2011: Naar welke Grand Prix(s) ga jij?

Gestart door JimmySPA, 09 februari 2011 - 22:04:43

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Inderdaad. Nürburgring is veel beter dan Francorchamps qua voorzieningen en organisatie. 

SDG

Citaat van: Kootje op 10 maart 2011 - 12:11:54
En ach.....laten we eerlijk zijn ,als je de race echt wil volgen kan je beter thuis blijven.
Tijdens 'n GP bezoek is het meer de beleving die het leuk maakt.
Althans ,dat geld voor mij ,en ik kijk dan ook altijd eenmaal weer thuis de race nog 'n keertje goed

Het is bovendien ook een leuk aandenken aan je vakantie. En een stuk origineler om te laten zien aan familie, collega's of kennissen in plaats van de klassieke vakantiekiekjes die ze van je verwachten....  :D

Niels_

Citaat van: M@rc op 11 maart 2011 - 01:37:23
Inderdaad. Nürburgring is veel beter dan Francorchamps qua voorzieningen en organisatie. 
Maar die smalle weggetjes, die politie die alles in het 100 laten lopen, die urenlange files na de race, dat heeft toch ook wel wat? :P

Schumivill

Citaat van: robbert op 10 maart 2011 - 22:38:06
wij gaan naar nurburgring. Je ziet ze meer maal passeren dan in spa, en qua organisatie stukken beter dan spa

Al drie keer naar de nurburgring geweest en ben het absoluut met je eens!
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

T.Nuvolari

Files heb je daar ook hoor, alleen zijn die opgelost eer je de snelweg opkomt. Ze hebben daar simpelweg nagedacht over hoe ze enkele 1000den fans moeten wegkrijgen op parkings enzo. Het is iets verder rijden, maar dat heb ik ervoor over.

0634

Citaat van: Scuderia91 op 12 maart 2011 - 00:40:00
Citaat van: M@rc op 11 maart 2011 - 01:37:23
Inderdaad. Nürburgring is veel beter dan Francorchamps qua voorzieningen en organisatie. 
Maar die smalle weggetjes, die politie die alles in het 100 laten lopen, die urenlange files na de race, dat heeft toch ook wel wat? :P
Mwoh, ik heb er idd wel een paar files meegemaakt, maar urenlang waren ze nooit. Nou kies ik snel een andere weg en zie wel waar ik uitkom, dus wie weet scheelt dat ook ;D.

Maar Spa, met zijn campinkjes, de F1 markt, de geweldige sfeer op zaterdagavond etc, is echt wel heel erg leuk. Grootste nadeel: het kost een godsvermogen en het regent altijd wel ergens dat weekend.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 12 maart 2011 - 00:40:00
Citaat van: M@rc op 11 maart 2011 - 01:37:23
Inderdaad. Nürburgring is veel beter dan Francorchamps qua voorzieningen en organisatie. 
Maar die smalle weggetjes, die politie die alles in het 100 laten lopen, die urenlange files na de race, dat heeft toch ook wel wat? :P
spa dan nog niet gezien zeker. Het is daar altijd een chaos na de race.

En de feestjes heb je in nurbugring ook. Daar heb je zelf nederlanders die een hele weide gehuurd hebben om dan samen ambiance te maken.
Maar ik denk dat je zo'n zotten bij iedere race hebt

Niels_

@ robbert: ik heb het over Spa he ;) Ik heb daar vorig jaar situaties gezien... onvoorstelbaar.

robbert

Citaat van: Scuderia91 op 12 maart 2011 - 12:23:29
@ robbert: ik heb het over Spa he ;) Ik heb daar vorig jaar situaties gezien... onvoorstelbaar.
ah oei, mijn excuses ;)

JimmySPA

Qua sfeer en het weekend zelf is Spa fantastisch. Die file tsjah. Op de terug weg sta je altijd wel vast ja. Dit jaar ga ik denk ik later weg... + dit jaar waarschijnlijk met de brommert, dus fileprobleem? nein man. Mn bagage komt alleen wat later aan  ;)
Best wel zin in dit jaar. Wordt weer 5 dagen gekkigheid.  :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

Citaat van: JimmySPA op 12 maart 2011 - 20:11:06
Qua sfeer en het weekend zelf is Spa fantastisch.
Toen ik daar zondagvoormiddag aankwam waren er mensen die op dat uur nog terug in hun mobilhome/caravan/tent kropen. :P Ik begrijp niet waarom die mensen zoveel neertellen voor een F1-weekend, maar goed. :P

0634

#41
Citaat van: Scuderia91 op 13 maart 2011 - 00:14:22
Citaat van: JimmySPA op 12 maart 2011 - 20:11:06
Qua sfeer en het weekend zelf is Spa fantastisch.
Toen ik daar zondagvoormiddag aankwam waren er mensen die op dat uur nog terug in hun mobilhome/caravan/tent kropen. :P Ik begrijp niet waarom die mensen zoveel neertellen voor een F1-weekend, maar goed. :P
Echt wel. EEn weekend Spa is echt geweldig. Geweldige sfeer, ook op de grasveldjes waar je met alleen maar F1 fanaten zit, is hartstikke leuk, er is F1 markt met allemaal leuke dingetjes waar ik uren door kan brengen en 's ochtends als je wakker bent poets je je tanden en ben je met 20 minuten weer op de baan. Zijn ook nog andere races die je kan zien. Geweldig gewoon. Helaas ben ik er al flink wat jaren niet geweest.... :-[

robbert

ja dat is wel waar in spa, maar dat heb je in nurburgring ook. Dus qua sfeer is spa en nurburgring hetzelfde ( heb het alle 2 al meegemaakt en ik zie echt geen verschil) Maar qua organisatie en fileproblemen op de terugweg alsook de netheid van de toiletten op het circuit is nurburgring veel beter, en je ziet ze meer passeren dan in spa. Maar Spa is wel de allermooiste circuit van de wereld, maar in nurburgring heb je verschillende verschillende plaatsen waar je een mooi overzicht hebt over verschillende bochten van het circuit

Niels_

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2011 - 08:19:51
Citaat van: Scuderia91 op 13 maart 2011 - 00:14:22
Citaat van: JimmySPA op 12 maart 2011 - 20:11:06
Qua sfeer en het weekend zelf is Spa fantastisch.
Toen ik daar zondagvoormiddag aankwam waren er mensen die op dat uur nog terug in hun mobilhome/caravan/tent kropen. :P Ik begrijp niet waarom die mensen zoveel neertellen voor een F1-weekend, maar goed. :P
Echt wel. EEn weekend Spa is echt geweldig. Geweldige sfeer, ook op de grasveldjes waar je met alleen maar F1 fanaten zit, is hartstikke leuk, er is F1 markt met allemaal leuke dingetjes waar ik uren door kan brengen en 's ochtends als je wakker bent poets je je tanden en ben je met 20 minuten weer op de baan. Zijn ook nog andere races die je kan zien. Geweldig gewoon. Helaas ben ik er al flink wat jaren niet geweest.... :-[
Ja, die kraampjes zijn wel leuk om af te gaan, ga er ook elke dag langs. Enkel is het vrij lastig om ze allemaal te zien, want ze staan vrij ver uit elkaar (vermits spa zo'n lang circuit heeft). Volgens mij maak ik dat weekend ook de meeste van mijn kilometers gezien over het hele jaar. :P

Maar waar ik op doelde: er zijn mensen die om een uur of 10 nog in hun bed moeten kruipen. Dan vraag ik mezelf af hoe die nog op een deftig uur op het circuit raken voor de race, om dan nog maar te zwijgen over een goede positie. Tenzij ze in de gold of silver area zitten, maar dat betwijfel ik dan.

0634

O dat. Tja, dat vraag ik me ook wel eens af. Er zijn er die halflam eens het circuit opwandelen. Zou ik ook nooit doen, want ik wil wat zien.