Dames in de Formule racerij.

Gestart door Kootje, 24 februari 2011 - 17:19:13

« vorige - volgende »

Zal Susie Wolff de volgende vrouw met een racestoeltje in de F! worden?

Waarom niet? Mits ze een grote zak met geld heeft.
1 (16.7%)
Niet bij Williams of Maldonado moet opstappen. Plus de zak met geld, natuurlijk.
0 (0%)
Tuurlijk, een racestoeltje bij Codemasters...
1 (16.7%)
Ze is nu al langzamer dan een F3-coureurtje...never dus!
4 (66.7%)
Anders...[gaarne aangeven in topic].
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Poll gesloten: 19 augustus 2013 - 19:43:28


SDG

Ik vind het in ieder geval een vrij raar ongeluk, als ik de verhalen zo lees. Behoorlijk bizar allemaal...

Edwin90

http://twitpic.com/a3duh9 eerste foto van het ongeval.

In de achtergrond zie je dat de auto tegen de laadklep aan gereden is. Ze zou inderdaad de klap met haar helm/hoofd hebben opgevangen. Geen best nieuws.

Fabian

Citaat van: SDG op 03 juli 2012 - 13:21:56
Ik vind het in ieder geval een vrij raar ongeluk, als ik de verhalen zo lees. Behoorlijk bizar allemaal...
Het is ook en bizar ongeval. Er duiken meerdere verhalen op, maar het schijnt dat ze een rechtelijntest deed en dat de auto opeens accelereerde en achterop de vrachtwagen knalde. Ik heb het een beetje in de gaten gehouden, maar eerst leek het wel mee te vallen, maar blijkt dus dat haar situatie levensbedreigend is. De helm heeft iig de grootste klap opgevangen, maar ik weet niet met welke snelheid ze achterop de wagen is geknald. Marussia komt in ieder geval nog met een statement dus daar wacht ik dan maar op.

Jozef

"De helm heeft de grootste klap opgevallen" is het slechtst denkbare nieuws, dat betekent namelijk dat ze waarschijnlijk schade heeft aan het gezicht, de schedel en wie weet zelfs de hersenen...

Nu goed, als die laadklep 10 centimeter lager zat, was ze waarschijnlijk onthoofd geweest.

Het zou wel allemaal aan lage snelheid gebeurd zijn, maar als je met 20 km/u met je hoofd tegen een laadklep aanrijdt terwijl er nog een wagen van 600kg onder je reet zit, dan kom je daar ook niet goed mee weg. :-/

Fabian

Citaat van: Jozef op 03 juli 2012 - 13:27:24
"De helm heeft de grootste klap opgevallen" is het slechtst denkbare nieuws, dat betekent namelijk dat ze waarschijnlijk schade heeft aan het gezicht, de schedel en wie weet zelfs de hersenen...
Dat klopt helemaal. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat dat goed nieuws is, maar meer om aan te geven dat het zo goed als zeker is dat de helm de klap heeft opgevangen...

Fabian

Nu wordt er weer gesproken over een stabiele toestand...
Laten we het hopen

Edwin90

Bronnen binnen het medische team schijnen gezegd te hebben dat ze stabiel is.

Dit is echter nog nergens bevestigd. Maar als het waar is dan komt de Formule 1 (weer) verschrikkelijk goed ermee weg!

-edit- Fabian was me voor  ;)

SanderD


Fabian

Citaat van: Edwin90 op 03 juli 2012 - 13:35:55
Bronnen binnen het medische team schijnen gezegd te hebben dat ze stabiel is.

Dit is echter nog nergens bevestigd. Maar als het waar is dan komt de Formule 1 (weer) verschrikkelijk goed ermee weg!

-edit- Fabian was me voor  ;)
Klopt heb hetzelfde gelezen, alleen wacht ik liever op het statement van Marussia. Maar je hebt helemaal gelijk, als het waar is komt de F1 weer goed weg.

Fabian

Citaat van: sanderalonso op 03 juli 2012 - 13:37:16
Het ziet er niet mooi uit

http://www.nusport.nl/autosport/2850105/villota-vecht-leven.html
Ik weet het allemaal niet meer. Er wordt nu zoveel geroepen, geschreven en gesuggereerd dat ik het allemaal niet meer weet.

Fabian

#116
Magpas_Charity ‏@Magpas_Charity
@Magpas_Charity team just back from Addenbrooke's, after a formula 1 car collided with a lorry at Duxford. The patient is a stable condition

The F1 Times ‏@F1Times
Reports Maria de Villota now in stable condition which is promising news. #F1

Lijkt waar te zijn, maar er blijven ook nog steeds tegenstrijdige berichten verschijnen.

Jozef

Citaat van: Edwin90 op 03 juli 2012 - 13:35:55
Bronnen binnen het medische team schijnen gezegd te hebben dat ze stabiel is.

Dit is echter nog nergens bevestigd. Maar als het waar is dan komt de Formule 1 (weer) verschrikkelijk goed ermee weg!

-edit- Fabian was me voor  ;)

Stabiel kan nog steeds levensbedreigend zijn.

Fabian

Over veertig minuten komt Marussia met een statement. Nog even wachten dus.

Fabian

Olav Mol komt ook met een verklaring voor de crash:
Een verklaring voor de crash van De Villota kan zijn dat het anti stall systeem ingreep vlak voordat ze de auto stil wilde zetten, dat gebeurt vaker bij onervaren coureurs. De toeren dalen en de ECU grijpt in en geeft 50% gas om de motor niet af te laten slaan