Robert kubica crasht

Gestart door KVDracer, 06 februari 2011 - 12:04:18

« vorige - volgende »

Zal Robert Kubica ooit nog als coureur terug keren in de F1?

Ja maar kan nog wel aantal jaar duren
niet volgend seisoen maar die daar op
nee hij keer niet meer terug
weet niet

Edwin90

Citaat van: KVDracer op 15 februari 2011 - 22:33:12
Citaat van: Jozef op 15 februari 2011 - 22:19:57
Citaat van: Edwin90 op 15 februari 2011 - 18:19:27
Na 2009 durf ik zulke uitspraken niet meer te doen  :o ;)
Ben ik het wel mee eens, sinds het kampioenschap van Button is alles mogelijk. :D

Maar goed, toen had Brawn met de dubbele diffuser een vrij uniek en doorslaggevend idee; dat heeft Renault nu niet denk ik.

Niemand weet of Renault effectief "iets" heeft gevonden. Wie had tijdens de wintertests in 2009 gedacht dat Button en Brawn voor de titel gingen gaan.

Dat bedoel ik. Ik heb nooit getwijfeld dat Button niet voor een titel kon gaan.

Maar als we in 2009 rond deze tijd hadden gezegd dat Button met zijn team kampioen zou worden had iemand me waarschijnlijk aan de morfine geknoopt.

Om maar af te sluiten met een veel gebruikte term:
"Als je F1 omdraait staat er 'if'"

0634

Citaat van: Edwin90 op 15 februari 2011 - 18:19:27
Na 2009 durf ik zulke uitspraken niet meer te doen  :o ;)
Kom, Button is toch wel een betere rijder dan Heidfeld. Maar los daarvan, had Button iig in de eerste helft van 2009 de beste wagen van het veld en je denkt toch niet dat Renault die voorsprong dit jaar ook gaat hebben?

Heidfeld is een prima rijder, maar niet de allround topper noch de persoonlijkheid om een topteam als kopman naar de titel te leiden. Een zege zou kunnen. Maar de man die hij moet vervangen is een klasse beter. Die kan het verschil maken, Heidfeld niet. Is een Barrichello. En die deed het ook niet toen hij in dezelfde superieure wagen als Button mocht rijden.

Jozef

#122
Citaat van: Kootje op 15 februari 2011 - 22:32:35
Renault heeft nu ,net als McLaren , de uitlaten uit de side-pots.
Zou maar zo net zo revolutionair kunnen zijn.

Daarbij vind ik 't wel heel gemakkelijk om de winst van Button en Brawn op de dubbele diffuser te schuiven.
Vergeet niet dat ook Williams en Toyota hem vanaf de start van 't seizoen al hadden.
Toch konden die geen races en kampioenschap winnen.

Met dat verschil dat Williams en Toyota in die periode absolute k*tteams waren die sowieso al lang niks presteerden. Nu niet dat Honda zo'n topper was maar die hadden toch in 2004 en 2006 nog laten zien dat ze wat konden, en daarna natuurlijk nog Ross Brawn aangetrokken ook. Dus het argument "Williams en Toyota hadden ook de dubbele diffuser" vind ik niet zo veel waard eerlijk gezegd.

En wat de uitlaten van Renault betreft: zoals je zegt, McLaren rijdt er ook mee rond, dus Renault is al zeker niet het enige topteam dat ze heeft.

Edit: maar laat ons in deze discussie niet vergeten dat deze topic in de eerste plaats over Kubica en Renault gaat en niet over de dubbele diffuser in 2009. :)

robbert

misschien zat er een dubbele difusser in de rallywagen

Kootje

Citaat van: JozefMet dat verschil dat Williams en Toyota in die periode absolute k*tteams waren die sowieso al lang niks presteerden. Nu niet dat Honda zo'n topper was maar die hadden toch in 2004 en 2006 nog laten zien dat ze wat konden, en daarna natuurlijk nog Ross Brawn aangetrokken ook. Dus het argument "Williams en Toyota hadden ook de dubbele diffuser" vind ik niet zo veel waard eerlijk gezegd.
Sorry ,maar dat vind ik nu echt 'n argument van niks.
Toyota was in hun actieve jaren het ene jaar beter ,het andere slechter.
Dus die zijn dan toch minimaal gelijkwaardig te noemen.
Terwijl Williams eigenlijk alle jaren beter was dan (BAR)Honda.
Uitgezondert dan hun succesjaren 2004 en 2006.

Maar goed ,back on topic: Ik heb begrepen dat Robert vandaag z'n laatste operatie ondergaat.
                                           Hopelijk zal deze ook soepeltjes verlopen.
                                           En dan kan eindelijk de revalidatie beginnen.
                                           Persoonlijk verwacht ik hem dit jaar niet meer terug.
                                           Al denkt hijzelf daar anders over.
                                           Vandaar ook dat hij liever Liuzzi in zijn auto ziet.
                                           Naast het feit dat ze vrienden zijn ,heeft hij van Liuzzi niets te duchten.
                                           Wat het makkelijker maakt om op de helft of driekwart van 't seizoen z'n stoeltje te claimen.
                                           Nick daarentegen zou best eens kunnen verrassen.
                                           En dan pak je hem natuurlijk niet zomaar weer z'n stoeltje af.
                                           Ook Vitaly zullen ze er niet zomaar naast kunnen zetten.
                                           Dus.....mede daarom verwacht ik geen Kubica in actie dit jaar.
                                           Ongeacht het verloop van z'n revalidatie.

SDG

De kogel is door de kerk: het wordt dus, zoals enigzins te verwachten viel, Heidfeld.

Kootje

Was natuurlijk ook de enige serieuze optie.
Niet echt 'n verrassing te noemen.


Gerard

Lasteren op twitter dat Kuub's herstel voordpoedig verloopt.. Goed nieuws dus!

Kootje

Zeker goed nieuws.   :)

Wellicht dat we 'm dan toch nog voor de GP van BAHREIN terug zien.  ;)

Franky R.


Enzo



Kootje

Zeker weten !!!

Maar dit seizoen verwacht ik 'm niet meer in de wagen terug te zien.
Hooguit aan t eind van t jaar tijdens 'n VT op de vrijdag ,zodat hij weer 'n beetje kan wennen.
Maar 'n race rijden ??   Nee ,dat denk ik niet.

Vraag me overigens af of hij na z'n herstel gewoon weer rally's mag rijden ??
Zoals de Renault teamleiding na dit ongeluk reageerde zou je zeggen van wel ,maar eigenlijk denk ik toch van niet.