Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28

SDG

Citaat van: SDG op 01 maart 2011 - 12:37:51
Iemand nog iets van Natacha Gachnang gehoord de laatste tijd?




Na haar zware ongeluk in de GT1 in Abu Dhabi vorig jaar is het wel wat stil rond haar geworden...




In 2013 kwam ze uit in de European Le Mans Series. Zo ziet ze er tegenwoordig dus uit, ik had haar aanvankelijk zelfs niet eens herkend.  :P


Franky R.

Oogt wat molliger...en dat zwart geverfde haar... :-X
Maar ze rijdt in ieder geval og. Die Ford GT ziet er aardig ingekort uit...Dat was een best klap!

0634

Is er uiterlijk niet op vooruitgegaan. Wat dat betreft past ze wel in de F1. ;)

Jozef

Ach, heren. Die bovenste foto is duidelijk deel van een fotoshoot dus daar zit de make-up en het haar goed, en misschien is er veel photoshop bij. Maar als je in je raceoverall staat, ga je je natuurlijk niet optutten omdat er een foto gemaakt moet worden, dat zou nogal raar staan. :)

0634

True. En het is natuurlijk ook maar een foto he.

Sphinx

Aangezien ik het even nergens anders kwijt kan dan maar hier. Beitske Visser blijft lekker aan de weg timmeren op weg naar 2014. Vier dagen testen in de Renault 2.0 (Manor MP, JD Racing en twee dagen Adrian Valles Racing) en afgelopen vrijdag een Formule 3 auto voor Van Amersfoort.

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54756
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Maikel0230

Tja, ze moet aan de bak nu dat Marko haar aan de deur heeft gezet. :P

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sphinx

Gelukkig krijgt ze daar de kansen ook voor én pakt ze die ook. De eerste test bij Manor MP in de renault 2.0 kon ze als 'vriendendienst' geregeld krijgen (was ook maar één dag), maar het was goed genoeg om eerst van JD Racing en daarna van Adrian Valles op uitnodiging te mogen testen. Die F3-test was een leuk cadeautje, en Frits van Amersfoort was behoorlijk enthousiast.

CitaatTja, ze moet aan de bak nu dat Marko haar aan de deur heeft gezet.

Niet dat Marko er wakker over zal liggen, maar hij zet weer een talent buiten dat door slecht materiaal en pech niet kon presenteren. Soms denken de Oostenrijkers echt veel te zwart-wit. Wat als Frijns nu wel voor RBR had gekozen (zoals ik op veel forums lees), dan had hij dezelfde problemen met de Arden auto gehad als Williamson en was ie meteen buitengevlogen dat jaar, zonder één punt op zn naam en hoogstwaarschijnlijk door de achterdeur uit de autosport verdwenen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

Hoe weet je dat? Ik neem aan dat iedere rijder door Marko en de zijnen beoordeeld wordt op heel veel verschillende vlakken en onderdelen. Het zal niet zomaar natte vingerwerk zijn. Alleen talentvol zijn zal ongetwijfeld niet het enige vlak van beoordeling zijn.

Perton

Hartley de deur gewezen, nu succesvol sportscar-coureur, Bortolotti de deur gewezen, domineerde compleet de Mégane Trophy (ok dat stelt misschien niet zoveel voor) en volgens mij doet Wickens het ook niet onaardig in DTM. Tuurlijk, dat is geen garantie dat ze goed genoeg zouden zijn voor de Formule 1, maar het is wél raar dat Bortolotti na zijn kampioenschap in de Formule 2 de Red Bull-steun kwijtraakt en dat Hartley jarenlang mocht aanmodderen ook al presteerde hij werkelijk helemaal niets. Uiteraard komt dan inderdaad wat jij zegt, dat er naar andere vlakken wordt gekeken, maar van iemand als Bortolotti vraag ik me echt af wat hij zou missen in vergelijking met anderen die wél bij STR mochten rijden. Maargoed, Vettel is het bewijs van het succes, dus Marko doet vast wel iets goeds.

Overigens gaat er ook al enige tijd het gerucht dat er genoeg Red Bull-coureurs betalen om deel uit te mogen maken van het programma. Of dat waar is, weet ik natuurlijk niet, maar dat zou natuurlijk kunnen verklaren waarom Beitske na een jaar weer weg is.

0634

Niet alleen Vettel is het bewijs dat Marko wel iets goed doet. Hij heeft inmiddels een aardige staat van dienst opgebouwd.

Maar het was overigens een oprechte vraag hoor. Ik ken het beoordelingssysteem niet. En er zal ook ongetwijfeld wel eens een foute keuze tussen zitten. Maar ik ga ervanuit dat je niet zomaar 'weggestuurd' wordt omdat je toevallig een mindere wagen hebt,

Perton

Nu zal dit niet de meest betrouwbare bron zijn, maar met name Bortolotti was er echt heel verbaasd over dat hij de deur werd gewezen. Maar goed, zoals je zegt, er zal inderdaad wel eens een foute keuze tussen zitten. Maar dat je na één minder seizoen de deur kan worden gewezen, dat is niet onwaar. Dat geeft Marko namelijk zelf ook toe. Ze moeten echt veel vertrouwen in je hebben om dan alsnog door te gaan. En dat gebeurt nu met Felix da Costa en dat gebeurde eigenlijk ook wel met Hartley.

Hoe dan ook, zolang Red Bull blij is met wat Marko doet, doet hij zijn werk goed. Los van of dit strenge beleid goed of niet goed is, is het enige waar ik kritiek op heb, dat je vaak pas in december ofzo te horen krijgt of Red Bull met je verder wil. Het lijkt me dat als een seizoen eindigt in september, dat ze het dan ook wel tegen je kunnen zeggen. En dan is het gewoon heel vervelend om nog op zoek te gaan naar nieuwe sponsoren en/of andere partners. Wat dat betreft heeft Red Bull het met Lewis Williamson beter aangepakt, al blijft het nog steeds raar om iemand na 5 races uit je programma te gooien.

Maikel0230

Vettel en Ricciardo zijn inderdaad voorbeelden dat Marko het wel degelijk kan maar van de 5 andere coureurs die voor Toro Rosso reden kon alleen Luizzi tot nu toe een vervolg breien aan zijn carrière in de formule 1. Wat toch wel een teken aan de wand is dat je als RB talent niet echt hoog aangeschreven staat.

2 op tientallen coureurs noem ik nou niet echt een grote staat van dienst, waarmee ik niet gezegd heb dat Marko er geen verstand van heeft.

Voor de rest mag je gerust vraagtekens zettten bij de tactieken van Marko, eisen dat Alguersuari een race zou winnen in een toro Rosso bijvoorbeeld, een jaar later was hij enkel nog goed om Pirelli rubber te ontwikkelen. Coureurs de deur wijzen als ze door materiële tegenslag niet de resultaten behalen die hij voor ogen heeft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

#223
Het is natuurlijk ook geen voetbal, he. Waar Ajax ieder jaar spelers kwijtraakt en die opvult uit eigen jeugd. Red Bull heeft in principe maar twee rijders nodig en die blijven doorgaans enkele jaren. Ik heb niet het idee dat RBR graag opleidt voor het algehele F1-niveau, maar puur en alleen rijders wil opleiden voor het hoofdteam.

Dan is het natuurlijk wel logisch dat er jaarlijks talenten afvallen. Je hebt dan namelijk echt alleen maar de ábsoluut besten nodig. De rest, die 'gewoon goed' zijn, kan je met gemak laten vallen.

Overigens heeft Marko natuurlijk ook met Montoya, Vergne, Alguersuari, Buemi en die gekke Italiaan van wie ik de naam kwijt ben een rits talenten 'klaargestoomd' voor de F1. Die hebben Red Bull allemaal niet gehaald, maar zijn wel stuk voor stuk uitstekende coureurs geworden. Niet dat het allemaal zijn verdienste is, maar de manier van werken is m.i. wel uiterst succesvol.

Perton

Het ligt eraan wat het doel is van het programma: talenten klaarstomen voor de Formule 1? Ja, dan is hij succesvol. Talenten klaarstomen voor het grote Red Bull? Dan staat de teller vooralsnog op twee en een van die twee wordt door sommigen (en dan heb ik het niet alleen over fans) zelfs maar gezien als half succes van Red Bull, omdat BMW er ook een redelijk aandeel in had.

Voor alle partijen valt dan ook te hopen dat Ricciardo gaat slagen bij Red Bull, want dan is het écht het bewijs dat je met het Red Bull-programma een mooie F1-carrière kan krijgen (mits je talent hebt natuurlijk) en dat het niet een paar jaartjes aanmodderen bij STR is.

Dus nogmaals, afhankelijk van wat het doel van het programma is, is Marko wel of niet écht succesvol. Zolang Vettel het enige succesverhaal blijft, is Marko blijkbaar toch niet zo goed in het spotten van talent. Want waarom zit Magnussen niet in het Red Bull-programma, of Bianchi? Maar dat is wel heel makkelijke kritiek van mij natuurlijk ;)