GP Bahrein

Gestart door gloudiesaurus, 17 februari 2011 - 13:36:19

« vorige - volgende »

Moet de Bahreini GP later dit jaar alsnog verreden worden ??

JA ,anders zal ik 'm echt missen.
0 (0%)
NEE ,daar mis je toch niets aan.
1 (5.9%)
JA ,er zouden nu eenmal 20 GP's zijn ,en daar heb ik me op ingesteld.
1 (5.9%)
Nee ,met 19 GP's hebben we 'n mooi seizoen.
3 (17.6%)
JA ,en anders moet hij vervangen worden door 'n andere GP.
4 (23.5%)
NEE ,van mij mag hij sowieso wel van de kalender af.
8 (47.1%)
Anders ,namelijk:  ??
0 (0%)
Ik heb geen mening !!
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Poll gesloten: 12 maart 2011 - 16:47:13

Kootje

#60
@Gerard

In principe geld dat voor iedereen die uit één van de landen van het Britse Gemenebest af wil reizen naar Bahrein.
Overigens hebben ook Frankrijk ,Australië en de Verenigde Staten 'n negatief advies gegeven.
Het blijft echter 'n advies ,dus als iemand echt wil en de mogelijkheid heeft ,is het niet verboden.

Ga er trouwens maar vanuit dat géén van de teams af zal reizen ,zolang dit advies geldt.
Daarom zal de GP van Bahrein hoogstwaarschijnlijk sowieso géén doorgang vinden.
Ook al besluiten Ecclestone en de lokale authoriteiten volgende week anders.
Maar in theorie zou het kunnen dat we 'n soort van herhaling van de GP van Amerika 2005 krijgen.

SDG

#61
Citaat van: Kootje op 19 februari 2011 - 22:29:22
Maar in theorie zou het kunnen dat we 'n soort van herhaling van de GP van Amerika 2005 krijgen.

Maar dit zou sowieso niet mogelijk zijn, denk ik, omdat een race een minimum aantal starters moet hebben om mee te kunnen tellen voor het wereldkampioenschap. Dat de race op Indianapolis toch mee telde, was omdat de teams die zich terugtrokken officieel als zijnde effectief gestart in de race beschouwd werden en er dus voldoende auto's op de grid stonden om van een geldige race te spreken.

gloudiesaurus

Denk dat de teams sowieso niet rijden omdat verzekeringen niet uitkeren in geval een negatief reisadvies.

McLaren heeft trouwens wel een rare situatie met Bahrein als aandeelhouder...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Citaat van: Kootje op 19 februari 2011 - 22:29:22
@Gerard

In principe geld dat voor iedereen die uit één van de landen van het Britse Gemenebest af wil reizen naar Bahrein.
Overigens hebben ook Frankrijk ,Australië en de Verenigde Staten 'n negatief advies gegeven.
Het blijft echter 'n advies ,dus als iemand echt wil en de mogelijkheid heeft ,is het niet verboden.

Ga er trouwens maar vanuit dat géén van de teams af zal reizen ,zolang dit advies geldt.
Daarom zal de GP van Bahrein hoogstwaarschijnlijk sowieso géén doorgang vinden.
Ook al besluiten Ecclestone en de lokale authoriteiten volgende week anders.
Maar in theorie zou het kunnen dat we 'n soort van herhaling van de GP van Amerika 2006 ?? krijgen.

Geloof dat maar niet. De FIA zal niet op het vliegtuig stappen indien het echt te gevaarlijk is. Indien ze dat wel doen, zullen ook alle teams mee afzakken. ;)

gloudiesaurus

Denk ook niet dat Ecclestone een tweede Indianapolis wil meemaken ;)
Hij zal wel twee keer nadenken...

En Bahrein zelf, zij hebben ook nog een stem. Die GP2-race wilden ze uiteindelijk ook zelf niet houden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: gloudiesaurus op 19 februari 2011 - 22:22:50
Citaat van: Kootje op 19 februari 2011 - 16:34:25
En daarom hoop ik stiekem toch 'n beetje op JEREZ.
Hebben we iig nog één leuke race in Spanje.

Maar ja ,bij hoop zal 't wel blijven.
En hoop doet gekken nu eenmaal in vreugde leven. 
:D :P :D
Jerez? Ik ben er 2 weken geleden geweest en dat circuit is toch wel een beetje verouderd! Zeker qua faciliteiten... En het circuit is erg smal.. het is een beetje een mickey  mouse baan waar het moeilijk inhalen is, zeker voor de F1. Eigenlijk is het een echt motogp-circuit. Denk niet dat je de huidige F1's daar in een race wilt zien ;)
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me Jerez alleen nog maar van vroeger herrinner.
Toen vond ik de races aldaar wel leuk.
Dit in tegenstelling tot Barcelona en Valencia waar ik onder normale omstandigheden nog nooit geen leuke race heb gezien.
Maar als Jerez voor de huidige F1 auto's inderdaad 'n Mickey Mouse baantje is ,dan zitten we daar ook niet meer op te wachten.
Ook al zegt dit ook niet altijd alles.
De Hungaroring wordt ook als 'n te smal ,bochtig Mickey Mouse baantje gezien.
En daar heb ik toch al aardig wat leuke races gezien.

Kootje

Citaat van: SDG op 19 februari 2011 - 22:34:36
Citaat van: Kootje op 19 februari 2011 - 22:29:22
Maar in theorie zou het kunnen dat we 'n soort van herhaling van de GP van Amerika 2005 krijgen.
Maar dit zou sowieso niet mogelijk zijn, denk ik, omdat een race een minimum aantal starters moet hebben om mee te kunnen tellen voor het wereldkampioenschap. Dat de race op Indianapolis toch mee telde, was omdat de teams die zich terugtrokken officieel als zijnde effectief gestart in de race beschouwd werden en er dus voldoende auto's op de grid stonden om van een geldige race te spreken.
Of dat waar is weet ik niet.
Dat zou ik eerst op moeten zoeken.
Citaat van: Scuderia91Geloof dat maar niet. De FIA zal niet op het vliegtuig stappen indien het echt te gevaarlijk is. Indien ze dat wel doen, zullen ook alle teams mee afzakken
Dat geloof ik ook niet.
Ik zeg alleen dat het in theorie mogelijk is.
Tenzij SDG met bovenstaand statement gelijk heeft.
Citaat van: gloudiesaurus op 19 februari 2011 - 22:35:44
Denk ook niet dat Ecclestone een tweede Indianapolis wil meemaken ;)
Hij zal wel twee keer nadenken...

En Bahrein zelf, zij hebben ook nog een stem. Die GP2-race wilden ze uiteindelijk ook zelf niet houden...
Dat klopt op zich wel.
Maar Bernie wordt langzamerhand alweer wat positiever rondom 'n doorgang van de GP.
Ook de lokale authoriteiten beweren dat de race gewoon door zal gaan.

Persoonlijk verwacht ik nog steeds van niet.
Ik heb me daarom ook al ingesteld op de GP van Australië als seizoensopener.

Franky R.

Citaat van: SDG op 19 februari 2011 - 22:28:53
Citaat van: gloudiesaurus op 19 februari 2011 - 22:22:50
En races eerder geschrapt om politieke redenen, Zuid Afrika? Vanwege de apartheid meen ik...


Ik bedoelde eigenlijk races die reeds op de kalender stonden. Uit Zuid-Afrika is men na 1985 gewoon weggebleven, deels omwille van de apartheid en deels ook omdat Kyalami niet echt meer voldeed aan de eisen, geloof ik. 1985 zelf was overigens al een aparte race, waarbij de Franse (Renault, Ligier) en Amerikaanse (Beatrice) teams forfait gaven, met als resultaat slechts 20 wagens aan de start.

Wat Zuid-Afrika betreft liepen de protesten al veel langer. Pas toen de overheden ZA gingen boycotten, werd er niet meer gereden.

CitaatMaar dit zou sowieso niet mogelijk zijn, denk ik, omdat een race een minimum aantal starters moet hebben om mee te kunnen tellen voor het wereldkampioenschap. Dat de race op Indianapolis toch mee telde, was omdat de teams die zich terugtrokken officieel als zijnde effectief gestart in de race beschouwd werden en er dus voldoende auto's op de grid stonden om van een geldige race te spreken

Klopt...de race vangt immers aan met de opwarmronde en iedereen deed mee aan die opwarmronde. Wie dat niet zou doen riskeerde een hoge boete! Dat er vervolgens slechts 6 auto's op de grid stonden, was slechts een administratief feit... ::)

CitaatMaar Bernie wordt langzamerhand alweer wat positiever rondom 'n doorgang van de GP.
Ook de lokale authoriteiten beweren dat de race gewoon door zal gaan

Maar moet je een GP gaan rijden, terwijl het leger op een paar kilometer van het circuit burgers afknalt? Ik denk van niet... :(





Kootje

Sorry Edwin90 ,maar deze hoorde toch echt hier thuis.  >:(

Nu de GP van Bahrein (want daar gaat dit topic over  ;) ) toch niet doorgaat.....
.....dacht ik:          FILMPJES !!!   :D

2004
http://www.youtube.com/watch?v=tIh8A8sOeNY&feature=more_related

2005
nog geen leuk filmpje gevonden   :(

2006
http://www.youtube.com/watch?v=kQmda9a1Wow&feature=related

2007
http://www.youtube.com/watch?v=sge7za2DzIo&feature=related

2008
http://www.youtube.com/watch?v=AYNE7kyw5i0&feature=more_related

2009
http://www.youtube.com/watch?v=hWGIvTAcLeQ&feature=fvsr

2010
nog geen leuk filmpje gevonden   ::)


0634

Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 18:05:57

Maar moet je een GP gaan rijden, terwijl het leger op een paar kilometer van het circuit burgers afknalt? Ik denk van niet... :(
Ik zou het werkelijk beschamend vinden. Maar ik hoor Bernie alleen maar over het veiligheidsaspect en niet over het ethische. Telerustellend.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 20 februari 2011 - 18:29:23
Citaat van: Franky R. op 20 februari 2011 - 18:05:57

Maar moet je een GP gaan rijden, terwijl het leger op een paar kilometer van het circuit burgers afknalt? Ik denk van niet... :(
Ik zou het werkelijk beschamend vinden. Maar ik hoor Bernie alleen maar over het veiligheidsaspect en niet over het ethische. Telerustellend.

Maar aan de andere kant is het ook weer niet raar, dat Bernie de huidige machthebbers van Bahrein graag tegemoet komt...
Weet je zijn uitspraken over Hitler en dictators nog?!

Kootje

In de Internet versie van Telesport stond vandaag nog dat de beslissing in Bahrein ligt.
Onder het mom van: Zij zitten er bovenop ,dus zij zullen het wel weten.

We hebben allemaal gezien hoe ze daar met demonstranten omgaan ,dus gaat de GP gewoon door.
Al moeten ze het leger iedereen laten fouilleren en afvoeren ,dat maakt ze daar niets uit.

In dat geval is het alleen nog maar te hopen dat de FOTA eindelijk eens eensgezind zijn ,en massaal thuisblijven.
Hoe jammer ik het ook vind dat deze GP niet doorgaat ,moet er 'n statement gemaakt worden.
En dat is dan erg lullig voor de portemonnee van Bernie ,maar daar zit toch zat in.

Franky R.

CitaatIn de Internet versie van Telesport stond vandaag nog dat de beslissing in Bahrein ligt.
Onder het mom van: Zij zitten er bovenop ,dus zij zullen het wel weten

Da's een 'slimme' zet van opa Bernie.
Hij laat de beslissing aan de Bahreini's over, zodat hij dan met droge ogen kan claimen dat hij 'er niets aan kan doen dater geracet "moet" worden...

Echt, die man kan zo linea recta 'Huize Avondrust' in...Ja, hij heeft de F1 grootgemaakt, blablabla...Maar dat praat dit soort onempathiek gedrag niet goed! >:(

Zie ook mijn avatar hoe Bernie over ons denkt.... ::)

Kootje

CitaatZie ook mijn avatar hoe Bernie over ons denkt....

Die was weliswaar niet voor ons bedoeld ,maar........
Dat had zomaar wel zo kunnen zijn.  ;)

Franky R.

CitaatDa's een 'slimme' zet van opa Bernie.
Hij laat de beslissing aan de Bahreini's over, zodat hij dan met droge ogen kan claimen dat hij 'er niets aan kan doen dater geracet "moet" worden...

http://www.f1pits.net/nieuws/bahreinkroonprins_beslist/