Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Kootje

Citaat van: Franky R. op 07 februari 2011 - 20:17:18
Een van de weinige keren, dat ik blij zal zijn ongelijk te krijgen/hebben... :P
Ben je dat nog niet gewend dan ??  :P

:D ;D :D

Gerard



Over geluk bij een ongeluk gesproken....
Wat heeft die vent een mazzel gehad dat die vangrail alleen zijn hand, arm en schouder raakte zeg!!  :o

Kootje

Die heb echt 'n engeltje op z'n schouder zitten.

Maar wat dacht je van z'n bijrijder dan ??
Die had nog geen schrammetje.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 07 februari 2011 - 21:08:56
Citaat van: Franky R. op 07 februari 2011 - 20:17:18
Een van de weinige keren, dat ik blij zal zijn ongelijk te krijgen/hebben... :P
Ben je dat nog niet gewend dan ??  :P

:D ;D :D

Euh, ik heb best vaak gelijk...dus nee, ben het niet gewend... 8)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 08 februari 2011 - 11:14:45


Over geluk bij een ongeluk gesproken....
Wat heeft die vent een mazzel gehad dat die vangrail alleen zijn hand, arm en schouder raakte zeg!!  :o

Hm, ben het bijna met je eens...maar ik denk dat 'Kuub' graag zijn hand had behouden, i.p.v. dat het bijna eraf gerukt werd... :o

Maar idd. had het veel erger kunnen zijn, ja!

Enzo

Citaat van: Gerard op 08 februari 2011 - 11:14:45


Over geluk bij een ongeluk gesproken....
Wat heeft die vent een mazzel gehad dat die vangrail alleen zijn hand, arm en schouder raakte zeg!!  :o

ZO dan!!  :o Had inderdaad nog slechter kunnen aflopen.  :-\

Franky R.


Gerard

Echt bizar dat die vangrail zo 'makkelijk' afbrak en zich door de auto boorde! Heel vaag!

gloudiesaurus

En hij heeft eigenlijk nog geluk met die vangrail, dit had ook heel anders kunnen aflopen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2011 - 19:03:29
En hij heeft eigenlijk nog geluk met die vangrail, dit had ook heel anders kunnen aflopen!

Dit doet me zelfs wat denken aan het dodelijke ongeval van Helmut Koinigg op Watkins Glen in 1974. Diens auto botste tegen de dubbele vangrail aan, waarbij enkel het onderste deel meegaf en de auto vervolgens onder de vangrail door schoof, waarbij de rijder letterlijk onthoofd werd. Echt, het is een enorm geluk dat de vangrail juist tussen beiden door geschoven is. Voor hetzelfde geld was hij er gewoon op gespiest.

Franky R.

Maar dan nog!

Je zou denken dat de motor die vangrails tegenhoudt, i.p.v. dat dat stuk metaal als een mes door boter door de Skoda ging... ???

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 08 februari 2011 - 19:27:34
Maar dan nog!

Je zou denken dat de motor die vangrails tegenhoudt, i.p.v. dat dat stuk metaal als een mes door boter door de Skoda ging... ???

Ik denk dat de vangrail links vooraan in de wagen is gegaan.

Schumivill

#87
Heb ergens gelezen dat het om twee vangrails ging,dat de ene ten einde was,dan een gat zonder vangrail,en dan het begin van een andere vangrail,maar dan klopt die simulatie nie echt.

Kleine vergelijking,bekijk het einde van de vangrail die door de wagen zit,en de andere foto.







Als de eerste vangrail meeboog,dan een opening,en em is frontaal tegen het begin van de tweede gereden,dan kan het wel zo een effect hebben.

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Kootje

Dat is ook wat zijn navigator na afloop beweerde.
Er zou 'n ruimte geweest zijn zonder vangrail ,tussen 2 stukken met vangrail.
Ter hoogte van het eerste stuk zou Robert de muur rechts van de weg geraakt hebben.
Waarna hij de macht over het stuur kwijtraakte ,in de open ruimte belandde en frontaal op de 2 vangrail klapte.
De verdere gevolgen zijn inmiddels bekend.

Overigens lees ik net op RTL teletekst dat hij morgen geopereerd gaat worden aan schouder en voet.
Ergens begin volgende week ,aan zijn elleboog en dan zou hij met 2 รก 3 weken weer naar huis mogen.

Gerard

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/252331/heidfeld-en-senna-testen-voor-lotus-renault/

Zowel Senna als Heidfeld testen deze week  (op Jerez) voor Renault/Lotus

Zal mij benieuwen wie het uiteindelijk wordt..