Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Jehoentelaar

Häkkinen heeft het zover ik weet ook niet heel onaardig gedaan voor een voormalig F1-coureur.

T.Nuvolari

Denk een keer 6de in het Kampioenschap, that's it.

Jehoentelaar

Touringcars is een heel andere discipline in de autosport dan formuleauto's. Meer dan wat Häkkinen presteerde kun je met de beste wil van de wereld niet verwachten van een formulecoureur, tenzij je écht met een wereldlegende te maken hebt die van alle markten thuis is. Die zie je echter bijna nooit.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2013 - 15:43:44
Touringcars is een heel andere discipline in de autosport dan formuleauto's. Meer dan wat Häkkinen presteerde kun je met de beste wil van de wereld niet verwachten van een formulecoureur, tenzij je écht met een wereldlegende te maken hebt die van alle markten thuis is. Die zie je echter bijna nooit.
andersom kan het wel, toch?? dr gaan geregeld coureurs van DTM naar F1

Enzo

Citaat van: Iceman2012 op 23 januari 2013 - 16:07:05
Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2013 - 15:43:44
Touringcars is een heel andere discipline in de autosport dan formuleauto's. Meer dan wat Häkkinen presteerde kun je met de beste wil van de wereld niet verwachten van een formulecoureur, tenzij je écht met een wereldlegende te maken hebt die van alle markten thuis is. Die zie je echter bijna nooit.
andersom kan het wel, toch?? dr gaan geregeld coureurs van DTM naar F1

Maar echt slagen doen die ook niet toch?(Paffet, Albers, Di Resta)

Jehoentelaar

-Enzo kwam er net even tussen, dit bericht is een reactie op IceMan2012-

Niet heel geregeld. Di Resta maakte een degelijke overstap, maar is tot nu toe niet enórm overtuigend. Albers was een grote grap. Begrijp me niet verkeerd, een dergelijke overstap is mogelijk. Maar beide disciplines verschillen te veel om grote successen in zowel F1 als DTM als realistisch te zien. Aangezien Kubica (en Glock) goede coureurs waren maar geen absolute toppers, verwacht ik niet meer dan een nieuwe Coulthard of Ralf Schumacher als ze de overstap daadwerkelijk maken.

Voor de teams die een dergelijke coureur in huis halen levert het veel publiciteit op, maar je schiet er op de baan statistisch gezien geen moer mee op.

Iceman2012

Citaat van: Jehoentelaar op 23 januari 2013 - 16:18:36
-Enzo kwam er net even tussen, dit bericht is een reactie op IceMan2012-

Niet heel geregeld. Di Resta maakte een degelijke overstap, maar is tot nu toe niet enórm overtuigend. Albers was een grote grap. Begrijp me niet verkeerd, een dergelijke overstap is mogelijk. Maar beide disciplines verschillen te veel om grote successen in zowel F1 als DTM als realistisch te zien. Aangezien Kubica (en Glock) goede coureurs waren maar geen absolute toppers, verwacht ik niet meer dan een nieuwe Coulthard of Ralf Schumacher als ze de overstap daadwerkelijk maken.

Voor de teams die een dergelijke coureur in huis halen levert het veel publiciteit op, maar je schiet er op de baan statistisch gezien geen moer mee op.
Tja, F1 coureurs gaan vaak in hun nadagen richting DTM als er in de F1 geen plek meer voor ze is. Hebben niet meer de drive van daarvoor en doen het in mijn ogen meer voor de hobby. Daarnaast werkt het in de DTM volgens mij niet veel anders als in de F1 en moet je ook echt wel in het goede team terecht komen. Een Di Resta die wel succesvol was in de DTM was daarvoor wel heel erg succesvol in single-seater klasse's.


Jehoentelaar

Klopt zeker wat je zegt. Eduardo Mortara is een sensatie die uit de Formule 3 EuroSeries komt en zeer goed meedoet in de DTM, maar natuurlijk wel bij een behoorlijk team zit. Ik heb wel het vermoeden dat die teams liever werken met een jonge hond dan een uitgebluste F1-coureur. Die jonkies komen altijd van een lagere klasse en DTM heeft behoorlijk aanzien en media-aandacht, dus dat is voor die gasten super. Een Formule 1-coureur zet in dat opzicht een stap terug.

Enzo

CitaatThere is a storm and it is raining very hard in Valencia.

Kubica vandaag in de regen in z'n DTM test, dat is balen voor hem.

Jehoentelaar

Hij schijnt volgens de geruchten wel goede tijden te hebben gereden.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 24 januari 2013 - 16:51:01
Hij schijnt volgens de geruchten wel goede tijden te hebben gereden.

Dat zou heel mooi voor hem zijn.



Volgens eigen zeggen dat Kubica geen problemen met zijn armen tijdens het rijden, dat klinkt veelbelovend!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

T.Nuvolari

Ik hoop het voor hem, DTM is alles behalve een kleuterklasje. Spijtig dat ik het zo weinig kan kijken.

Enzo

Kwam dit filmpje tegen waarin je zijn arm en hand goed in actie kan zien. Althans, juist niet in actie eigenlijk...
Het lijkt erop dat hij destijds een keuze moest maken over in welke stand zijn arm vastgezet zou worden en dat hij dan maar koos voor een 90% hoek zodat hij er nog een stuur mee kan vasthouden.



Sabai

Daar lijkt het idd op Enzo. Het ziet er niet echt goed uit die arm alsof hij hem niet meer kan bewegen als je het vergelijkt met zijn andere arm.