2011: Naar welke Grand Prix(s) ga jij?

Gestart door JimmySPA, 09 februari 2011 - 22:04:43

« vorige - volgende »

Michael schumacher

Ik was/ben al bijna heel mijn leven lang schumi en ferrari fan, ik hoorde toen dat schumi zou stoppen met racen en ik had zoiets van, het kan toch niet zijn ik schumi nooit eens live zien racen, dat kon echt niet.
Mijn droom was uiteraard schumacher bij ferrari zien gaan en kampioen worden, ik had nooit durven dromen schumacher 5keer kampioen zou kunnen worden bij ferrari en dan nog 5 keer na elkaar ;).

Dus was mijn allereerste keer naar de f1 was meteen in Ferrari land natuurlijk,in monza, het was er die dag in 2006 heel warm.
We hadden een mooie plaats voor ons geld, net aan de kant waar de wagens net na of zeg maar in de bocht al de bocht onze kant moesten nemen om binnen te komen, echt super dus, ik stond op de plaats waar schumacher zich moest inhouden op het einde omdat er al supporters op het circuit stonden, daardoor heb ik de wagen en schumi langer gezien dan ik ooit had kunnen dromen en nadien nog eens op het podium uiteraard.

Wat wil een mens nog meer die dag? Mooi weer, schoon vrouwen, ferrari en schumacher die winnen en alonso zijne motor die boem zegde, de sfeer was toen net zoals op de voetbal, niet normaal en die italianen zijn echt gekken ;).

Nadien ben ik nog 2keer gegaan; 1keertje te vroeg tickets gekocht toen schumi massa zou vervangen maar dat uitendelijk niet door ging en dan vorig jaar en was een regelrechte schande en dus flop maar niet onze fout. Typisch belgisch alweer, ze zie er mij niet meer.

Niels_

Ik denk niet dat ze daar nu nog zo blij zullen zijn als Alonso zijn motor boem zegt. :P

Maar waarom was het vorig jaar een regelrechte schande?

robbert


Michael schumacher

#93
Citaat van: Scuderia91 op 19 april 2011 - 17:39:40

Maar waarom was het vorig jaar een regelrechte schande?

Dat wil je niet weten man, veel te erg en teveel om op te noemen.

Ik had niet echt geld op overschot toen en had de goedkoopste plaatsen gekocht, steel plaatse en alsook parkeerplaats speciaal dicht bij circuit gekocht.
Ik ken er natuurlijk mijn baan niet, de flik doet me daar stoppen en ik toon hem duidelijk mijn parkeerticket en toonde hem ook heel duidelijk waar ik moest zijn, die vent zegde gewoon volgen en ik volg en volg en blijkt uiteindelijk dat ik de totaal andere kant zat en op een andere parking moest gaan staan, hopla, nog eens 10 euro betaald.
Maar we wiste toen nog niet waar we in feite zaten, dus we volgen de massa naar het circuit en wat zien we, steel plaatsen nergens aangeduid maar dus echt nergens aangeduid, we vragen dat meermaals aan mensen die er werken en de ene stuurde ons de ene kant op en de andere de andere kant op en anderen wisten het gewoonweg niet eens en  de enige die er nederlands konden waren een 2tal flikken, geen enkel andere die er werkte kon nederlands, gebeurt zoiets in Vlaanderen het land staat in rep en roer.

Dan waren we toch nog op tijd voor zo'n shuttlebuske te nemen maar dienen dienst was niet meer vrij, toch wilde 1persoon z'n vrije tijd voor ons opofferen en voerde ons tot een ander stuk waar we de shuttle bus konden nemen, we zouden nog altijd op tijd zijn geweest, we gingen dat vragen aan mensen die er werkten en ze zegden, er komt zeker nog shuttlebus maar we weten niet wanneer..........................Wij maar wachten en wachten en we hebben geene shuttle bus gezien,lolooollolol. We hebben dus zoals andere mensen achter den draad half en half moeten staan kijken samen met mensen die gewoon geen ticket hadden en zo gratis wilden meevolgen.

Michael schumacher

Maar nog een belangrijker reden waarom ik niet meer ga; veel te duur in belgie voor wat je maar krijgt.
Ik was dus het jaar ervoor ook geweest, toen had ik plaatsen genomen van 145 euro, toen had ik geen problemen.
Maar deze keer was het meende ik 175 euro, lol, echt veel te veel geld.
In monza hadden we voor 200 euro echt een steengoeie zitplaats, in belgie word ge op een plaats gezet in het gras, regent het brute pech, in monza moet je je daar minder druk in maken en de sfeer was ook beter in monza dan in belgie, ook nog eens een tv scherm (2009) konden we niks van zien want het zat er stampvol dus we moesten het maar gerieken dan, dan blijf ik liever thuis en volg alles makkelijk op tv.

Als ik nog eens f1 zou gaan kijken het zal dus niet meer in belgie zijn maar ergens anders en waar je wel waar voor je geld krijgt.

JimmySPA

Steel is ook een klote plek. Wanneer je gewoon de weg afloopt vanaf Stavelot, naast onze camping dan zit je in 1 keer goed. Sta je gewoon voor het steel gedeelte met parkeerplekken. Met een steel kaart mag/kan je ook het circuit niet op! Je zit altijd buiten het infield terrein.

Mijn ervaring met brons icm een camping is zeer goed. Zowel op als buiten het circuit.  :)

Maja niet zo zeuren! Jij heb Schumi nog in een Ferrari gezien. Ik wou in 2006 gaan maar was toen geen Spa, toen zou ik naar Frankrijk gaan maar dat ging niet door. Volgens mij in 2008 wou ik nog naar een voetbalwedstrijd gaan om Schumi toch nog een keer live te zien. :P 2009 ging weer niet door ivm vervangen Badoer. En 2010 was Schumi in die trage taxi. Maar goed, toch nog gezien!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

Steel is idd een kloteplek. Verder heb je ook wel korting als je voor januari je tickets besteld. Ik heb ook altijd kaarten gehad voor de bronze area en dat is me ook altijd prima bevallen.

Maar ik vraag me echt wel af waar jij dan gezeten hebt. Er staan in Spa toch ook behoorlijk wat schermen waar je een goed zicht op hebt. Wanneer kwam jij trouwens aan dan, vermits die shuttles geen dienst hadden?

JimmySPA

Steel staan nooit scherm(en) Alleen vanaf busstop tot en met  Pouhon heb je mooie plekken met schermen.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

@Michael schumacher,

Neem gewoon BRONZE als je krap bij kas zit.
Dan ben je voor E.145,- klaar en kan je het gehele weekend zo'n beetje gaan en staan waar je wil.

Alleen het gebied tussen de Busstop chicane en Eau Rouge is off-limits ,omdat je daar tribunekaarten nodig hebt.
Maar de rest van het circuit is zo'n beetje allemaal te bezichtigen.
Zelfs ingaan Eau Rouge kun je gewoon zien omdat er 'n ruimte tussen de tribunes zit waar je gewoon kunt komen.

Wat je probleem met de taal betreft ,dat snap ik niet helemaal.
Oke ,de politie spreekt schandalig genoeg alleen Frans ,maar op het circuit kan ik altijd overal met Nederlands terecht.
Komt nog eens bij ,jij als Belg zijnde hoort toch ook gewoon Frans en Duits te spreken ??  ;)

gloudiesaurus

Ik heb de ervaring dat er op het circuit alleen Frans wordt gesproken. Ik had hetzelfde probleem tijdens de Spa F1-test in 2007. Toen had ik media-kaarten en kon niemand mij vertellen waar nu eigenlijk de parking en de ingang voor de media was...
Heb toen ook 1,5 uur rond kunnen rijden omdat je van links naar rechts werd gestuurd...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Zijn hier trouwens mensen die ooit bij de Turkse GP zijn geweest? Ben wel benieuwd naar deze ervaringen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

#101
Klagen over het feit dat niemand daar Nederlands praat terwijl je zelf amper of geen Frans praat. ::)

Van mij moeten ze geen Nederlands praten, maar Engels tijdens een internationaal bezocht event zou toch wel een minimum vereiste zijn. Ik kan me behelpen met het Frans dat ik nog onthouden heb van school, maar dat geld natuurlijk niet voor iedereen.
Daartegenover staat wel de opmerking dat ik vind dat je je als bezoeker moet aanpassen aan de streek die je bezoekt. De paar keer dat ik Boedapest heb bezocht (niet de GP), probeerde ik me ook te behelpen met een boekje Hongaars. Dat is echt geen simpele taal hoor, pfoew.
Trouwens, op de Nürburgring kon ik ook niet overal in het Engels tercht en ik kan me niet voorstellen dat ze in Italië, Frankrijk of Spanje bijvoorbeeld wel overal Engels praten.

Michael schumacher

Citaat van: Kootje op 20 april 2011 - 11:02:38
@Michael schumacher,

Wat je probleem met de taal betreft ,dat snap ik niet helemaal.
Oke ,de politie spreekt schandalig genoeg alleen Frans ,maar op het circuit kan ik altijd overal met Nederlands terecht.
Komt nog eens bij ,jij als Belg zijnde hoort toch ook gewoon Frans en Duits te spreken ??  ;)

Neenneen, degene die er werkten, van de 20 die we hebben aangesproken was er geen enkele die nederlands kon, we gingen het aan de flik gaan vragen en deze kon als enige nederlands, we verschoten der wel beetje van deze wel nederlands kon, geloof me als ik zeg de meeste walen geen reet nederlands kunnen  >:(.  Maar men verwacht wel altijd dat de vlamingen maar frans moeten spreken en velen beginnen dat beu te worden en willen ze dus in het nederlands aangesproken worden en vertikken het om frans te spreken :-). We hebben het wel in het frans gevraagd tegen onze zin maarja, je hebt niet veel andere keuze, toch vind ik in zo een evenement dat er toch meerdere nederlands moeten kunnen die daar werken.

Soit; ik heb vorig jaar veel miserie en veel geld voor nopps uitgegeven, ze zien er mij niet mer maar das dus niet de enige reden; ik vind het veel te duur voor wat je maar krijgt.

Enzo

Ik vind taal ook geen bezwaar, het maakt het juist leuk als je een beetje moeite moet doen.
Hongaars is inderdaad een vreemde taal, heb er een jaar gewerkt en begrijp er nog steeds de ballen van... ;D

Michael schumacher

Citaat van: JimmySPA op 19 april 2011 - 19:37:13

Maja niet zo zeuren! Jij heb Schumi nog in een Ferrari gezien. Ik wou in 2006 gaan maar was toen geen Spa, toen zou ik naar Frankrijk gaan maar dat ging niet door. Volgens mij in 2008 wou ik nog naar een voetbalwedstrijd gaan om Schumi toch nog een keer live te zien. :P 2009 ging weer niet door ivm vervangen Badoer. En 2010 was Schumi in die trage taxi. Maar goed, toch nog gezien!

Nu weetk idd dat steel een klote plek is om er te geraken, ik ben er dus niet eens geraakt,roffll, slechte service en velen die leugens verkopen en het zelf niet eens weten.

Ik heb idd de mooiste dag uit mijn leven gehad; schumacher en ferrari, mijn 2favorieten tesamen, ga je je 1ste keer naar de f1 live gaan  in ferrari land dan nog en als je dan wint en 9tal ronden voro het einde was het denk ik alonso z'n motor opblies,man, je kan je niet voorstellen hoe gek dat daar was, de sfeer was minstens even goed als op de voetbal :-). Ik durf gerust zeggen dit de mooiste dag uit mijn leven is en nog altijd is, zal ik nooit vergeten.
Enige nadeel was; ik had ook nog wat gerief gekocht natuurlijk en met alles op en aan was ik 480 euro ofzo kwijt :-). En de race was helaas snel gedaan.