Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

JimPunkRawker

Citaat van: Kootje op 10 maart 2011 - 16:44:16
Zeker weten !!!

Maar dit seizoen verwacht ik 'm niet meer in de wagen terug te zien.
Hooguit aan t eind van t jaar tijdens 'n VT op de vrijdag ,zodat hij weer 'n beetje kan wennen.
Maar 'n race rijden ??   Nee ,dat denk ik niet.


ik vraag het me af, die topsporters herstellen vaak toch een stuk sneller dan de luie F1 kijker thuis op de bank  ;) en als hij langzamerhand al weer uit zijn bed mag dan zit er zeker vorderingen in.

Massa, is vorig jaar halverwege ook flink lang eruit geweest maar stond weer klaar bij het nieuwe seizoen, das ongeveer een half jaar, dus heb hoop voor kubica

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

0634

Zoals ik het begrijp zijn deze verwondingen van Kubica dusdanig veel anders dan die van Massa vorig jaar, dat dat onvergelijkbaar is.

Bovendien moeten we afwachten of hij uberhaupt terugkomt op het niveau. Zijn handfuncties moeten weer helemaal herstellen. Geen idee hoe snel dat gaat en of dat gaat. Ik heb goede hoop hoor, alles lijkt positief, maar de weg die hij moet gaan is lang. Dit jaar nog terugkeren lijkt mij uitgesloten. En misschien ook wel onwenselijk.

Kootje

Ben zelf onlangs geopereerd aan 'n beknelde zenuw in m'n elleboog.
Daar staan minimaal 6 weken voor qua genezingstijd ,maar kan dus langer duren.
In mijn geval spreek je dan over 'n simpele kwetsuur waardoor ik m'n hand al niet goed kon / kan gebruiken.

In het geval van Kubica gaat de schade en dus de genezingstijd nog vele malen verder.
Waar door de artsen over 'n jaar gesproken wordt ,zal 'n topfitte coureur als Robert er nog steeds 3/4 jaar voor nodig hebben.
Over 3/4 jaar na zijn ongeval zitten we alweer in november ,en aangezien het seizoen dan alweer voorbij is.

Kijk ,dat hij alweer mag lopen is natuurlijk hartstikke mooi ,maar de kwetsuur in z'n been stelde dan ook relatief weinig voor.
Zijn arm en hand zijn er natuurlijk het ergst aan toe ,en vooralsnog was er voor z'n elleboog toch al 'n extra operatie nodig.
Dus daarmee gaat 't nog allesbehalve goed ,en blijft het nog de vraag of het uberhaupt goed komt.

Uiteraard hoop ik van wel ,en ik wens hem dan ook 't allerbeste toe.
Maar dit jaar zie ik 'm op z'n best in 'n VT in actie komen ,al heb ik zelfs daar 'n hard hoofd in.


Kootje

Had pasen niet iets te maken met 'n wederopstanding ??  ;)


JimPunkRawker

Citaat van: Kootje op 25 april 2011 - 11:00:29
Had pasen niet iets te maken met 'n wederopstanding ??  ;)


maar dat zou betekenen dat kubica over 40dagen naar de hemel gaat  ??? ::)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Gerard

Citaat van: JimPunkRawker op 25 april 2011 - 11:42:07
Citaat van: Kootje op 25 april 2011 - 11:00:29
Had pasen niet iets te maken met 'n wederopstanding ??  ;)


maar dat zou betekenen dat kubica over 40dagen naar de hemel gaat  ??? ::)

;D ;D

Laten we het niet hopen...
Hij lijkt ookniet echt op Jezus...  ::) ;)

Kootje

laten  we dat inderdaad  maar niet hopen .

in ieder  geval  goed om te horen dat hij het ziekenhuis  verlaten  heeft

Gerard

Goed nieuws mensen!
Het herstel van Robert gaat de goede kant op!
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/05_mei/11/110511_renault_kubica.xml


com

Citaat van: Gerard op 01 juni 2011 - 20:05:37
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/261254/lotus-renault-wil-betere-resultaten-van-heidfeld/?forceDesktop=true

oops ??? Wie willen ze dan in die auto zetten??

misschien zou Hulkenberg een goeie kunnen zijn. hij verdient nog wel een kans eigenlijk.

Kootje

Begrijpelijk.
Hij presteert ( mede door pech ) vooral in VT en Q ondermaats.
Vind het dan ook niet gek dat ze er wat extra druk op zetten.

Om nu al over 'n vervanging te spreken ,vind ik iets te vroeg.
Geef hem eerst nog 'n paar races om zich alsnog te bewijzen.
Mocht het toch zover komen ,dan zou Hülkenberg daarin ook mijn eerste keus zijn.
Al is het nog maar de vraag of ze hem bij Force India los kunnen weken.

gloudiesaurus

Ik zou Heidfeld ook nog even aanhouden... vergeet niet hij gaat wat slechter in de kwalificatie, maar hij heeft dit jaar ook al op het podium gestaan.

En Kubica verwacht ik volgend seizoen eerlijk gezegd wel terug  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Dat is inderdaad ook nog 'n punt.

Wat als Heidfeld ontslagen zou worden ??
Vinden ze dan wel iemand met kwaliteit ,die bereid is om maar voor 'n half jaartje in te stappen ??
Petrov heeft 'n contract en Kubica keert naar alle waarschijnlijkheid nog wel terug.

Hülkenberg mag dan voor Renault de beste keuze zijn ,maar voor hemzelf ligt dat dan anders.
Nu heeft hij 'n realistische kans op 'n stoeltje bij Force India volgend jaar.
Maar willen die hem ook nog als hij nu overstapt naar Renault ??

Jozef

Waarom zou Force India hem niet willen als hij nu voor Renault rijdt? Ik denk juist dat Hülkenbergs "marktwaarde" alleen maar omhoog zou gaan als hij het seizoen zou kunnen uitmaken bij Renault, het is toch weer wat meer ervaring, in een team dat verder vooraan staat dan Williams vorig jaar. Hülkenberg kan wellicht al niet meer wachten om in te stappen. :D