2011: Naar welke Grand Prix(s) ga jij?

Gestart door JimmySPA, 09 februari 2011 - 22:04:43

« vorige - volgende »

Senergy

ja maar het grote verschil in België is dat je tijdens die reis van Kust naar Circuit wel het hele land hebt doorkruist

dat kan je nergens anders  ;)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Senergy

Citaat van: M@rc op 16 maart 2011 - 08:54:02
4u om van de kust naar Francorchamps te rijden? Ga je met een Honda Camino misschien.  :P

mja ik heb de files meegerekend  ;D
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Kootje

Citaat van: Senergy op 16 maart 2011 - 12:25:02
ja maar het grote verschil in België is dat je tijdens die reis van Kust naar Circuit wel het hele land hebt doorkruist

dat kan je nergens anders  ;)
Oke oke ,daar heb jij dan weer gelijk in.  ;D

Gerard

#63
Man, ik ben F1 fan sinds 1994, en ik heb nog nooit een GP bezocht! :'( ??? :-[
Dit komt eigenlijk ook een beetje door mijn buurman, die is in '96 naar Spa geweest,maar had daar zò de balen van....

Hij had niets van de race gezien, had uuuuuuren in de file gestaan, was ziek geworden en ga zo maar door

Ik zelf ben wel een aantal keren naar Zandvoort geweest met DTM,A1GP en andere binnenlandse race-dagen,maar ook toen heb ik niet heel veel kunnen zien...

Alleen met de A1GP race in 2008,maar toen was het ook zulk KL0TENWEER, dat niemand bleef staan..  ;D


Ik zou heel graag eens gaan,Spa of Nurburgring,maar vind het eigenlijk zonde van het geld als de race niet te volgen is en ook nog eens niets van de auto's kan zien omdat ze met 300 voorbij kachelen..
Als je in de drukte staat, wat niet ondenkbaar is, zie je door het publiek heen een klein deel van de baan....

En om nou "gold" kaarten te kopen... nee, das met te duur

T.Nuvolari

In '95 was ik daar. Was m'n eerste keer. Papa en mama maakten mijn broer en mij om5u wakker om te vertellen dat we ons snel moesten aankleden en in de auto moesten springen. Dik tegen onze zin natuurlijk. Ah ja, die dag was het de race in Francorchamps, het was slecht weer en nu kon ik die niet live zien. Halverwege had ik door waarover het ging. Voor een 15jarige knul geweldig natuurlijk. Koste mijn vader en moeder een rib uit hun lijf qua centen en een paar jaar van hun leven door het verschieten. 16000 BEF als ik het me goed herinner, omgerekend om en bij de 400 euro, wat toen een astronomisch hoog bedrag was en zeker voor de bronzen ticketjes. Mijn broer en ik gingen dan nog binnen als -12jaar. :D Berger, mijn favoriet, startte op P1 en Schumacher, die mijn broer en ik niet konden uitstaan, op een 16de plaats. We zagen het dus goed zitten. Ik een Ferrari vlagje (het jaar erna was de Ferrari-adoratie over ::) ), mijn broer ééntje van Damon Hill. We zagen een geweldige race, Berger viel jammer genoeg uit en wat we nooit hadden verwacht gebeurde, Schumacher won. maar de dag van ons leven natuurlijk.
Na die GP ben ik nog enkele keren gratis de quali's of vrijdagtesten bezocht op Francorchamps en in 2009 een heel weekend Nürburgring. Ondanks ik grote fan ben, kan ik mijn geld er niet echt aan geven. Binnen dit en een paar jaar plannen we wel een trip naar de GP van Canada, Hongarije of Groot-Brittanië, maar dan moet mijn dochter of wie weet tegen dan kindjes als ouder zijn zodat ze mee kunnen. Ik heb wel veel zin in het kort het Goodwood Festival of Speed te bezoeken en ik ben nog op zoek naar slachtoffers om mee te gaan. Al schrik ik er niet voor terug alleen te gaan deze keer. Ik bezoek ook bijna elk jaar de LMS 1000km van Spa, een hele dag racen en je kan op het gemak het hele circuit rondwandelen.

JimmySPA

Citaat van: Gerard op 16 maart 2011 - 13:53:00
Man, ik ben F1 fan sinds 1994, en ik heb nog nooit een GP bezocht! :'( ??? :-[

Daar moet echt verandering in komen Gerard. Je weet niet wat je mist!!! Is je dochter nog Nico Rosberg-fan?? Wel een goed excuus dit jaar, waarschijnlijk kan hij wel leuke dingen gaan doen dit jaar?  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

In ieder geval nooit een plekje nemen zonder video scherm aan de overkant. Anders kan je niets volgen.

Citaat van: Senergy op 16 maart 2011 - 12:25:02
ja maar het grote verschil in België is dat je tijdens die reis van Kust naar Circuit wel het hele land hebt doorkruist

dat kan je nergens anders  ;)
Ja, maar wat is daar nou het voordeel van mbt F1?

Niels_

Citaat van: Gerard op 16 maart 2011 - 13:53:00
Man, ik ben F1 fan sinds 1994, en ik heb nog nooit een GP bezocht! :'( ??? :-[
Dit komt eigenlijk ook een beetje door mijn buurman, die is in '96 naar Spa geweest,maar had daar zò de balen van....

Hij had niets van de race gezien, had uuuuuuren in de file gestaan, was ziek geworden en ga zo maar door

Ik zelf ben wel een aantal keren naar Zandvoort geweest met DTM,A1GP en andere binnenlandse race-dagen,maar ook toen heb ik niet heel veel kunnen zien...

Alleen met de A1GP race in 2008,maar toen was het ook zulk KL0TENWEER, dat niemand bleef staan..  ;D


Ik zou heel graag eens gaan,Spa of Nurburgring,maar vind het eigenlijk zonde van het geld als de race niet te volgen is en ook nog eens niets van de auto's kan zien omdat ze met 300 voorbij kachelen..
Als je in de drukte staat, wat niet ondenkbaar is, zie je door het publiek heen een klein deel van de baan....

En om nou "gold" kaarten te kopen... nee, das met te duur
Je ziet zoveel als je zelf wil. ;) Daarvoor moet je geen 600 euro betalen om de duurste tickets te hebben, maar je moet gewoon op tijd op het circuit zijn, dan kan je zelf een plaats kiezen. En zoals Jeroen hierboven zegt: ALTIJD met videoscherm! Tenzij je KangoorooTV gaat gebruiken, kost je 50 euro voor een weekend, maar dat is het voor mij zeker waard, gezien de mogelijkheden die dat ding biedt.

Dat je niets ziet door het publiek kan ik me niet inbeelden, de hellingen in Spa zijn heus wel steil genoeg om over de kop van degene voor je te kijken. ;) Als het 's nachts wat kouder is geweest en het gras wat vochtig is 's morgens, zie je er genoeg op hun korst gaan en naar beneden schuiven :P

Daarnaast vind ik het ook leuk om de kraampjes af te gaan met al die F1-artikelen. Ik neem altijd wel wat Ferrari-spullen mee, mijn kast begint stilaan uit te puilen ;D

Als je dan nog een huisje in de buurt hebt is het nog leuker, vorig jaar ook een dagje Plopsa Coo erbij genomen omdat je toch gratis binnen mag en betaalt per attractie. Misschien dat ik dit jaar mijn koersfiets meepak om wat bekende hellingen uit Luik-Bastenaken-Luik voor mijn rekening te nemen. Maar dat zie ik dan wel, meestal heb ik na dat weekend niet veel energie meer over omdat ik zoveel kilometers maak. :P

0634

Het is een fenomenabele ervaring. Alleen al de herrie als ze voor het eerst met zijn allen vanuit de hairpin richting Eau Rouge stormen. Kippevel!

Groot nadeel van Spa: geen ererondje...

JimmySPA

Citaat van: Scuderia91 op 16 maart 2011 - 20:11:39
meestal heb ik na dat weekend niet veel energie meer over omdat ik zoveel kilometers maak. :P

Kilometers bier of kilometers gelopen?  ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

#70
Citaat van: JimmySPA op 16 maart 2011 - 19:22:54
Citaat van: Gerard op 16 maart 2011 - 13:53:00
Man, ik ben F1 fan sinds 1994, en ik heb nog nooit een GP bezocht! :'( ??? :-[

Daar moet echt verandering in komen Gerard. Je weet niet wat je mist!!! Is je dochter nog Nico Rosberg-fan?? Wel een goed excuus dit jaar, waarschijnlijk kan hij wel leuke dingen gaan doen dit jaar?  ;)

@ Jim

Ik was met mijn dochter in Zandvoort, waar vettel een demo gaf
Ze werd helemaal gek van de herrie, alleen al toen hij de pits uitreed
(terwijl ik stond te genieten dook zij ineen)
Dus een dag op een circuit met haar is sowiezo geen optie

@ Scuderia91 : Daar heb je wel gelijk in, die heuvels zouden inderdaad uitkomst moeten bieden om over het publiek voor je te kunnen kijken

Volgens mij stond mijn buurman op het rechte stuk na " eau rouge/Raidillon"

T.Nuvolari

Oordopjes Gerard, geen overbodig iets als je naar een circuit gaat. Ze behoren tot mijn basisuitrusting voor eender welke raceklasse.  ;)

Kootje

#72
Citaat van: GerardDaar heb je wel gelijk in, die heuvels zouden inderdaad uitkomst moeten bieden om over het publiek voor je te kunnen kijken

Volgens mij stond mijn buurman op het rechte stuk na " eau rouge/Raidillon"

Als je daar staat/zit ,dan zit je op het hoogste punt vd baan.  ::)
 8) Dan heb je niet alleen zicht op 'n groot scherm ,maar ook op 'n groot deel vd baan zelf.
Zo kun je ook vanaf Pouhon t/m de Busstop het grootste deel zien ,al heb je wel goede ogen nodig.  :D

:-\ Ik zou zeker 'n keertje gaan als ik jouw was ,ook al zie je 't thuis voor de TV beter.
Het is net als 'n live concert ,op DVD zie je 't beter dan in de zaal ,maar je wilt er toch bij zijn.  :P
   

0634

Citaat van: M@rc op 17 maart 2011 - 11:43:37
Oordopjes Gerard, geen overbodig iets als je naar een circuit gaat. Ze behoren tot mijn basisuitrusting voor eender welke raceklasse.  ;)

Ja, maar die worden daar uitgedeeld. Bovendien, vind ik het ook wel prettig zonder oordopjes moet ik zeggen.

T.Nuvolari

Ik doe dat niet omdat ik het prettig vind hoor, maar mijn oren en m'n gehoor zijn me meer lief dan het gebrul van de motoren. Ieder moet dat voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Mijn kinderen niet tot een bepaalde leeftijd en die ga ik dus proberen niet teveel bloot te stellen aan veel db's en dat zich kan vertalen in een gehoorprobleem later. Concerten en festivals gaan ze ook steeds mee in de rugzak.