Dit is niet eens een discussie meer...

Enzo


gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 04 juli 2012 - 21:33:30
Citaat van: KVDracer op 04 juli 2012 - 20:39:56
De discussie zal nu wel weer oplaaien om meer hoofdbescherming te gebruiken. Zoals er overlaatst een voorstel was.
Eigenlijk vind ik het nog steeds raar dat je bij een rechte lijntest zomaar tot aan de vrahtwagen kunt rijden. In plaats van de vrachtwagen en het stuk voor de rechte lijntest af te bakenen en dan moeten ze de wagen maar tot daar duwen%.

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Dit is wel een heel uitzonderlijk ongeluk er zullen namelijk nooit vrachtwagens met een open laadklep op het circuit of in de pits staan.

Las ook dat ze haar oog is verloren vind het erg verschrikkelijk voor haar en hoop dat ze er enigszins van herstelt dat ze normaal kan leven .

Ik denk dat de discussie er vooral over zou gaan waarom die truck daar stond, en dat ook rechte-lijn tests strengere veiligheidsmaatregelen krijgen. Wat noodlottig dat dit moet gebeuren, en hoeveel pech heeft Maria de Villota wel niet gehad  >:( Ze is door dit ongeluk wel voor het leven getekend  :(

Hopelijk verloopt haar revalidatie verder goed...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Als haar oog weg is, zal haar gezicht er ook wel 'fris' uit zien. :(

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 05 juli 2012 - 00:53:37
Als haar oog weg is, zal haar gezicht er ook wel 'fris' uit zien. :(

Tegenwoordig kunnen ze veel met plastische chirurgie, maar ik ben er ook bang voor. Kunstogen hebben ze tegenwoordig ook goede, dat zie je bijna niet meer. Het is niet meer zo'n glazen oog zoals vroeger.... ik hoop het beter voor haar!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 05 juli 2012 - 01:30:43
Citaat van: Jozef op 05 juli 2012 - 00:53:37
Als haar oog weg is, zal haar gezicht er ook wel 'fris' uit zien. :(

Tegenwoordig kunnen ze veel met plastische chirurgie, maar ik ben er ook bang voor. Kunstogen hebben ze tegenwoordig ook goede, dat zie je bijna niet meer. Het is niet meer zo'n glazen oog zoals vroeger.... ik hoop het beter voor haar!


Ik hoop met je mee...Maar er werd [helaas] ook gesproken over ernstige verwondingen in het gezicht...Afhankelijk van haar karakter treedt ze in het openbaarheid of trekt ze zich geheel terug.
:-[


Folkert

Maar is ze haar hele oog kwijt? Ik dacht gelezen te hebben dat ze alleen het zicht kwijt is. Moet ik wel zeggen dat dat al weer paar uurtjes geleden was.
Trotse vader van Rosalie(L)

Fabian

Citaat van: Folkert op 05 juli 2012 - 09:31:30
Maar is ze haar hele oog kwijt? Ik dacht gelezen te hebben dat ze alleen het zicht kwijt is. Moet ik wel zeggen dat dat al weer paar uurtjes geleden was.
Zoals ik de berichten begrepen heb is ze haar hele oog kwijt.

Gerard

Triest!!! Dat die vrouw haar oog kwijt is, én.... dat er hier om dit trieste geval een discussie ontstaat.. pfff

Fabian

Citaat van: Gerard op 05 juli 2012 - 20:31:22
Triest!!! Dat die vrouw haar oog kwijt is, én.... dat er hier om dit trieste geval een discussie ontstaat.. pfff
Hoe bedoel je discussie? Volgens mij geven we gewoon informatie.

Franky R.

Citaat van: Fabian van Tiel op 05 juli 2012 - 20:38:22
Citaat van: Gerard op 05 juli 2012 - 20:31:22
Triest!!! Dat die vrouw haar oog kwijt is, én.... dat er hier om dit trieste geval een discussie ontstaat.. pfff
Hoe bedoel je discussie? Volgens mij geven we gewoon informatie.


Gerard doelde vast op het gekibbel tussen jozef en mij...Idd. peanuts vergeleken met de ellende voor Maria de Villota... :-X

Fabian

Citaat van: Franky R. op 07 juli 2012 - 13:24:45
Gerard doelde vast op het gekibbel tussen jozef en mij...Idd. peanuts vergeleken met de ellende voor Maria de Villota... :-X
Ah oké. Dan heeft hij inderdaad een punt. Ik dacht meer dat Gerard doelde op een discussie over de toestand van de Villota. Mijn fout!