Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2011 - 12:36:58
Opvallend dat Lotus Renault Kubica zo onder druk zet. Ik zou als ik Lotus Renault was een afwachtende houding innemen, als Kubica zijn oude niveau haalt heb je gewoon een topcoureur in huis... een potentieel wereldkampioen. Al is het natuurlijk afwachten of hij weer op dat niveau komt en of hij überhaupt nog Formule 1 kan rijden.

Ik denk dat Renault zich weinig kan veroorloven momenteel, ergens zullen ze een keuze moeten maken.
Kan het wel begrijpen, zeker gezien de toestand van Kubica. Ze hebben goede rijders en geld nodig, geen coureur wie eigenlijk een twijfelgeval is zonder sponsorgeld.

gloudiesaurus

Maar ze kunnen toch voor Kubica een afwachtende houding aannemen? Ik neem aan dat ze dat niets kost...

Ik ben eerlijk gezegd bang, ook omdat je Kubica nog niet op de circuits ofzo hebt gezien, dat hij nog meer tijd nodig heeft. Als hij terug kan komen, want dat is ook niet zeker.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Maar hoe lang moet je dan wachten ??

Ik begrijp best dat ze zekerheid willen, aangezien zo'n Senna (mits hij blijft presteren) anders zo weggekaapt word.
En wat blijft er dan nog over ??


T.Nuvolari

Citaat van: Kootje op 13 september 2011 - 18:09:43
Maar hoe lang moet je dan wachten ??

Ik begrijp best dat ze zekerheid willen, aangezien zo'n Senna (mits hij blijft presteren) anders zo weggekaapt word.
En wat blijft er dan nog over ??

d'Ambrosio?  ;)

Nee serieus, ik begrijp het maar al te goed. Je kan niet blijven wachten natuurlijk, stoeltjes moeten gepast worden en auto's ontworpen. Voor je het weet zit je met een lange coureur die veel te weinig plaats heeft in de wagen om maar iets stoms te zeggen. Komt nog eens bij dat er grote onzekerheid is of Kubica ooit nog in een F1 kan plaatsnemen om deftig te racen. Ik zie het in ieder geval somber in.

Gerard

Ik moet zeggen dat het bij mij ook een beetje raar overkwam..
Tuurlijk, wat jullie hierboven zeggen is allemaal waar, maar houd zoiets lekker binnens-kamers!
Waarom iemand die zo in de kreukels zit publiekelijk onder druk zetten??
Denken ze bij Renault dat hij daardoor sneller geneest ofzo??
Je zou toch op zn minst mogen verwachten dat er allang rekening is gehouden met de kans dat Robert niet meer kan racen ???

T.Nuvolari

Ik vind onder druk zetten ook een heel verkeerde interpretatie eigenlijk. Ik haal er vooral uit dat ze graag van Kubica weten of hij klaar geraakt voor de seizoenstart. Het maakt niet uit of hij al genezen is of niet, gewoon of hij klaargeraakt om te racen en zoja wordt er van hem niet verwacht dat hij direct snel gaat zijn.
Het is ook nog altijd Kubica's eigen stomme schuld natuurlijk, een maand voor de seizoenstart doe je niet mee aan iets waar de kans dat je jezelf kan blesseren vrij groot is. Dus als een beetje druk zou ik maar al te goed begrijpen, de man kost ook handenvol geld. Ik denk niet dat hij in ziekenkas is.

Enzo

Wat bedoel je met 'Ziekenkas' Marc?  ???
Is weer even tijd voor een lesje Vlaams... ;D

T.Nuvolari

De mutualiteiten, is dat beter?  ;D

Ah wacht, gevonden op goegel. Het ziekenfonds.

Wizard

Citaat van: M@rc op 14 september 2011 - 12:52:06
Citaat van: Kootje op 13 september 2011 - 18:09:43
Maar hoe lang moet je dan wachten ??

Ik begrijp best dat ze zekerheid willen, aangezien zo'n Senna (mits hij blijft presteren) anders zo weggekaapt word.
En wat blijft er dan nog over ??

d'Ambrosio?  ;)

Nee serieus, ik begrijp het maar al te goed. Je kan niet blijven wachten natuurlijk, stoeltjes moeten gepast worden en auto's ontworpen. Voor je het weet zit je met een lange coureur die veel te weinig plaats heeft in de wagen om maar iets stoms te zeggen. Komt nog eens bij dat er grote onzekerheid is of Kubica ooit nog in een F1 kan plaatsnemen om deftig te racen. Ik zie het in ieder geval somber in.

Ik denk eerder dat Renault geen kans wilt missen om een waardig vervanger te regelen. Zou Kubica niet instappen en wordt dat laat bekend gemaakt, zullen weinig toppers beschikbaar zijn. Deze worden vroegtijdig vastgelegd. Voorts wil ik Renault complimenteren met de kans die ze Kubica bieden. Het ongeval is niet 'onder contract van Renault' gebeurd. Toch moet Renault zijn salaris betalen. En dan wordt hem ook nog eens tijd gegunt en opnieuw een kans geboden. Chapeaux!

Wizard

Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2011 - 17:55:23
Maar ze kunnen toch voor Kubica een afwachtende houding aannemen? Ik neem aan dat ze dat niets kost...

Ik ben eerlijk gezegd bang, ook omdat je Kubica nog niet op de circuits ofzo hebt gezien, dat hij nog meer tijd nodig heeft. Als hij terug kan komen, want dat is ook niet zeker.

Even heel kort door de bocht: Waarom zou Renault een afwachtende houding moeten aannemen? Ten eerste moeten ook hun vooruit kijken en tweede is dit gebeurd in zijn privé tijd. Dat hij elders een robbertje gaat racen, prima, maar als het dan misgaat, niet het probleem van Renault. Let wel: even kort door de bocht. Kubica mag Renault op z'n blote knieën bedanken dat ze zich als heren opstellen en hem niet hebben afgeserveerd.

Enzo

Citaat van: Wizard op 14 september 2011 - 16:06:17
Citaat van: gloudiesaurus op 13 september 2011 - 17:55:23
Maar ze kunnen toch voor Kubica een afwachtende houding aannemen? Ik neem aan dat ze dat niets kost...

Ik ben eerlijk gezegd bang, ook omdat je Kubica nog niet op de circuits ofzo hebt gezien, dat hij nog meer tijd nodig heeft. Als hij terug kan komen, want dat is ook niet zeker.

Even heel kort door de bocht: Waarom zou Renault een afwachtende houding moeten aannemen? Ten eerste moeten ook hun vooruit kijken en tweede is dit gebeurd in zijn privé tijd. Dat hij elders een robbertje gaat racen, prima, maar als het dan misgaat, niet het probleem van Renault. Let wel: even kort door de bocht. Kubica mag Renault op z'n blote knieën bedanken dat ze zich als heren opstellen en hem niet hebben afgeserveerd.

Naast het maatschappelijk verantwoord ondernemen heeft Renault nog een goede reden, namelijk dat een gezonde Kubica gewoon een erg goede racer is.
Dus om nou te zeggen dat hij Renault op z'n blote knieën moet bedanken vind ik wat overdreven. Ze zullen wel snel duidelijkheid willen nu het seizoen bijna is afgelopn.

Wizard

Gezien de onzekerheid om Kubica vind ik wel dat Kubica Renault dankbaar mag zijn. Zelfs nu is nog onzeker óf Kubica ooit zal terugkeren en niet alleen dat, hoe zit het zowel fysiek als mentaal? Plus mist Kubica ritme. Of we de oude Kubica nog zullen zien kun je je afvragen. Daarmee insinueer ik niet dat hij daadwerkelijk snelheid heeft verloren maar het is en blijft een gok.

Sabai

Als je bijvoorbeeld kijkt naar Massa dan had hij ook wel wat moeite om de snelheid terug te vinden na zijn afwezigheid en dat was geneens zo lang.
Hoop natuurlijk wel dat Kubica terug komt vond hem altijd wel van toegevoegde waarde.

Kootje

Citaat van: Gerard op 14 september 2011 - 13:17:33
Ik moet zeggen dat het bij mij ook een beetje raar overkwam..
Tuurlijk, wat jullie hierboven zeggen is allemaal waar, maar houd zoiets lekker binnens-kamers!
Waarom iemand die zo in de kreukels zit publiekelijk onder druk zetten??
Denken ze bij Renault dat hij daardoor sneller geneest ofzo??
Je zou toch op zn minst mogen verwachten dat er allang rekening is gehouden met de kans dat Robert niet meer kan racen ???

Het is inderdaad niet echt netjes.
Maar ja ..... we hebben aan de omgang met Heidfeld gezien dat netjes en Renault niet samengaan.
Je zou bijna denken dat Briatore stiekem nog steeds aan 't roer staat.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 14 september 2011 - 20:10:46
Citaat van: Gerard op 14 september 2011 - 13:17:33
Ik moet zeggen dat het bij mij ook een beetje raar overkwam..
Tuurlijk, wat jullie hierboven zeggen is allemaal waar, maar houd zoiets lekker binnens-kamers!
Waarom iemand die zo in de kreukels zit publiekelijk onder druk zetten??
Denken ze bij Renault dat hij daardoor sneller geneest ofzo??
Je zou toch op zn minst mogen verwachten dat er allang rekening is gehouden met de kans dat Robert niet meer kan racen ???

Het is inderdaad niet echt netjes.
Maar ja ..... we hebben aan de omgang met Heidfeld gezien dat netjes en Renault niet samengaan.
Je zou bijna denken dat Briatore stiekem nog steeds aan 't roer staat.


Hm,


Ik heb anders via een Britse F1-forum gehoord dat Boullier menigeen binnen het team, het bloed onder de nagels haalt...Vandaar dat er geruchten naar boven kwamen drijven, dat Genii Boullier zou willen lozen...