2011: Naar welke Grand Prix(s) ga jij?

Gestart door JimmySPA, 09 februari 2011 - 22:04:43

« vorige - volgende »

JimmySPA

Misschien wel een handig topic, omdat ongetwijfeld weer vragen komen van: hoe, wat en waar? op een GP-weekend.

En natuurlijk om even te vertellen waar je dit jaar heen gaat.
Ik trap alvast af!

Natuurlijk naar Spa Francorchamps hopelijk met de motor, maar dat moet wel goed komen voor die tijd. En ik wil nog naar de Superbike of MotoGP op Assen.
http://b.static.ak.fbcdn.net/rsrc.php/v1/yy/r/9ExricLqH1v.swf?v=126800997388735&ev=0
Promo voor 2011  :D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Spa staat weer op mijn verlanglijstje.  8)

Niels_

Tickets Spa zijn al besteld. :) Misschien ga ik 2 weken later ook nog voor een lang weekendje naar Monza, wil daar de sfeer als Ferrari-supporter eens opsnuiven. :P

Kootje

Lang geleden was het uiteraard altijd Zandvoort.
Daar ben ik vanaf  '79 t/m de laatste race in '85 bijgeweest.
Helaas is die niet meer ,maar hebben we met SPA 'n mooie vervanging.

Normaal gesproken ga ik sindsdien dus ook elk jaar naar SPA.
De 2 jaren dat SPA niet op de kalender stond werd het  Hockenheim / Nürburgring.
Ook ga ik daar nog weleens als 2e GP bezoek in 1 jaar heen.

Dit jaar sla ik echter 'n jaartje over ,zodat ik volgend jaar 'n combitrip kan boeken.
Een vakantiereisje van ca.15 dagen door de Oriënt met bezoek aan de GP's van Maleisië en China lijkt me wel wat.
Helaas kost dat 'n bak met geld ,en slaan we dit jaar de circuitbezoekjes over.

Senergy

Ik hoop dit jaar voor de eerste maal in het echt te gaan zien en dan natuurlijk in SPA, waar zou je anders moeten gaan zien  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

JimmySPA

Citaat van: Senergy op 10 februari 2011 - 12:37:20
Ik hoop dit jaar voor de eerste maal in het echt te gaan zien en dan natuurlijk in SPA, waar zou je anders moeten gaan zien  ;)
Tsja, dit is alweer de vijfde maal dat ik ga. En elk jaar is het mij weer een meevaller dat ik gegaan ben. De F1 is wel leuk te zien enzo, maar eigenlijk kom je op de donderdag en vrijdag alleen voor de foto's en het gegil van de v8. Op de zaterdag is het dan even spannend voor pole en wat de Ferrari's doen. Met als hoogtepunt zondag de race. Afgelopen jaar heb ik geeneens naar de andere klasses gekeken, alleen maar een beetje langs de baan gelopen. En dan weer richting de camping. De reden dat we dit jaar dan ook gaan is meer voor de sfeer en de mensen eromheen, dan echt een raceweekend mee te maken. Vooral s'nachts op de camping is lachen...
Dus als jullie een idioot op een motor zien rijden met een Ferrari vlag schreeuw even F1reporter  ;)

Wat mij ook gaaf lijkt om te doen, alleen vind ik het zonde geld. Kan je beter icm vakantie doen. Is de GP van Abu Dhabi...
Een GP als China of Maleisie lijkt mij niks aan, je zit in een hotel zonder fans of feest. Je ziet alleen de races. Natuurlijk zie je wel het land enzo, maar toch. Een Gp als Monza, Spa, Catalunya of de Ring zou ik toch eerder voor kiezen.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

meatball

Spa al sinds 1995,elke keer weer de moeite waard  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jozef

Bij een vriendengroepje van me gaat het idee rond om samen naar Le Mans te gaan. Dat lijkt me ook wel wat. :)

jack

Zou graag eens naar Monaco willen, maar weet niet hoe het zit met overnachtingen, hoorde dat je dan ver buiten Monaco moet boeken.
Monza is voor mij zeer goed bevallen, met een beetje uitkienen heb je een mooi raceweekend met overnachtingen, transfer en zitplaats.....was evenveel kwijt op Spa voor enkel tribuneplekje.
Maaaaaarrr, Spa heeft gewoon iets bijzonders blijf ik vinden, altijd al mooi geweest. hoop dus op Monaco dit jaar. ;)

Niels_

Monaco klinkt verschrikkelijk duur...

Waar zat je dan ergens in Monza? Vermits ik wel plannen heb naar daar te trekken...

fawlty

tickets voor Spa zijn al besteld. dit jaar slapen we in een huisje niet ver van Spa. Camping kost echt wel veel geld eigenlijk.

En in juni naar le mans. donderdagmorgen vertrekken en maandag terugkomen. echt spotgoedkoop in vergelijking met F1.
Ja sluw is die Hamilton

Niels_

Citaat van: fawlty op 13 februari 2011 - 22:55:41
tickets voor Spa zijn al besteld. dit jaar slapen we in een huisje niet ver van Spa. Camping kost echt wel veel geld eigenlijk.

En in juni naar le mans. donderdagmorgen vertrekken en maandag terugkomen. echt spotgoedkoop in vergelijking met F1.
Waar precies? Ik slaap in Coo (jullie wel bekend van Plopsa Coo en de watervallen van Coo :P ), een paar minuten rijden van het circuit. We zitten in een huisje dat ook een pak goedkoper is dan de camping en ik heb tenminste een nachtrust. ;D

JimmySPA

Citaat van: Scuderia91 op 13 februari 2011 - 23:04:33
en ik heb tenminste een nachtrust. ;D
Uitslapen doe ik maandag pas weer :P
Ik sta voor ongeveer 40  euro van donderdag tot en met zondag op de camping!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

Maar dat is niet te vergelijken. Jij komt daar aan om iets voor 2 uur, terwijl ik daar smorgens om half 8 aan de poort sta om een goed plaatsje te hebben met mijn stoel. ;) Ik wil namelijk wel een goede positie hebben voor de race en liefst een beetje comfortabel. :P Ik ben dan ook altijd blij dat ze om 9u al beginnen met andere raceklasses.

Anderzijds kunnen die mensen met hun schop mij ook wel altijd boeien. Vooral als ze dan zelf geen bij hebben. Vorige keer leende een kerel die van hem uit, en de kerel die hem geleend had gaf hem op zijn beurt nog een keertje door. Uiteindelijk zat die schop 20 meter verder en kon die gast ze terug gaan halen. ;D

Misschien maak ik volgende keer wel een spandoek voor Alonso. Of voor d'Ambrosio. :P

JimmySPA

Citaat van: Scuderia91 op 14 februari 2011 - 00:23:10
Maar dat is niet te vergelijken. Jij komt daar aan om iets voor 2 uur, terwijl ik daar smorgens om half 8 aan de poort sta om een goed plaatsje te hebben met mijn stoel. ;) Ik wil namelijk wel een goede positie hebben voor de race en liefst een beetje comfortabel. :P Ik ben dan ook altijd blij dat ze om 9u al beginnen met andere raceklasses.

Rond 9 a 10 uur zit ik zondag al op het circuit hoor!  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"