Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

Franky R.

Citaat van: meatball op 04 maart 2011 - 05:47:23
1 ding is zeker van racen wordt je niet lelijk  ;D de meeste van deze dames mogen er zijn  ;)

Hahahaha,

Dat zag ik ook al. En het zijn er toch veel meer dan dat ik dacht. Mss. moeten die dames eens leren hoe ze zichzelf verkopen. Nu is men veelal verbaasd dat er zoveel vrouwen racen...

Kootje

Citaat van: Franky R. op 04 maart 2011 - 23:10:27
Dat zag ik ook al. En het zijn er toch veel meer dan dat ik dacht.
En dan ben ik pas op de 150 van de ondertussen + 200  :D

Word dus nog vervolgd  ;)

Citaat van: Franky R. op 04 maart 2011 - 23:10:27
Mss. moeten die dames eens leren hoe ze zichzelf verkopen.
Ik heb alvast 'n rooie TL opgehangen  ::) ..... ,of bedoelde je dat niet  :P

SDG

Citaat van: Gerard op 25 februari 2011 - 08:12:36
Even een kleine aanpassing...
How about Milka Duno, niet geheel onverdienstelijk in de IRL geweest....



Dit blijft een grappig filmpje...  :)


Enzo

Citaat van: SDG op 05 maart 2011 - 01:11:44
Citaat van: Gerard op 25 februari 2011 - 08:12:36
Even een kleine aanpassing...
How about Milka Duno, niet geheel onverdienstelijk in de IRL geweest....



Dit blijft een grappig filmpje...  :)



Milka heeft vaker kritiek gehad... ::)


SDG

#49
Citaat van: Kootje op 27 februari 2011 - 20:37:10
Als aanvulling op de vrouwen in Champcar/Cart ,nu ook
       Vrouwen in de Indy 500

'10   Simona de Silvestro**        klassering 14e  

'10   Ana Beatriz Figueiredo**   klassering 21e

             
Simona de Silvestro     Ana Beatriz Figueiredo

*    CART/ChampCar
** IndyRacingLeague


Simona De Silvestro schat ik persoonlijk hoog in, zeker op basis van wat ze totnogtoe in het huidige Indycar-seizoen gepresteerd heeft.

Vooral in de openingsrace in Sint-Petersburg, waar ze een tijdje tweede reed en uiteindelijk als vierde finishte na een rondenlang duel met Tony Kanaan, maakte ze bijzonder veel indruk. Op termijn acht ik haar zelfs in staat succesvoller te worden dan Danica Patrick.

Ana Beatriz heeft me daarentegen nog niet echt weten te overtuigen en lijkt me vooralsnog eerder veldvulling. Zoals ze vorige zondag in Long Beach afging door in de opwarmronde op koude banden te spinnen en nog voor de start bijna een ronde aan de broek had, het was zelfs tamelijk genant.

Kootje

#50
Oke ,leuk om te weten.
Hoe heeft Danica het tot nu toe gedaan dan ??
Ennuh ,is één van deze 3 nog doorgebroken naar de IRL ??
En zo ja ,hoe hebben zij 't gedaan ??

Citaat
Cyndie Allemann                       ,Pippa Mann                                 en Carmen Jordá  


SDG

#51
Danica werd zondag in Long Beach zevende, de andere twee races eindigde ze ergens anoniem in het middelveld.

En Pippa Mann zal meedoen aan de kwalificaties voor de Indy 500.

Nu we toch over de Indycar Series bezig zijn, de race in Long Beach werd op sensationele wijze gewonnen door Mike Conway, de man die vorig jaar nog in de Indy 500 de dood voor ogen zag.


SDG

Citaat van: rafael25 op 25 februari 2011 - 14:25:23
Mooi artikel, Kootje ;)

Op verschillende plaatsen doen vrouwen het goed in de autosport. Danica Patrick maakt al jaren in de Verenigde Staten furore en daar is vorig jaar Simona de Silvestro bij gekomen.



En niet vergeten Sarah Fisher.(foto) mijn coureur :-[ :-[ :-[ :-[

Srah Fisher is er ondertussen helaas ook mee gestopt. Ze is een paar maanden terug moeder geworden en concentreert zich nu volop op haar bezigheden als teambaas van haar eigen Indycar-team.

Ook deze dame heeft het stuur inmiddels aan de wilgen gehangen wegens gezinsuitbreiding: Leanne Tander, vrouw van V8Supercars-coureur Garth Tander. Maar zoiets is natuurlijk zo'n beetje het lot van veel vrouwen die aan autoracen doen...



Franky R.

CitaatOok deze dame heeft het stuur inmiddels aan de wilgen gehangen wegens gezinsuitbreiding: Leanne Tander, vrouw van V8Supercars-coureur Garth Tander. Maar zoiets is natuurlijk zo'n beetje het lot van veel vrouwen die aan autoracen doen


Het "lot" van veel vrouwen? Nog los van of ze racen of niet...Het is aan de vrouw of ze kinderen wilt. Sommigen weten het zeker van niet en kiezen daarmee voor hun (sport)carriere. Bijv. Lucia Rijker.


Anderen kunnen hun biologische klok niet negeren.


Die "pech" hebben vrouwen nu eenmaal, maar om van een 'lot' te spreken?

Matthijs

Voor de meeste vrouwen is het een bewuste keus en zijn er erg gelukkig mee! Mannen hebben gewoon 'het geluk' dat ze allebei kunnen: kinderen en carrière. Toch zie je dat een aantal op een gegeven moment (terecht) kiezen voor het familieleven.

Wizard

Citaat van: Enzo op 05 maart 2011 - 03:55:04
Citaat van: SDG op 05 maart 2011 - 01:11:44
Citaat van: Gerard op 25 februari 2011 - 08:12:36
Even een kleine aanpassing...
How about Milka Duno, niet geheel onverdienstelijk in de IRL geweest....



Dit blijft een grappig filmpje...  :)



Milka heeft vaker kritiek gehad... ::)



Die ken ik nog wel! Karakter van een popster met sterallures!

Matthijs

CitaatHow about Milka Duno, niet geheel onverdienstelijk in de IRL geweest....
Dat is de beste grap van de dag. Op ovals ging het nog een beetje, maar op 'normale' circuits was ze echt een rijdende chicane.

Moet gelijk denken aan een citaat van de teambaas van paydriver Délétraz in de F1: "On ability alone, we are not willing to keep him." Idem voor Milka.

SDG

Wie het nieuwste exemplaar van Formule 1(.nl) al doorbladerd heeft - of simpelweg de Nederlandse autosport op de voet volgt - is wellicht deze 16-jarige meid uit Dronten niet ontgaan: Beitske Visser. Lijkt iemand waar we de komende jaren nog wel meer van gaan horen.




Matthijs

Het succes van Beitske zegt net zoveel over het niveau van de Nederlandse racerij (hobbyisme) als van haar talent. Ik hoop dat ze ver komt, het is nu het moment voor haar om over te stappen naar de Formule Renault