GP Melbourne na 2015

Gestart door Franky R., 23 januari 2011 - 14:43:57

« vorige - volgende »

Men wilt de GP niet meer organiseren na 2015, wegens te hoge kosten.

Zonde, van een leuk circuit
Mooi, kan de F1 terugkeren naar Adelaide
Ik vertrouw op de kwaliteiten van Bernie
Bernie Ecclestone moet zijn prijzen laten zakken en genoegen nemen met minder geld (voor zichzelf)

Franky R.


Kootje

Goh ,dat was ff lastig kiezen.
Uiteraard is het zonde van 'n leuk circuit.
Adelaide daarentegen is ook niks mis mee ,en zoals eenieder weet: De één z'n dood......
Maar toch heb ik gekozen voor het laatste antwoord.

Kijk.....get gaat niet meer door wegens te hoge kosten.
Die kosten worden voornamelijk door Bernie en CVC Capital aangedragen.
Dus als die eens wat minder geld zouden vragen ,dan zou het grootste probleem in een klap minder groot zijn.

Nu is dit misschien wel wat kort door de bocht ,maar dit probleem doet zich natuurlijk niet alleen in Australië voor.
Ook in oa Spanje(Valencia) ,België(Spa) en Duitsland(Hockenheim-Nürburgring) hebben ze dit probleem.
Nu zie ik Valencia graag verdwijnen ,maar Spa en Melbourne niet.
Daar zal het gros van de autosportliefhebbers het mee eens zijn.
Gelukkig heeft Duitsland ons de oplossing aangedragen voor dit probleem.
Rouleren is the way to go !!!

Enzo

Het zou jammer zijn als Melbourne van de kalender verdwijnt, ik kan het circuit altijd wel waarderen en het draagt ook wel enige historie.
Vooralsnog zie ik nog geen grote problemen, meerdere circuits hebben moeite met de hoge kosten, dit staat niet op zichzelf.
Ik verwacht dat eerder dat de kosten en baten verdeling in de nabije toekomst onder de loep genomen gaat worden.

Niels_

Doodjammer als hij effectief van de kalender verdwijnt. Melbourne zorgt altijd voor spektakel in tegenstelling tot de meeste andere stratencircuits.

JimmySPA

Wordt een beetje standaard hé, al die mooie circuits verdwijnen en we krijgen van die parade circuitjes ervoor terug.
Nee dit soort nieuws lees ik geeneens meer. Is allemaal bla bla bla!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Gerard

Tsja, het was te verwachten.. Melbourne legt al jaren geld bij op d GP.. Maar het is zonde!! Ik heb er altijd leuke races gezien
Ik hoop dat Adelaide terug op de kalender komt, maar ik vrees dat Bernie kiest voor een nieuw Tilke circuit... :(

Kootje

Citaat van: Gerard op 23 januari 2011 - 19:13:46
ik vrees dat Bernie kiest voor een nieuw Tilke circuit... :(

Na mislukte banen in Singapore ,Bahrein ,Abu Dhabi ,Spanje en Zuid Korea is het statistisch gezien nu weer de beurt voor 'n goed design.
Met Maleisië ,China en Turkije heeft hij bewezen dat hij 't wel kan.   :D

Edwin90

Zou doodzonde zijn. Heb in Melbourne eigenlijk nooit saaie races gezien. Adelaide gaat geloof ik niet terugkeren. Denk dat de faciliteiten niet echt je van het meer zijn daar. Ik hoop écht dat we de race in Melbourne houden, de oude starttijd (lees: 4 uur 's nachts Ned. tijd) terug en weer seizoensopener maken. Heerlijk! Maar ben ik de enige die Singapore en Abu Dhabi leuke circuits vind? Dat nacht/dag => nacht concept vind ik erg gaaf. Ik weet nog dat ik voor F1News de eerste trainingen in Singapore beschreven heb. Was toen al weg van die baan. In F1 2010 ook erg leuk om te rijden.

Niels_

Maar Singapore is alleen leuk omwille van dat het 's nachts is. Verder is het ook geen baan die veel te bieden heeft, al was de 2010-editie natuurlijk wel de moeite. En met Abu Dhabi was gewoon veel meer te doen.

Enzo

Citaat van: Kootje op 23 januari 2011 - 20:50:04
Citaat van: Gerard op 23 januari 2011 - 19:13:46
ik vrees dat Bernie kiest voor een nieuw Tilke circuit... :(

Na mislukte banen in Singapore ,Bahrein ,Abu Dhabi ,Spanje en Zuid Korea is het statistisch gezien nu weer de beurt voor 'n goed design.
Met Maleisië ,China en Turkije heeft hij bewezen dat hij 't wel kan.   :D

Zuid Korea is  misschien zo slecht nog niet, volgens mij kan men daar best op racen.

Kootje

Citaat van: Enzo op 24 januari 2011 - 01:17:53
Citaat van: Kootje op 23 januari 2011 - 20:50:04
Citaat van: Gerard op 23 januari 2011 - 19:13:46
ik vrees dat Bernie kiest voor een nieuw Tilke circuit... :(

Na mislukte banen in Singapore ,Bahrein ,Abu Dhabi ,Spanje en Zuid Korea is het statistisch gezien nu weer de beurt voor 'n goed design.
Met Maleisië ,China en Turkije heeft hij bewezen dat hij 't wel kan.   :D

Zuid Korea is  misschien zo slecht nog niet, volgens mij kan men daar best op racen.
Je hebt gelijk ,die had er (nog) niet tussen mogen staan.  :-[
Eerst eens afwachten hoe 'n droge race daar verloopt.
Al heb ik wel m'n twijfels over deze baan.  :-\

Franky R.

Ik heb gekozen voor een terugkeer naar Adelaide!

Dat is zo'n gaaf circuit! Heb echt een traantje gelaten toen men de boel verplaatste naar Albert Park... :'(
Echter stelt Enzo terecht dat AP niet de enige is. Kom op zeg, 50 miljoen dollar/euro per jaar!

Accoord, de f1-teams zullen hun inspanningen betaalt willen zien. Daar heb ik geen moeite mee, maar dat gegraai van opa Bernie... :(
De helft van het geld gaat recht zijn zak in, alsmede de opbrengsten van het verkoop van reclameborden, uitzendrechten e.d.

Daar heb ik steeds meer moeite mee...

T.Nuvolari

Adelaide is volgens de huidige normen niet F1waardig meer en ik dacht dat ze het circus daar ook niet meer over de vloer wilden hebben. Het zou er trouwens meer een optocht à la Monaco zijn, wegens te smal, en qua optochten hebben we er al genoeg van. Albert park vind ik een leuk circuit waar altijd wel iets te zien is. Ondertussen is het ook al een baan met wat historie, 16jaar is niet niks natuurlijk en al een stuk langer dan Adelaide. Aan de andere kant kwamen er in 1995 in Adelaide om en bij de 500.000 bezoekers en Albert Park kreeg er max. 400.000 over de vloer. Laatste 5jaar gemiddeld maar 300.000 zelfs.

Franky R.

Citaat van: De_Marc op 24 januari 2011 - 15:43:49
Adelaide is volgens de huidige normen niet F1waardig meer en ik dacht dat ze het circus daar ook niet meer over de vloer wilden hebben. Het zou er trouwens meer een optocht à la Monaco zijn, wegens te smal, en qua optochten hebben we er al genoeg van. Albert park vind ik een leuk circuit waar altijd wel iets te zien is. Ondertussen is het ook al een baan met wat historie, 16jaar is niet niks natuurlijk en al een stuk langer dan Adelaide. Aan de andere kant kwamen er in 1995 in Adelaide om en bij de 500.000 bezoekers en Albert Park kreeg er max. 400.000 over de vloer. Laatste 5jaar gemiddeld maar 300.000 zelfs.

Dat de F1 niets meer te zoeken heeft in Adelaide is helaas waar. Maar als men zijn tijd zit te verdoen in Valencia, dan zou men best over dit prachtig baantje kunnen rijden, dacht ik maar... :P

T.Nuvolari

Das inderdaad weer helemaal iets anders.  ;)