Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

0634

#60
Citaat van: gloudiesaurus op 07 februari 2011 - 11:16:14

En over Nanini, volgens mij werd zijn arm er volledig afgerukt na een helicopter-ongeluk? Lijkt me toch wat anders dan Kubica...
En natuurlijk leven we nu 20 jaar verder, ook de medische wereld heeft stappen gemaakt.
Nee. Die arm van Nannini was niet afgerukt. Ook hij had handverwondingen waar microchirurgie aan te pas moest komen. Maar goed, daarmee heb je hedentendage natuurlijk veel meer kans van slagen. Bovendien is niet iedere blessure hetzelfde.

CitaatOverigens reed Nannini in 1997 nog even tijdens een test voor Benetton. Kon hij eerst niet, maar dankzij de stuurbekrachtiging die de auto's tegenwoordig hebben kon hij het nu wel.
Hij reed na zijn crash wel meer, maar nooit meer op het nivo waarop hij eerst reed. Effectief was zijn loopbaan voorbij.

Hopelijk komt het voor Kubica niet zover...


SDG

Citaat van: Makke op 07 februari 2011 - 11:27:23
Ik vermoed van wel. De ingreep was blijkbaar vrij drastisch. Dan vermoed ik dat het van het allergrootste belang is dat Kubica bijvoorbeeld zijn hand voor een bepaalde periode niet beweegt, zodat je een volledige genezing alle kansen geeft. Dan is een kunstmatige coma wel nodig. Wanneer je bij bewust zijn bent ga je die hand toch eens (al dan niet) onbewust of in je slaap bewegen.

Die kunstmatige coma werd destijds ook bij Karl Wendlinger toegepast na zijn ongeval, als ik me goed herinner.

T.Nuvolari

De woorden van Boullier bij de presentatie van de auto vorige week.

Citaat“Ik geef het zitje aan diegene die er het meest klaar voor is en dit jaar is Bruno er het meest klaar voor”, antwoordde hij. “Als een van onze vaste rijders te lijden heeft van een vergiftiging, een been breekt of iets anders in die aard, zal hij misschien niet weten wie hij de schuld moet geven, maar hij zal weten wie hem vervangt”

Little did he know...

gloudiesaurus

En nu laten ze Senna links liggen en kiezen ze voor Heidfeld ;)
Voor wat het waard is reservecoureur zijn... en dat laat ook zien dat Tung nooit in de Formule 1 gaat raken, hij hoort er ook niet thuis. Maar dat is een andere discussie
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/update_conditie_kubica/

Stemt me positief :) Hopelijk blijk volgende week dat de operatie geslaagd is, dan kan hij weer aan zijn herstel gaan werken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

_Makke_

CitaatOndertussen gaan de doctoren bekijken hoe ze omgaan met de facturen in zijn elleboog en schouder.

;)

Senergy

Ik vindt het verschrikkelijk nieuws, maar dit is waarom alle andere teams hun rijders geen rally laten rijden.
Ik hoop op een snel herstel voor Kubica, want ik hou van zijn manier van rijden.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Gerard

Citaat van: Makke op 07 februari 2011 - 14:42:29
CitaatOndertussen gaan de doctoren bekijken hoe ze omgaan met de facturen in zijn elleboog en schouder.

;)
Facturen in de schouder en elleboog.. uuhm, daar kun je natuurlijk HELE slechte grappen over maken ;)

Maar dat doen wij hier niet... Dat komt wel als RK weer F1 rijdt in 2012 bij Ferrari.....  8)

Nee, alle gekheid op een stokkie.. het is goed te lezen dat de dokter positief gestemd is ,en dat Robert al even met zijn familie heeft kunnen praten en ZELFS zijn hand al heeft kunnen bewegen!!

_Makke_

Citaat van: Gerard op 07 februari 2011 - 15:19:28
Citaat van: Makke op 07 februari 2011 - 14:42:29
CitaatOndertussen gaan de doctoren bekijken hoe ze omgaan met de facturen in zijn elleboog en schouder.

;)
Facturen in de schouder en elleboog.. uuhm, daar kun je natuurlijk HELE slechte grappen over maken ;)

Maar dat doen wij hier niet... Dat komt wel als RK weer F1 rijdt in 2012 bij Ferrari.....  8)

Daar kon gloudiesaurus blijkbaar niet op wachten!  ;)

't Is inderdaad positief dat hij zijn hand al heeft kunnen bewegen, maar bon, dat is nog maar 1 stap van een hele marathon. Zijn terugkeer zal veel tijd en doorzettingsvermogen eisen. Als hij nog op het hoogste niveau kan terugkeren tenminste... Hopelijk zien we die minzame Pool terug in de F1!

Kootje

Das iig goed nieuws. Pfff.....  :P

Voor die fracturen in elleboog en schouder ben ik niet zo bang.
Als die echt van 'n zorgelijk niveau waren geweest ,dan had hij nu alweer op de operatietafel gelegen.
Blij om te horen dat 't naar omstandigheden goed met 'm gaat.
En hopelijk zien we 'm volgend seizoen weer aan de start van het seizoen op de grid staan.

T.Nuvolari

Bij Renault zijn ze nog niet op zoek naar een vervanger voorlopig, ze vinden het niet kies.  :-\
Nu ben ik er wel van overtuigd dat ze al wel naar iemand anders aan het uitkijken zijn en dat ze vooral rekening houden met publieke opinie. Althans dat hoop ik toch voor ze, binnen een maand moet de man het bakske kennen.

KVDracer

Pff, vind ik dus zwak dat er zoveel zijn die niet begrijpen waarom Renault hem een maand voor het seizoen nog aan een rally laten deelnemen. Hij heeft dit al ieder jaar gedaan en toen heb ik niemand horen zeuren over dat feit. Stel nog dat hij in december meedoet en zich blesseert dan heeft hij daar bij het begin van het seizoen en tijdens de testen ook last van. ik vind ook dat je je rijder nog steeds zijn vrijheid moet gunnen. Zo een ongeluk kun je gewoon op de baan voorhebben ook. En iedereen mag nog steeds met de wagen rijden.

Enzo

Citaat van: M@rc op 07 februari 2011 - 12:54:46
De woorden van Boullier bij de presentatie van de auto vorige week.

Citaat"Ik geef het zitje aan diegene die er het meest klaar voor is en dit jaar is Bruno er het meest klaar voor", antwoordde hij. "Als een van onze vaste rijders te lijden heeft van een vergiftiging, een been breekt of iets anders in die aard, zal hij misschien niet weten wie hij de schuld moet geven, maar hij zal weten wie hem vervangt"

Little did he know...

Tja, misschien vergeten af te kloppen... ::)

0634

#73
Citaat van: KVDracer op 07 februari 2011 - 19:28:01
Pff, vind ik dus zwak dat er zoveel zijn die niet begrijpen waarom Renault hem een maand voor het seizoen nog aan een rally laten deelnemen. Hij heeft dit al ieder jaar gedaan en toen heb ik niemand horen zeuren over dat feit. Stel nog dat hij in december meedoet en zich blesseert dan heeft hij daar bij het begin van het seizoen en tijdens de testen ook last van. ik vind ook dat je je rijder nog steeds zijn vrijheid moet gunnen. Zo een ongeluk kun je gewoon op de baan voorhebben ook. En iedereen mag nog steeds met de wagen rijden.
Als je het op de baan hebt, heb je dat ongeluk voor je werkgever. Dan zij het zo. Dat is nu niet zo.

Dit is gewoon amateuristisch van Renault. Hun seizoen wordt nu heel, heel moeilijk zo en dat terwijl er miljoenen en miljoenen in geinvesteerd zijn. Zometeen zitten Petrov en Senna daar. Scheelt nogal een plekje of 5 tot 10 op de grid. Leuk voor de sponsoren die vet geld hebben betaald om een toprijder in die auto te zien rijden die hen goed vertegenwoordigt.

Franky R.

CitaatNee. Die arm van Nannini was niet afgerukt. Ook hij had handverwondingen waar microchirurgie aan te pas moest komen. Maar goed, daarmee heb je hedentendage natuurlijk veel meer kans van slagen. Bovendien is niet iedere blessure hetzelfde.

klopt idd., maar Kubica had al eerder zijn hand zwaar verwond. Er zaten nog titaniumplaatjes en schroeven in zijn hand!!!
En nu dus weer een operatie als gevolg van een zware crash...Maar goed, zoals het er nu uitziet krijg ik ongelijk, voor wat mijn eerdere woorden betreft.
Hij sprak met familie en vrienden plus kon hij zijn vingers bewegen...

Een van de weinige keren, dat ik blij zal zijn ongelijk te krijgen/hebben... :P