Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Wizard

Geen idee of Massa dit niet kan. Er wordt wel beweerd dat Massa niet meer de Massa is wie hij was, ik denk eerder dat het ligt aan de situatie waarin hij terecht terugkwam. Niet Raikkonen maar Alonso zit nu in de Ferrari. En die is écht wel een maatje meer. Massa's rijstijl is weinig verandert ten opzichte van voorgaande jaren.

0634

Citaat van: Wizard op 13 oktober 2011 - 17:53:26
Ja?? We hebben het over een ongeluk met als gevolg afwezigheid en prestaties daarna. Hakkinen en Lauda waren ook geen maanden uitgeschakeld. Dus dat vergelijk gaat dan ook niet op. Ik haak aan op Kootjes voorbeelden en als ik mij niet vergis lag Schumacher het langs uit de roulatie uit het rijtje namen wat werd genoemd. Dus zo mal is het niet.
Ja, maar met een gebroken been komt het wel goed, met een hand aan gruzelementen is dat maar de vraag. Dat was meer mijn punt.

Citaat van: Kootje op 13 oktober 2011 - 17:57:21
Maar ..... kan hij de mentale druk aan om na zo'n zwaar ongeval weer constant op de limniet te rijden ??
Massa kan dit duidelijk niet, Lauda en Hakkinen konden dit wel.
Karl Wendlinger heeft nooit meer het niveau gehaald. Johnny Herbert ook niet. Blijft afwachten.

Kootje

CitaatNiet Raikkonen maar Alonso zit nu in de Ferrari. En die is écht wel een maatje meer.

Mwah ..... dat weet ik zo net nog niet.
Voor mij hoort hij qua talent op het zelfde treetje.
Helaas heeft hij z'n talent na het behalen van z'n titel verkwanseld.

Maar ja .... misschien was dat ook wel de reden dat Massa in 2008 voor de titel kon gaan.
Omdat 't voor Kimi niet meer zo nodig hoefde.

0634

Alonso is veel meer allround, heeft ook veel meer een topsportmentaliteit.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2011 - 18:05:47
Citaat van: Kootje op 13 oktober 2011 - 17:57:21
Maar ..... kan hij de mentale druk aan om na zo'n zwaar ongeval weer constant op de limniet te rijden ??
Massa kan dit duidelijk niet, Lauda en Hakkinen konden dit wel.
Karl Wendlinger heeft nooit meer het niveau gehaald. Johnny Herbert ook niet. Blijft afwachten.

Klopt.
Dat is ook dat psychische aspect van 't verhaal.
Z'n talent zal hij iig niet verloren zijn, maar de durf en motivatie ??

0634

Ik heb deze discussie trouwens even naar het Kubica topic verplaatst ;).

Kootje

Das lekker .... had net gereageerd.  ;)

Maar goed .... komtie !!!  :P

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2011 - 18:07:27
Alonso is veel meer allround, heeft ook veel meer een topsportmentaliteit.

Dat wel ja.
Maar ook dat is 'n kwestie van mentaliteit.
Daar ontbrak het Kimi in z'n laatste jaar enorm aan.

Ik had 't hem iig graag op zien nemen tegen Alonso.
Want ik denk dat die twee wel aan elkaar gewaagd zouden zijn.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 13 oktober 2011 - 18:05:47
Ja, maar met een gebroken been komt het wel goed, met een hand aan gruzelementen is dat maar de vraag. Dat was meer mijn punt.

Ik twijfel meer aan het mentale aspect.

0634

Dat is punt twee inderdaad. Ook dat moeten we afwachten.

Niels_

Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat Massa binnen het team misschien niet meer 'de favoriete rijder' is. Het kon Kimi weinig schelen wat ze dachten over hem denk ik. Massa kwam denk ik veel beter overweg met alle mensen daar en had van Kimi niet echt concurrentie.

Alonso zet het team natuurlijk veel meer naar zijn hand en is altijd gemotiveerd. Het wordt niet luidop gezegd, maar natuurlijk is Fernando de absolute nummer 1 binnen het team. En het moet gewoon ontzettend knagen dat Massa bijna altijd achter Alonso finisht.

T.Nuvolari

En dan is achter Alonso finishen nog mooi gezegd. De man ligt mijlenver achter op wat de Spanjaard uit zijn hoge hoed tovert.
Ik zie Kubica niet meer op zijn vroegere niveau terugkomen.

Franky R.

Ik heb geen vragen over het mentale aspect.
We hebben het over Kubica, die als 13-jarige naar Italie ging om zich te bekwamen in de kartsport!


Topsportmentaliteit?


Absoluut, zou ik zeggen!


Maar idd. Heb ik niemand zien doen wat Niki Lauda in 1976 deed. Met een verbrand hoofd en lijf binnen zeven (7!!!) weken weer in een auto zitten en het WK op 1 puntje na missen...


Hoewel, op Fuji ging Lauda mentaal wel door de knieën als ik het nog eens overdenk...


Maar de echte vraag is op dit moment; Wanneer zit Kubica weer in een monoposto?

0634

Natuurlijk heeft hij topsportmentaliteit, dat zeker, maar er kan nu ook onderbewust wat angst bijkomen. En dan wordt het lastig.

Enzo


0634